بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

 

اسلاید 1 :

¢بررسيهاي مختلف نشان داده اند كه مي توان زندگي بيش از هفت ميليون كودك را هر ساله از مرگ مربوط به اسهال و عفونتهاي حاد تنفسي از طريق افزايش تغذيه انحصاري با شيرمادر  (exclusive  breastfeeding ) در 6-4 ماه اول نجات داد.

اسلاید 2 :

¢مزاياي تغذيه انحصاري با شيرمادر - شيرمادر تازه است ( گرم و سرد نيست (
- هر مادر شير مخصوص نوزاد خودش را دارد
- مادر به مراقبت انحصاري از فرزندش نيز مي پردازد
- BONDING افزايش مي يابد ( و متعاقباً افزايش شير (
- افزايش اطمينان به نفس مادر
- افزايش پاسخ مادر به رفتارهاي تغذيه نوزاد

اسلاید 3 :

¢شير مادر حاوي انواع عناصر ضد عفوني اعم از عوامل اختصاصي نظير لنفوسيتها وآنتي باديها و عوامل غير اختصاصي از قبيل فاگوسيتها ،ماكروفاژها ،لاكتوفرين،ليزوزيم،لاكتوپراكسيدز B12binding B12binding Protein -  ،فاكتورهاي بيفيدوس       وكمپلمانهاي C4.C3 است كه نقش موثري در كاهش بيماريهاي عفوني از جمله اوتيت مياني ، باكتريمي ،مننژيت ناشي از هموفيلوس انفلونزا وعوارض عفوني بيماريهاي نظير آنتروكوليت نكروزان و000 مهمتر از همه در مقابل دوبیماری عمده شيرخواران وكودكان يعني بيماريهاي اسهالي وعفونتهاي حاد تنفسي دارد .

اسلاید 4 :

  • توليد وانتقال اين قبيلآنتي باديهابه كودكازطريق جريانرودهاي -پستاني صورت ميپذيرد. Enteromammary Circulation

اسلاید 5 :

¢تغذيه انحصاري با شيرمادر امكان ابتلاء به عفونتهاي حاد تنفسي را تا 5 برابر واحتمال مرگ ناشي از اين بيماريها را تا 4 برابر كاهش میدهد

اسلاید 6 :

¢مطالعات نشان مي دهد كه احتمال مرگ ومير ناشي از عفونتهاي گوارشي وبيماريهاي اسهالي در بين شيرخوراني كه منحصراً از شيرمادر تغذيه مي كنند تا 25 برابر كمتر از آن دسته از شيرخواراني است كه از شير خشك تغذيه  مي كنند .

اسلاید 7 :

¢تغذيه با شيرمادر نه تنها در پيشگيري از بيماريها بلكه در درمان آنها نيز نقش موثر دارد از آن جمله در درمان بيماريهاي اسهالي است 0 درمواردي  كه تغذيه با شيرمادر در جريان اسهال ادامه يافته از حجم مدفوع كاسته شده وحتي حجم محلول O.R.S مورد نياز نيز كمتر بوده است .

اسلاید 8 :

¢اثرات ضد عفوني ونقش پيشگيري شيرمادر در ارتباط با بسياري از ويروسها از قبيل آنترويروس، ويروس فلج اطفال ، سرخجه، ويروس سيتومگال ، هپاتيت B آنفلونزا و R.S.V  ونيز بسياري از قارچها از قبيل كانديدا وتعدادي از باكتريها نظير سالمونلا، شيگلا ، وبا ،E.Coli  استرپتوكك ، باسيل كزاز و 000 به اثبات رسيده است.

اسلاید 9 :

¢شيرخواران تا پايان شش ماهگي يعني تا  شروع استفاده از غذاي كمكي مادامي كه منحصراً از شيرمادر استفاده مي كنند حتي به آب هم نياز ندارند واين امر در مطالعات عديده اي كه در مناطق گرم وخشك جهان هم انجام شده به اثبات رسيده است .

اسلاید 10 :

تغذيه با شيرمادر بشدت از احتمال بروز 
.آلرژي ،آسم ، اگزما و غيره مي كاهد

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید