بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

e-Commerce
e-Business
e-Government
e-Learning
e-Mail
e-Money
e-Book
e-Banking

اسلاید 2 :

تجارت الکترونیکی روش جدید کسب و کار به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت می باشد.
دراین روش فرایند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های ارتباطی کامپیوتری و مخابراتی به ویژه اینترنت صورت می گیرد.

اسلاید 3 :

استفاده از فناوری‌های الكترونیكی در انجام امور بازرگانی پیشینه‏ای نسبتا طولانی دارد. در حقیقت نیاز به تجارت الكترونیكی از تقاضای بخش خصوصی و عمومی برای استفاده از فناوری اطلاعات( IT) ناشی می‌شود؛ تقاضایی که به منظور كسب رضایت مشتری و هماهنگی مؤثر درون سازمانی ایجاد شده است.

اسلاید 4 :

از حدود سال ۱۹۶۵، زمانی كه با نوآوری هایی مانند انتقال الکترونیکی وجوه (EFT) مصرف‌ كنندگان توانستند پول خود را از طریق ماشین‌های خودپرداز(ATM) دریافت كرده و خریدهای خود را با كارت‌های اعتباری انجام دهند، اولین گام ها به سوی تجارت الکترونیکی برداشته شد.

اسلاید 5 :

پیش از توسعه فناوری‌های مبتنی بر اینترنت در سالهای آغازین دهه ۹۰، شركتهای بزرگ به ایجاد شبكه‏های كامپیوتری با ارتباطات مشخص، محدود و استاندارد شده برای مبادله اطلاعات تجاری میان یكدیگر پرداختند.این روش،مبادله الكترونیكی دادها(EDI) نامیده ‏شد.درآن سالها، لفظ تجارت الكترونیكی مترادف با مبادله الكترونیكی داده‏ها بود، رفته رفته سایر شرکت ها (به جز شرکت های مالی) در گیر در حوزه کسب و کار حضور گسترده تری را تجربه کردند.
سایر برنامه های کاربردی نیز از جمله خرید و فروش سهام، سیستم های اطلاعاتی، خدمات مسافری و مواردی از این قبیل به وجود آمده و به سیستم های درون سازمانی (IOS)معروف شدند.

اسلاید 6 :

یکی از اتفاقات مهم در حوزه تبادلات الکترونیکی پدیده اینترنت بود که اولین بار در سال ۱۹۶۹ توسط دولت آمریکا پا به عرصه وجود نهاد. با توسعه اینترنت و شبكه جهانی، باعث خلق فرصت های زیادی برای توسعه و پیشرفت زیرساخت ها و كاربردهای تجارت الكترونیكی گردید.
با تجاری شدن اینترنت در دهه ۹۰ ورشد سریع آن به میلیون ها مشتری بالقوه عبارت تجارت الکترونیکی به وجود آمد و برنامه های کاربردی تجارت الکترونیکی نیز به سرعت گسترش یافتند.
درهمین زمان رشد بسیار سریع شرکت های اینترنتی موسوم به Dot- coms اتفاق افتاد.

اسلاید 7 :

جهش فناوری اطلاعات(IT)، دو دوره بیست ساله را پشت سرگذاشته و اكنون دوره بیست ساله سوم را به پایان می برد:
▪ ۱۹۵۵ – ۱۹۷۴ : عصر پردازش الكترونیكی داده‏ها EDP) ) ▪ ۱۹۷۵ – ۱۹۹۴ : عصر سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت (MIS) ▪ ۱۹۹۵ –۲۰۱۴ : عصر اینترنت (Internet)
تقریبا در هر دوره امکانات تجارت الکترونیکی متناسب با تکنولوژی اطلاعاتی آن دوره فراهم آمده است.ATMوکارت های اعتباری در دوره اول، در دوره دوم امکان استفاده از مبادله الکترونیکی داده ها و سیستم بانکی بین المللی، در دوره سوم اینترنت و کاربردهای تجاری آن .

اسلاید 8 :

بازاریابی
کامپیوتر
روان شناسی و رفتار مصرف کننده
مالی
اقتصاد
سیستم های اطلاعات مدیریت
حسابداری و حسابرسی
مدیریت
حقوق تجارت و اخلاقیات و ....

اسلاید 9 :

اجزای زیرساخت های تجارت الکترونیک

زیرساخت فناوری سخت افزار نرم افزار زیرساخت سرمایه سرمایه گذاری برای کسب و کار ارزش نهادن به کسب و کار
زیرساخت های رسانه ای اینترنت به عنوان یک رسانه ارتباط جمعی انتشار، طراحی و ویرایش مطالب دیجیتال زیرساخت سیاست عمومی قوانین و مقررات تأثیر اینترنت بر جامعه

اسلاید 10 :

كسب و كار الكترونيك به مفهوم كلي شامل به كارگيري فناوري هاي جديد براي برقراري ارتباطات زنجيره اي بين سازندگان، فروشندگان، عرضه كنندگان و به طور كلي ارايه دهندگان كالا و خدمات از يك سو و خريدار و مصرف كننده و يا به طور كلي مشتري از سوي ديگر است و نتيجه آن اتخاذ تصميم هاي بهتر، بهينه سازي كالا و خدمات، كاهش هزينه ها و گشودن كانال هاي جديد است.
ولي تجارت الكترونيك به هر شكلي از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق مي شود كه در آن طرفين، بيشتر از طريق الكترونيكي با يكديگر در تماس هستند تا از طريق نقل و انتقالات فيزيكي. به عبارت ديگر، تجارت الكترونيك زيربخشي از كسب و كار الكترونيك در سازمانها است، زيرا در كسب و كار الكترونيك، شكل الكترونيكي كليه فرايندهاي كسب و كار
سازمان از قبيل توليد، تحقيق و توسعه امور اداري، مالي،
مديريت نيروي انساني، پشتيباني و تجارت مطرح است.
در حالي كه در تجارت الكترونيك تنها فرايند تجارت
سازمان به صورت الكترونيك يك جزء بنيادي از كسب
و كار الكترونيك به حساب مي آيد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید