بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


مديريت هنر انجام دادن كارها است يك ارائه سريع‌ترين و موثرترين روش به منظور انجام كارهاي توسط ديگران است براي مديريت هر پروژه ارائه‌ها به عنوان يك شيوه رسمي به منظور جمع‌آوري افراد براي برنامه‌ريزي كنترل و مرور پيشرفت مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

اسلاید 2 :


نقطه شروع برنامه‌ريزي در تمام سخنراني‌هاي قاعده‌مند،تعيين هدفي درست است.اين هدف به ما كمك مي‌كند تا براي نحوه يك ارائه صحيح، فرمي كوتاه و ساده را برگزينيم. براي مثال: در جهت ارزيابي طرح اوليه و عامل محرك آن، ساختار اصلي طرح اولية شما در سخنرانيتان، عامل تعيين‌كننده‌اي است.

اسلاید 3 :

سئوالي كه در اينجا مطرح مي‌شود، اين است كه: (با انتخاب راهكاري مناسب) به چه ميزان به اهداف (از پيش تعيين‌شده) مي‌توان دست يافت؟
جوابي كه هر مخاطب در ظرف 30 دقيقه مي‌تواند به آن پاسخ بگويد، اين است كه: "به اهداف محدودي مي‌توان دست ‌يافت"، و اما سرانجام از يك هدف، راهكارها و محصولات (برآيندهاي) بسياري حاصل مي‌شود.

اسلاید 4 :


از بهترين نگرش‌ها و رويكرد‌هاي موجود براي دستيابي به نتيجه‌اي دلخواه و مطلوب:
الف) روش جداسازي(منفك‌سازي)
ب) ليست‌ و طبقه‌بندي اهداف مهم و اصلي است.

اسلاید 5 :

مهمترين مسئله، تمركز و توجه شما بر موضوعي است كه براي شنوندگان توضيح مي‌دهيد؛ چراكه عدم تمركز پيامدي جز بي‌توجهي مخاطبان را دربر نخواهد داشت.
ارزيابي شنوندگان:
هدف بعدي، مورد توجه قرار دادن شنوندگان، علايق و ساختار ذهني ايشان در راستاي ايجاد هماهنگي ميان موضوع مورد ارائه و همسويي آن با خواسته‌هاي ايشان است.‌ نكتة اصلي،‌ دستيابي به هدفي مشخص در جهت تأمين خواست‌هاي مخاطبان، در مدت زمان ارائة شماست. موفقيت شما در انتقال پيام و گيرايي مخاطبان و در نتيجه حصول اهداف اصلي يك سخنراني، ممكن نخواهد بود مگر آنكه شما به عنوان سخنران در نحوة ايجاد ارتباط با مخاطبانتان، توانايي لازم و كافي را داشته باشيد.

اسلاید 6 :

نكتة اصلي ديگر كه در ايجاد اتحاد ميان مخاطبان نقش اساسي دارد، هنر انتقال ايده‌ها است. القاي عقايد، يكي از مؤثرترين روش‌ها در به دست آوردن حداكثر توجه مخاطبان به موضوع در سرآغاز سخنراني مي‌باشد. اگر شما در ارائة عقايد خود، مخاطبان را به طور ضمني متوجة اين امر كنيد كه براي نيازها و مسائل ذهني ايشان راه‌حل‌هايي ارائه خواهيد داد، تمام توجة ايشان را به خود جذب کرده اید و عقايد خويش را به ايشان فروخته‌ايد.

اسلاید 7 :

تمام سخنراني‌ها درقالب و ساختاري منسجم طراحي مي‌شوند، چراكه يك سخنراني بدون انسجام ساختاري، بي‌فايده است. سبك و آرايش‌ مطالب شما در يك ساختار نظام‌مند و سازمان‌يافته؛ همراهي و يا عدم همراهي مخاطبان را در پي دارد. هرچه مطالب سازمان‌يافته‌تر و منسجم‌تر باشند، همراهي و توجه بيشتر مخاطبان را امكان‌پذيرتر مي‌نمايد و در غير اين صورت عدم همراهي و همدلي مخاطبان را به همراه خواهد داشت.

اسلاید 8 :

باید توجه داشت که ساختار نمي‌بايست در مسير اصلي انتقال پيام، قرار گيرد؛ اما به‌كارگيري آن در مسير صحيح و استفادة به جا از آن از به وجود آمد عامل سردرگمي و اغتشاش ذهني مخاطبان جلوگيري مي‌كند.
. پیشنهاد: اگر بخشي از سخنرانيتان، امري قابل اغماض مي‌نمايد و گام مؤثري در جهت روشنگري اهداف بنيادي شما برنمي‌دارد، حذف آن مبحث به سادگي امكان‌پذير است و باید انرا حذف کرد.

اسلاید 9 :

يكي از ساده‌ترين ساختارها، استدلالات (مجادلات) مداوم مي‌باشد. اين روش شامل بيان عقايد و نظريه‌‌هاي متعدد در انتهاي مباحث مطرح شده است كه منجر به نتيجه‌گيري و جمع‌بندي نهايي مطالب مي‌گردد.
روش ديگر كه در مبحث استدلالات (مجادلات) مداوم قابل طبقه‌‌بندي است، يادآوري نكات كليدي سخنراني است كه علاوه بر اتصال مباحث پيشين به مباحث جديد، ‌به ارائة توضيح روشن و مقدمه‌سازي موضوع قابل بحث بعدي مي‌پردازد

اسلاید 10 :

هدف عمدة تعداد بسياري از سخنراني‌هايي كه توسط مديران صورت مي‌گيرد، چيزي جز توضيح تصميمات پيشين سازمان‌ها و يا دريافت آراي موافق براي اجراي برنامه‌هاي آتي آن سازمان نيست. ساختار در چنين مواردي مي‌تواند از نوع پرسش‌هاي هدفمند باشد؛ اين ساختار به بيان مشكلات و زمينه‌هاي وابسته به اهداف مورد نظر و به ارائة راه‌حل‌هاي مناسب در جهت سامان‌دهي موانع و اولويت‌ها مي‌پردازد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید