بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

‌از آنجایی  که فعالیت های اقتصادی بیشتر موجب رشد سرمایه گذاری ،ایجاد اشتغال ،افزایش درآمد مردم ، مالیات برای دولت و رفاه جامعه می گردد کلیه کشورها برای ایجاد فضای کسب و کار توسط فعالان اقتصادی  تلاش می کنند و اقدامات اصلاحی زیادی انجام داده اند.
توسعه بخش خصوصی در یک اقتصاد بازار برمجموعه ای از قوانین ،زیرساخت های گسترده فیزیکی و نهادی،محیط با ثبات اقتصاد کلان،توسعه بازار های مالی ،جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی،توسعه صنایع کوچک و متوسط،مقررات بازار کار،سیستم ارتقاء فناوری،آموزش و یادگیری مبتنی است.
 
 

اسلاید 2 :

پیاده سازی الگوی توسعه در یک اقتصاد بصورت خود کار اتفاق نمی افتد. بلکه باید با ایجاد زیرساختهای نهادی و زیربنایی و رفع موانع کسب وکار که از وظایف اصلی و ضروری دولت ونهادهای مدنی ازجمله اتاق بازرگانی است به استقرار این الگو کمک کرد.
آنچه مسلم است اصلاح فضای کسب وکار و بهبود شاخص های مزبور در عرصه جهانی نه تنها گامی مثبت درجهت تقویت جنبه مشارکت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد ،ارتقاء سطح اشتغال و تولید در کشور محسوب میشود بلکه بطور قطع راهی مهم برای استقبال سرمایه گذاران خارجی برای ورود به کشور و ارتقاء و تسهیل جریان ورود فناوری به کشور بشمار می رود.

اسلاید 3 :

رشد و توسعه اقتصادی از مهمترین اهداف جوامع بشری است. لازمه دستیابی به این هدف ایجاد و گسترش فعالیت اقتصادی است و مهمترین پیش شرط فعالان اقتصادی جهت فعالیت ،وجود ثبات و آرامش یا به عبارتی امنیت اقتصادی در کشور است. امنیت اقتصادی باعث میشود که سرمایه گذاران با انجام محاسبات بلند مدت نتیجه تولید ،توزیع وسرمایه گذاری خود را پیش بینی کنند.
امنیت اقتصادی را می توان : آزادی از هر نوع ترس، شک و ابهام درکم توجهی یا بی توجهی به تعهدات و مطالبات و در حین حال حصول اطمینان از برخورد داری از ثمره فعالیت هایی دانست که در زمینه تولید ثروت ،توزیع و مصرف آن صورت میگیرد. که خود موجب بالا رفتن استانداردهای زندگی ورشد اقتصادی پایدار میشود.

اسلاید 4 :

انجام هرگونه فعالیت اقتصادی نیاز به سرمایه گذاری دارد.فراهم نمودن شرایط لازم برای سرمایه گذاری داخلی اولین گام برای استفاده از ظرفیت های موجود و سرمایه گذاری خارجی راهی برای ورود فناوری جدید و دستاوردهای نوین به کشورهاست. برای جذب وگسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی کاهش ریسک سرمایه گذاری از طریق فراهم نمودن امنیت اقتصادی واجتماعی ضرورت میابد.
ازعوامل تاثیر گذار بر فعالیت اقتصادی هزینه انجام این فعالیتها یا کسب و کار است. هزینه های بالای کسب وکارموجب بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات و درنتیجه کاهش رقابت پذیری آنها در مقایسه با کالاهای مشابه خارجی میشود.

اسلاید 5 :

بخشی از هزینه های کسب و کار مربوط به مراحل انجام خود کسب و کار و (عوامل خرد)و بخشی دیگرمربوط به عوامل کلان (خارج از کنترل صاحبان کسب کار است)که عمدتا تحت تاثیر فعالیت و دخالت دولت هاست. موضوع آثار و پیامد فعالیت های دولت در سطوح خرد و کلان از مهمترین مباحث علم اقتصاد است. گروهی از اقتصاددانان قائل به حداقل دخالت دولت در اقتصاد بوده و گروهی دخالت های حداکثر دولت را در اقتصاد ضروری می دانند.
با بررسی تجارب برخی کشورها مختلف دنیا مشخص می گردد با بهره گیری از رویکرد خصوصی سازی (البته با فراهم آوردن ساز و کار و مورد نیاز)توانسته اند زمینه ساز اتفاقات مثبت در اقتصاد کشورهایشان شوند.البته کشورهای مانند چین ،ویتنام ،مجارستان و لهستان کوشیدند با بهبود محیط کسب وکار(رفع موانع توسعه بخش خصوصی) نه خصوصی سازی ،سهم بخش خصوصی را در بطور قابل توجهی ارتقاءداده ومعجزه بزرگ اقتصادی را در دنیا رقم بزنند.

اسلاید 6 :

برای ایجاد وبهبود فضای کسب وکارمناسب وزمینه سازی برای ایجاد وگسترش هرچه بیشتر فعالیتهای بخش خصوصی و افزایش سهم ان در اقتصاد کشورویا برنامه ریزی برای کوچک کردن حجم دولت وخصوصی سازی وحرکت به سوی اقتصادی آزاد رقابتی با کمترین دخالت دولت نیازمند تمهیداتی می باشد.برخی از این تمهیدات را می توان :شفاف سازی تخصیص منابع برای بنگاههای اقتصادی ،افشای کامل اطلاعات و دسترسی آزاد به آنان،ایجاد فرصتی برابربرای تمام متقاضیان وفعالان اقتصادی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی نام برد.

اسلاید 7 :

منظوراز فضای کسب وکار ، عوامل موثر برعملکرد واحدهای اقتصادی مانند کیفیت دستگاه های حاکمیت ،ثبات قوانین ومقررات ، کیفیت زیرساخت ها و... است که تغییر دادن آنها فراتر از اختیارات و قدرت مدیران بنگاههای اقتصادی است.
 
کسب و کار هرنوع فعالیت تکرارشونده اقتصادی از قبیل تولید،خرید وفروش کالا و خدمات به قصد کسب منافع اقتصادی گفته می شود.
 
 
 

اسلاید 8 :

کسب وکار خانگی
کسب و کار خانوادگی
کسب وکار روستایی
کسب وکار اینترنتی
کسب وکار کوچک ومتوسط
کسب وکارهای بزرگ

 

اسلاید 9 :

براساس مطالعات بانک جهانی در کشور ها، راه اندازی یک کسب وکار (هرچندکوچک) نیازمند مراحلی ازجمله: تصمیم گیری برای نوع محصول براساس نیاز بازار ،تامین سرمایه برای آن،ثبت در دفاتر رسمی، استخدام نیروی کار،تولید،پردخت مالیات و عوارض و... می باشد که در تمامی این مراحل نیاز به مراجعه به نهادهای قانونی وجود دارد.
هرکسب وکار از زمان شکل گیری تا انحلال آن مستلزم طی مراحلی است که در هر مرحله بر اساس قوانین و مقررات موجود برای تداوم فعالیت متحمل هزینه های گوناگون و صرف زمان می شود.

اسلاید 10 :

بانک جهانی براساس مراحل ذکر شده شاخص هایی برای  سنجش سهولت آغاز و تداوم کسب و کار در تعامل با محیط بیان کرده و برای اندازه گیری این شاخص ها از معیارهایی استفاده می کند .
معیارها بیانگر فضای کسب وکار در ان کشور می باشد که اصلی ترین آنها  زمان و هزینه لازم برای طی هریک از مراحل می باشد.
 
طبق نتایج مطالعات بانک جهانی یکی از دلایل بیکاری بلند مدت در بسیار از کشورها ازجمله ایران  نامساعد بودن فضای کسب وکار است.
در دهه های گذشته بسیار از کشورها برای دستیابی به آزادی اقتصادی وگسترش فعالیت ها ی اقتصادی علاوه برخصوصی سازی به بهبود فضای کسب و کار روی آورده اند .چرا که دریافته اند توسعه خصوصی سازی و بهبود محیط کسب و کار منفرداً یا تواماً می توانند اقداماتی فرصت ساز برای ثروت آفرینان و کارآفرینان باشند.
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید