بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


 The Secretary-General:

UNCTAD Secretary-General Mukhisa Kituyi

 

اسلاید 2 :


آنکتاد یکی از بزرگترین سازمانهاي اقتصادي بین المللی است که سازمان ملل متحد به منظور حل مشکلات تجارت و بازرگانی بین المللی اقدام به تأسیس آن کرد. در واقع محور مرکزي این سازمان توسعه تجارت ومباحث مرتبط با حوزه هاي مالی، تکنولوژي و سرمایه گذاري و توسعه درکشورهاي درحال توسعه و توسعه نیافته است. . به عبارت دیگر آنکتاد اتخاذ رفتار مساعد را ترجیحاً به نفع کشورهای توسعه نیافته جهت سوق دادن این گونه کشورها به سطحی متوازن و متعامل با

کشورهای توسعه یافته، به عنوان یک قاعده و اصل می‌داند. آنکتاد در پی آزادي تجارت بین المللی درچارچوب حمایت از کشورهاي توسعه نیافته جهان به منظور کاهش میزان ضررها و مساعدت براي توسعه اقتصادي آنها ایجاد شد.

در دهه 50 و اوایل دهه 60 قیمت کالاهاي صادراتی کشورهاي در حال توسعه که به طورعمده شامل کالاهاي اولیه و کشاورزي بود، نسبت به قیمت کالاهاي صنعتی غرب از روند نزولی برخوردار شد. در نتیجه این تحولات قیمت، عمده منافع حاصل ازتجارت جهانی به کشورهاي پیشرفته اختصاص یافت.

 

اسلاید 3 :


از سوي دیگر صادرات آنها به کشورهاي صنعتی با موانع تعرفهاي و غیرتعرفهاي مانند سهمیه ها و یارانه هاي داخلی وضع شده بر کالاهاي مشابه تولید شده در کشورهاي پیشرفته روبرو بود و این موضوع سبب کاهش درآمدهاي کشورهاي در حال توسعه و وخیم تر شدن شرایط اقتصادي آنان شد. در چنین شرایطی رائول پربیش دبیر کل کمیسیون اقتصادي سازمان ملل براي آمریکاي لاتین، مطالعات خود را از روند توسعه کشورهاي در حال توسعه تنظیم و به جهان ارایه کرد.

 

اسلاید 4 :


 وي استدلال کرد که کشورهاي در حال توسعه با عدم توازن میان نرخ رشد صادرات کالاهاي اولیه و واردات کالاهاي صنعتی مواجه هستند. عقاید وي اساس نظري مشکلات کشورهاي در حال توسعه شد و مبانی فکري آنکتاد را تشکیل داد. در سال 1964 کنفرانس آنکتاد در شهر ژنو  براي اولین بار تشکیل و رسمیت یافت. در این کنفرانس قریب به 2000 تن نمایندگان 119 دولت، 13 سازمان تخصصی، 10 سازمان بین الحکومتی و 40 سازمان غیرحکومتی حضور داشتند. مقام دبیر کل کنفرانس ر ا اقتصاددان مشهور آرژانتینی "رائول پربیش" به عهده داشت. کنفرانس توسعه و تجارت هر 4 سال یکبار در مقر آن واقع در شهر ژنو تشکیل جلسه میدهد.

 

اسلاید 5 :


آنکتاد یک رکن فرعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد است و برمبنای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بنا شده‌است. آنکتاد از ابتدای تاسیس فاقد شخصیت حقوقی بین‌المللی بوده‌است. انکتاد درتصمیمات خود درعرصه تجارت بین‌الملل و توسعه اقتصادی مفهوم حاکمیت اقتصادی را علاوه برحاکمیت سیاسی لحاظ نمود و اصل برابری، همکاری بین‌المللی مبتنی برانصاف و وابستگی متقابل به نفع کشورهای درحال توسعه را مورد تاکید قرارداده‌است

 

اسلاید 6 :


The Secretariat is composed of about 400 staff members with an annual regular budget of approximately $68 million from the United Nations and $40 million of extra-budgetary technical assistance funds.

 

اسلاید 7 :


Membership:

Afghanistan*
Albania*
Algeria*
Andorra
Angola*
Antigua and Barbuda
Argentina*
Armenia*
Australia*
Austria*
Azerbaijan*
Bahamas
Bahrain*
Bangladesh*

Germany*
Ghana*
Greece*
Grenada*
Guatemala*
Guinea*
Guinea-Bissau
Guyana*
Haiti*
Holy See
Honduras*
Hungary*
Iceland*
India*

Oman*
Pakistan*
Palau
Panama*
Papua New Guinea*
Paraguay*
Peru*
Philippines*
Poland*
Portugal*
Qatar*
Republic of Korea*
Republic of Moldova*
Romania *

 

اسلاید 8 :


Barbados*
Belarus*
Belgium*
Belize
Benin*
Bhutan*
Bolivia (Plurinational State of)*
Bosnia and Herzegovina
Botswana*
Brazil*
Brunei Darussalam
Bulgaria*
Burkina Faso*
Burundi*
Cambodia*
Canada*

Indonesia*
Iran (Islamic Republic of)*
Iraq*
Ireland*
Israel*
Italy*
Jamaica*
Japan*
Jordan*
Kazakhstan*
Kenya*
Kiribati
Kuwait*
Kyrgyzstan*

Russian Federation*
Rwanda*
Saint Kitts and Nevis
Saint Lucia
Saint Vincent and the Grenadines
Samoa
San Marino
Sao Tome and Principe*
Saudi Arabia*
Senegal*
Serbia*
Seychelles
Sierra Leone *
Singapore*
Slovakia*

 

اسلاید 9 :


اهداف آنکتاد

هدف کلی آنکتاد توسعه  تجارت بین الملل به منظور سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی از طریق افزایش مبادلات تجاری که از نظر توسعه اقتصادی در سطوح متفاوت (کشورهای توسعه یافته و کشورهای درحال توسعه ) است .

همچنین آنکتاد سازمانی به منظور پیشنهاد و تدوین اصول و سیاستهاي لازم در زمینه تجارت بین المللی و نیز هماهنگی در امور بازرگانی و سیاستهاي مربوط به توسعه ملل و گروههاي اقتصادي منطقه اي است. لیکن در عمل آنکتاد به عنوان مدافع کشورهاي در حال توسعه در زمینه مسائل بازرگانی و توسعه است.

 

اسلاید 10 :


به طور کلی می توان اهداف آنکتاد را به صورت زیر بیان کرد :

-بالا بردن سطح بازرگانی بین المللی

-کمک به افزایش رشد اقتصادی بخصوص در کشورهای در حال توسعه

-بالا بردن سطح تجارت و مبادلات بازرگانی در کشورهای مختلف

-ارائه راه حل های مناسب پیرامون سیاست های عام اقتصادی

-تهیه اصول وسیاست مربوط به بازرگانی بین الملل

-بررسی مسائل توسعه اقتصادی و ارائه راه حل ها

-ایجادهمکاری وهماهنگی بین دستگاه های کنفرانس و سایر سازمان های وابسته به سازمان

-قرارداد و موافقتنامه چند جانبه در زمینه تجارت

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید