بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


كِتابٌ اَنْزَلْناهُ ِالَيْكَ مُبارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا اياتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ اُولُواالْاَلْبابِ

قرآن كتابي است مبارك كه به سوي تونازل كرديم تا مردم در آياتش تدبر كنند و خردمندان از آن پند گيرند.

اسلاید 2 :

از جديدترين تئوري‌هاي مديريت استراتژيك مي‌باشد که توسط فيگن باوم و همكارانش در سال 1996 ارائه شد.

اسلاید 3 :

تئوري نقاط مرجع استراتژيك بيان مي كند كه با شناسايي نقاط مرجع استراتژيك سازمان كه تأثير عمده‌اي بر فعاليت‌ها و عملكرد سازمان دارند، مي‌توان تصميمات استراتژيك سازماني را اتخاذ نمود. (بامبرگر و فيگن باوم ، 1996)

اسلاید 4 :

نقاط مرجع استراتژيك به عنوان هدف ها و نقاط ارجاع هستند كه مديران از آنها در ارزيابي گزينه‌ها، اتخاذ تصميمات استراتژيك و در مخابره كردن اولويت هاي سازماني به افراد كليدي سيستم ها استفاده مي كنند (بامبرگر و فيگن باوم ، 1996).

اسلاید 5 :

صاحب نظران «نظريه نقاط مرجع استراتژيك» معتقدند كه يكي از مسائل كلاسيك در حوزه مديريت استراتژيك اين بوده است كه چگونه بين نيازهاي خارجي (‌محيطي) و منابع داخلي (سازماني) هماهنگي ايجاد و حفظ شود.

اسلاید 6 :

نقطه مرجع ، محل يا نقطه اي است كه تمام اندازه گيري‌ها و انتخاب‌ها در مقايسه با آن سنجيده مي‌شود (اسكافي ، 1384) که الزاماً جهت شناخت استراتژی ، نیاز به دو نقطه مرجع در سازمان داریم.

اسلاید 7 :

تئوری نقاط مرجع استراتژیک رويكردي تركيبي از دو رويكرد عقلايي و طبيعي مطرح می کند كه بين اين دو رويكرد سازگاري ايجاد نموده است و با ملاك قرار دادن معيارهاي محوري، اولويت هاي كلي سيستم را تعيين كرده و در استراتژي بگنجاند، به طوريكه كليه گروه هاي ذي نفع مطابق مباني و اصول مورد نظر هدايت شوند.

اسلاید 8 :

به عبارت ديگر ، نقاط مرجع استراتژيك،‌ نقاطي براي هماهنگي هستند و اگر همه عناصر و سيستم هاي سازمان ، خود را با آن هماهنگ نمايند يك هماهنگي همه جانبه به وجود مي آيد (اعرابي ،‌ 1384).

اسلاید 9 :

نظريه دورنما (اميد به موفقيت) ثابت مي كند كه افراد مختلف براي ارزيابي گزينه ها، اهداف و نقاط مرجعي را مدنظر قرار مي دهند و رفتارشان ناشي از آن است كه خود را در سطحي بالاتر يا پايين تر از هدف يا نقطه مرجع (مطلوب) فرض كنند. فيگن بام و تامس در سال 1988 از نظريه دورنما براي تبيين رفتار در سطح سازمان استفاده كردند.
آنها دريافتند سازمان ها زماني كه خود را پايين تر از نقاط مرجع مي بينند "‌ريسك پذيرند" و زماني كه بالاتر از نقاط مرجع مي بينند "ريسك گريز" مي شوند. بنابراين به نظر مي رسد انتخاب نقاط مرجعي براي سازمان (يا براي تصميم گيري سازماني) اثر مستقيمي بر رفتار انتخاب استراتژيك دارد.

اسلاید 10 :

با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک دو گانه (محور xها و Yها )ودر بعضی موارد چهارگانه وسه بعدی که عمدتاً در یک طیف که نقاط مختلف را نشان می دهد ترسیم و از پیوند طیف های دو گانه مرجع استراتژیک تعیین میگردد ، نقطه مورد نظر و در مجموع گونه های مختلف به دست می آید .و با استفاده از نامگذاری در این گونه های چهارگانه می توان به جایگاه و موقعیت استراتژیک در وضع موجود و وضع مطلوب بنگاه یا سازمان دست یافت وبه شناخت مجموعه از این طریق کمک می کندتا تصمیمات چندگانه استراتژیک از طرف مدیران اتخاذ شود .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید