بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


برگ و اشتاين :بهبود و بازسازي سازمان به عنوان يک فرايند برنامه‌ريزي شده با دگرگوني فرهنگ سازماني برابر مي‌باشد و هر گونه تلاش براي توسعه سازمان بدون توجه به فرهنگ سازماني، مؤثر واقع نمي‌شود.


اسلاید 2 :


رابينز :در سازمان پديده‌اي ، به دور از تأثير فرهنگ سازماني وجود ندارد.

مورگان :

مديران بايد حامل فرهنگ جديد باشند. آنها فقط از فرهنگ سازماني موجود تبعيت نمي‌کنند ، بلکه فرهنگ‌سازي مي‌کنند.

 

اسلاید 3 :


چارلز مک گوي :در کتاب خود به نام Managing of Values آورده است که معمولاً بيان مي‌شود كه عواملي مانند نيروي کار ، سرمايه ، تکنولوژي ، مواد اوليه ، بازار ، در مديريت و بهره‌وري تأثير دارد. اما امروزه عامل مهمتري وجود دارد که به هدايت و تقويت عوامل مذکور مي‌پردازد و آن فرهنگ سازماني است.


اسلاید 4 :


مک گوي و بسياري دانشمندان ديگر بيان مي‌دارند که وظيفه اساسي مديريت عالي سازمانها، شکل‌دهي و هدايت ارزشهاي اساسي فرهنگ سازماني است. در واقع نقش اساسي رهبران سازمان را، مديريت ارزشها در سازمان مي‌پندارند.

برخي ديگر بيان کرده‌اند که در ارزيابي عملکرد مديران، حاکم بودن ارزشها در سازمان، يک شاخص مهم است.

 

اسلاید 5 :


تأثير فرهنگ سازماني بر ابعاد مختلف سازمان

 

اسلاید 6 :


تعريف فرهنگ سازماني :تاکنون در حدود ۲٠٠ تعريف از فرهنگ سازماني صورت گرفته است، با توجه به آنها، تعريف زير جامع‌ترين تعريف از فرهنگ سازماني مي‌باشد:

«نظام اعتقادها و باورهاي اساسي، ارزشهاي حاکم و الگوهاي رفتاري که عموماً افراد سازمان بدان پايبند بوده و در طول زمان توسعه يافته‌اند.»

تعريف مذکور بيان کننده سه سطح در فرهنگ سازماني است. سطوح فرهنگ سازماني و نحوة ارتباط آنهاد در شکل بعد بيان مي‌شود.

 

اسلاید 7 :


سطوح فرهنگ سازماني :

 

اسلاید 8 :


فرهنگ سازماني سالم :فرهنگ سازماني مي‌تواند نقش مثبت يا منفي داشته باشد. نقش مثبت آن در صورتي است که يک ارتباط منطقي بين سطوح فرهنگ سازماني وجود داشته باشد. به عبارت ديگر الگوهاي رفتاري از سطوح زيرين يعني ارزش‌ها و اعتقادات اساسي نشأت گرفته باشد.

در اين صورت فرهنگ سازمانيِ سازمان، سالم تلقي مي‌شود. اما اگر الگوهاي رفتاري نشأت گرفته از ارزش‌ها و اعتقادات اساسي نباشد. تأثير منفي بر ابعاد مختلف سازماني دارد. تحقيقات متعدد نشان داده است که ارتباط صحيح بين سطوح فرهنگ سازماني در سازمانهاي ايران وجود ندارد.

 

اسلاید 9 :


فرهنگ سازماني قوي :اگر ارزش‌هاي اصلي و الگوهاي رفتاري فرهنگ سازماني، به طور گسترده در سطح سازمان پخش شده باشد، به طور شديد و مشتاقانه حفظ گردد و اعضاي آن نيز نسبت به مؤلفه‌هاي آن متعهد باشند، مي‌توان فرهنگ سازماني را قوي قلمداد کرد.

فرهنگ سازماني قوي ذهن و روح افراد را کنترل مي‌کند. اما در سازمانهاي ايران ...

 

اسلاید 10 :


فرهنگ سازماني و رضايت شغلي :

اگر فرهنگ سازمان ، از قدرت و انسجام بالا برخوردار باشد و همچنين با نيازهاي فردي همخواني داشته باشد ، رضايت شغلي بالاست .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید