بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

کارکردهای منابع انسانی مسئولیت مستقیمی برای توسعه سیاست های توازن زندگی کاری دارد.

 ساخت کسب و کار و حصول اطمینان ازاجرای منصفانه و مطابق با قوانین مربوطه

اسلاید 2 :

.1شناسایی ماهیت توازن زندگی کاری و مفهوم زمان استراحت

.2بحث در مورد قوانین مربوطه

.3 شناسایی سود وزیانهای آن برای کارفرما و کارکنان

.4توسعه واجرای سیاست های مربوطه

اسلاید 3 :

توازن وتعادل زندگی کاری مانند انگیزش مفهومی است که افراد تعاریف متعددی از آن رادارند.

مدیران صفی نباید به پنداشتهای کلیشه ای درمورد احتیاجات کارمندانشان برای تعادل زندگی کاری دقت کنند.

مفهوم سازمان انعطاف پذیر: شامل روشها و زمان قابل انعطاف برای کار است که یقینا برای کسب وکار خوب است و آن را قادر میسازد تا به طور موثری به تغییرات بازار وتقاضاهای مشتریان پاسخگو باشد.

برابری:مردم در قرن 21انتظارات بالاتری درمورد تعادل درزندگی کاری وبه طورکلی  زندگی خودشان دارند.

برای اینکه انعطاف پذیری موفق شودنیازمند این است که سازمان وافراد باید به حساب گرفته شوند.

اسلاید 4 :

هرشخص انگیزه و اهدافی دارد که آرزو دارد که در زندگیش آنها را به دست آورد.

توازن زندگی کاری تعدیلاتی است که اگوهای کاری را میسازد که افراد را قادر میسازد تا کار خودرابا دیگرجنبه های زندگیشان ترکیب سازند.

براتون و گلد زندگی کاری را تعریف میکنند به عنوان رابطه بین زمان سازمانی و فرهنگی و فضاهای کار و غیرکاری در جوامع که در آن درآمد عمدتا از طریق بازار کار تولید شده و توزیع میشود.

برخی از افرادعمدتا در خانه کار میکنند ودر 1990 با پیشرفت تکنولوژی قادر ساخت سازمانها رامثل  ارتباط از راه دور انگلیس به بستن برخی ازاداره هاشان به طوری که برخی از افراد در خانه به عنوان دور کاری مشغول به کار شدند.

ویت من پیشنهاد میدهد که به طور فزاینده ای تمایز کمی بین محل کار و خانه وجود دارد و اصطلاح توازن زندگی کاری استفاده میشود تا مشکلات جدایی کار از زندگی خانوادگی را شرح دهد.

اسلاید 5 :

دولت

تفاوتهای جنسیتی

تفاوت نسل ها

اسلاید 6 :

در سال 2000دولت یک رشته عملیاتی برای تعادل زندگی کاری معرفی کرد که هدف آن :کمک به کارفرمایان برای تشخیص مزایای اتخاذ سیاست ها و روش هایی که کارکنان را به پذیرش الگوهای انعطاف پذیر کاری قادر می سازد. با این امید که منجر به کارکنان با انگیزه تر و مولد ترشود.

ادامه به ارائه پشتیبانی به کسب وکار برای پذیرش اقدامات تعادل زندگی کاری بیشتر یا جدید

اسلاید 7 :

دنبال کردن تولید و انتشار تحقیقات و مطالعات موردی که اثر ومزایای اقدامات تعادل زندگی کاری به کسب وکار وافراد را به اثبات برساند.

تحریک ابتکار منطقه ای محور

تجدید نظر و اصلاح کار بر اساس بازخودهای تحقیقات، مطالعات موردی و اطلاعاتی از سهامداران

 کارفرمایان مشتاق به دست آوردن بهترین نیروی کارهستند و کارفرماانتخاب خواهد کرد:
بررسی عملکرد خوب
شناسایی کسب و کار
مشورت با کارکنانشان

پیاده سازی سیاست در تعادل زندگی کاری، نظارت به طور منظم بر اثر آن و توسعه  دادن بیشترآن چراکه مورد نیازاست.

اسلاید 8 :

به جای شکست کارآفرین به دنبال یک کار جدید است.آن را فرصتی  برای  پیدا کردن خودشان میدانند، با فرار به مکان های عجیب و غریب در خارج از کشور، و این چیزی است که پدربزرگ و مادربزرگ خود نمی تواند انجام دهند.در ادامه گفت که نسل جوان هر تلاشی برای حفظ  تعادل زندگی کار خود انجام میدهند.

نظرسنجی شناسایی کرده که نزدیک به نیمی از افراد16-24ساله  ساعات کار شان را تغییر داده اند تا بتوانند علایق دیگر خود را دنبال کنند، در مقایسه با کمتر از چهار در ده نفر(37%) از بزرگسالان بین 55 و 65 است.

اسلاید 9 :

  • نیمه وقت:آمار و اطلاعات دولتی کار پاره وقت را تعریف میکند به طوریکه کمتر از 30 ساعت در هفته باشد. کارگران نیمه وقت مستحق به رفتار مشابه با کارمند تمام وقت هستند، از جمله باید نرخ ساعتی دستمزد مشابهی را برخوردار شوند.
  • به اشتراک گذاری کار:دو نفر انجام میدهند وظایف یک مقام که به طور معمول توسط یک نفر انجام می شود. هر فرد استخدام شده برای کار پاره وقت اما با هم یک پست تمام وقت را تحت پوشش قرارمیدهند پرداخت، تعطیلات و مزایای تقسیم میشود.
  • ساعات شناور:کارکنان زمان شروع ،پایان و استراحت متفاوتی دارند. این می تواند به کارفرمایان برای پوشش دادن ساعت طولانی تر کمک کند و آن می تواند همچنین فرصت خوبی برای ارائه انعطاف پذیری بیشتربه افراد باشد.

اسلاید 10 :

  • اصطلاح فقط کار:کارمندان در یک قرارداد دائم باقی می مانند. یا به صورت تمام وقت یا نیمه وقت، اما می تواند مرخصی بدون حقوق در طی تعطیلات مدرسه داشته باشند.
  • ساعات کاری انعطاف پذیر:دادن حق انتخاب به افراد درمورد ساعات کارواقعی خود شان، معمولا خارج ازساعات اصلی توافق شده است. این به معنی که کارکنان می توانند زمان شروع و پایان کارشان را و گهگاهی همچنین زمان استراحتشان را در طول روزتغییر دهند.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید