بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


وزارت نیرو
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران

شرکت آب و نیرو با هدف باالفعل نمودن پتانسیل های کشور در زمینه تولید انرژی برق آبی و توسعه تاسیسات ذخیره و انتقال آب در سال 1368 تاسیس شد. آب و نیرو به عنوان شرکت بزرگ کارفرمایی و یکی موفق ترین شرکت ها در امر مدیریت پروژه است. از این رو روابط عمومی شرکت نیز رویکرد پروژه محور به کلیه فعالیت های خود در عرصه روابط عمومی دارد.   

سد و نیروگاه مسجد سلیمان

سد و نیروگاه آبی کرخه

سد و نیروگاه آبی کارون 3

سد و نیروگاه آبی گتوند

سد و نیروگاه آبی کارون 4

سد و نیروگاه آبی سیمره

سد و نیروگاه آبی سیاه بیشه

سد و نیروگاه آبی رودبار لرستان

و دهها طرح های نیروگاه های آبی متوسط و کوچک

اسلاید 2 :


برنامه ریزی و مدیریت پروژه
پیشگیری از بحران رسانه ای سد سیمره

مقاله حاضر برگرفته از مستندات ارزیابی پروژه پیشگیری از بحران رسانه ای سد سیمره است که از سال 1386 از جمله اولویت های روابط عمومی شرکت آب و نیرو بوده و پس از اعلام موضوع هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی با عنوان مسیریابی روابط رسانه ای؛ دگرگونی، چالش و تاثیر تدوین گردید.

هدف اصلی از این پروژه در روابط عمومی جلوگیری از بحران خبری و شایعه سازی پیرامون این سد با هدف ایجاد زمینه به دور از تنش برای پیشبرد اهداف کلان ساخت و بهره برداری از سد و نیروگاه سد سیمره و همچنین پیشبرد عملیات کاوش و نجات بخشی آثار باستانی تپه های اطراف مخزن سد برای کارشناسان سازمان میراث فرهنگی بوده است.

اسلاید 3 :


معرفی پروژه سد و نیروگاه سیمره

سد سیمره در حدفاصل بین استان لرستان و ایلام واقع شده است. مطالعات اولیه این طرح در سال 1351 و مطالعات مرحله شناخت طرح سرشاخه­های کرخه در سال 1369 انجام شد.

مطالعات مقدماتی سدسیمره در آذرماه 1372 آغاز و در سال 1375 به اتمام رسید.

مطالعات مرحله دوم این طرح در تیرماه 1376 آغاز گردید. در سال 1382 با پایان احداث تونل­ها، عملیات انحراف آب انجام گردید.

 این سد در 29 اردیبهشت 1390 به طور رسمی توسط رئیس جمهور وقت، محمود احمدی نژاد، آبگیری شد.


اسلاید 4 :


آثار باستانی مخزن سد سیمره

مسئولان سدسیمره از سال 1375 مکاتباتی با استانداری و سازمان میراث فرهنگی ایلام جهت بررسی آثار باستاتی و فرهنگی محدوده مخزن سیمره داشت که متاسفانه پاسخی به دنبال نداشت.

پس از ابلاغ آیین نامه بند ج ماده 114 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1384، مکاتبات طرح با سازمان میراث فرهنگی وارد فاز اجرایی شد.

در سال 1386 قرارداد عملیات کاوش، لایه نگاری و مستندسازی در محوطه با پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی ابلاغ و عملیات نجات بخشی تا اسفند 1389 ادامه داشت و در همان تاریخ با اعلام پایان عملیات کاوش، مجوز آبگیری صادر گردد. بودجه عملیات کاوش بالغ بر یک میلیارد تومان از محل بودجه سد تامین شد.

متولیان این سد جهت حفظ آثار باستانی و اشیا اکتشافی درحال ساخت موزه در کنار سد جهت نگهداری اشیا مکشوفه هستند.

اسلاید 5 :


کشف 105 محوطه باستانی از دوره پیش از تاریخ، سایر دوره های تارخی مانند هخامنشیان، ساسانیان، اشکانیان و ...

اسلاید 6 :


دغدغه روابط عمومی آب و نیرو در این پروژه به دلیل تکرار شدن سوژه جذاب رسانه ای به خطر افتادن میراث فرهنگی و تخریب آثار باستانی توسط یک سد برای دومین بار و نگرانی انحراف افکار عمومی درباره فرآیند سدسازی در کشور و وزارت نیرو بوده و هست.

اسلاید 7 :


عنوان مقاله
برنامه ریزی و مدیریت پیشگیری از بحران رسانه ای سد سیمره؛
 با مطالعه موردی بحران رسانه ای سد سیوند

بیان مسئله

درسال های اخیر انتشار اخبار منفی در نقد سدسازی در کشور روبه افزایش بوده، گفتمان اصلی نقدها به کارشناسی نبودن ساز و کارمطالعاتی در مراحل اولیه و در حوزه ارزیابی تاثیرات اجتماعی (اتا)، اقتصادی و تاثیر بر آثار باستانی و مکان یابی احداث سدهاست. این نقدها تنها در حد انتشار خبر نبوده و در مورد سد سیوند تبدیل به بحران (سیاسی، اجتماعی و رسانه ای) شد.

شرکت آب و نیرو هر چند مجری سد سیوند نیست، اما به عنوان متولی مهم سدسازی در کشور با پیگیری، رصد و تحلیل مستمر اخبار پیرامون پروژه های سدسازی، بانک اطلاعات و تحلیلی خود را کامل نمود، چراکه پیش بینی بحران آفرینی برای پروژه های سدسازی خود را محتمل دانسته و برآن بود تا تیم روابط عمومی را برای مقابله با تهدیدات و شایعه سازی های مشابه آماده سازد.

اسلاید 8 :


هدف اصلی

بررسی مسیر برنامه ارتباطی راهبردی روابط عمومی شرکت آب و نیرو در پیشگیری از بروز بحران رسانه ای سد سیمره از طریق مطالعه موردی بازتاب خبری بحران رسانه ای آبگیری سد سیوند است. دستیابی به هدف با تحلیل محتوای اخبار آبگیری سد سيوند و سيمره در روزنامه هاي سراسري و خبرگزاري ها و سوگیری آنها نسبت به تاثیر این پروژه ها بر میراث فرهنگی و تخریب آثار باستانی است.

در این مقاله تلاش شده با مقایسه تطبیقی نمونه آماری اخبار سد سیوند و سیمره، عملکرد روابط عمومی شرکت در اجرای پروژه «پیشگیری از بحران رسانه ای سد سیمره» در طول چهار سال ارزیابی گردد.

اسلاید 9 :


تاکید

بررسی بازتاب خبری اعتراضات به آبگیری سد سیوند به معنی ارزیابی عملکرد روابط عمومی های ذیربط این سد یا سازمان میراث فرهنگی وقت نیست.

بدیهی ست مقایسه عملکرد روابط عمومی ها در فضای رسانه ای، سیاسی و اجتماعی متفاوت علمی نیست. قیاس در این تحقیق صرفا به دلیل تشابهات موضوعی و شرایط حاشیه ای مشابه دو سد بوده و از آمار مربوط به سد سیوند صرفا به عنوان نمونه قیاسی استفاده شده است.

اسلاید 10 :


تبعات بحران رسانه ای سد سیوند

سد سيوند در محل تنگ بلاغي در فاصله 80 كيلومتري شمال شرقي شيراز واقع شده است.

برجستگی اخبار پیرامون آن در رسانه ها، با شایعه زیرب رفتن مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در مخزن این سد آغاز و با خطر تاثیر رطوبت آن به دلیل تغییر اقلیمبرتخریب تدریجی آثار ادامه یافت. برجسته سازی این شایعه در رسانه های رسمی و غیر رسمی داخلی و خارجی در طول بیش از 3 سال پیش از آبگیری باعث شد، منافع مثبت این پروژه در استان کم آبی مثل فارس تحت شعاع قرار گیرد و درنهایت منتهی به شکایت حقوقی گردد.(محمدعلی دادخواه و شیرین عبادی وکیل بیش از 4هزار ایرانی شاکی این پرونده  شدند)

در این بحران، ابتدا سازمان میراث فرهنگی به دلیل صدور مجوز آبگیری نشانگاه انتقادات قرار گرفت و سپس متولیان سدسازی و وزارت نیرو به دلیل عدم مطالعه و مکان یابی کارشناسی.

هر دو نهاد دولتی علاوه بر اتهام عدم مطالعه کارشناسی و فنی، بلکه در ظن اتهام تخریب عمدی آثار باستانی ایران قرار گرفتند.

متاسفانه این موضوع موجب شد، یک پروژه مهندسی در حوزه سیاست گسترش پیدا کرده و موجب خدشه دار شدن چهره داخلی و خارجی کشور شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید