بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

موتور جست‌وجوگر سایتی است که برای کمک به کاربران در یافتن اطلاعات موجود در سایت‌های دیگر طراحی شده است، که با گرفتن عبارتی مختصر کاربر را با لیستی از سایت‌ها روبه‌رو می‌کند، که به موضوع مورد علاقه او مرتبط می‌باشند.

اسلاید 2 :

اولین موتور جست‌وجو به نام Wandex در سال 1993 معرفی شد.
اولین موتور جست‌وجوی محبوب به نام lycos توسط دانشگاه کارنگی راه‌اندازی شد.
AltaVista دومین موتور جست‌وجوی محبوب بود.
در پایان دهه‌ی 90 موتور جست‌وجوی Yahoo به عنوان محبوب‌ترین موتور جست‌وجو شناخته شد.
Google از سال 2001 یکه‌تاز موتورهای عرصه وب شد.

اسلاید 3 :

فهرست خود را به صورت خودکار تشکیل می‌دهند. آن‌ها وب را پیمایش کرده، اطلاعاتی را ذخیره می‌کنند، سپس کاربران از میان این اطلاعات ذخیره شده آن‌چه را که می‌خواهند جست‌وجو می‌کنند.


فهرست‌هایی هستند که مدیران می‌توانند سایت خود را در آن ثبت نمایند. عملیات جست‌وجو در این حالت تنها روی توضیحات ثبت شده صورت می‌گیرد و در صورت تغییر روی صفحه‌ی وب، روی فهرست تغییری به وجود نخواهد آمد.

اسلاید 4 :

مکان: موتورهای جست‌وجو صفحاتی را فهرست می‌کنند که حاوی واژه‌ی مورد نظر در بالای صفحه و یا در آغاز بندها و عنوان‌ها باشند.

بسامد: موتورهای جست‌وجو صفحات را تجزیه کرده و با توجه به تکرار واژه‌ در صفحه متوجه می‌شوند که آن واژه نسبت به دیگر واژه‌‌ها اهمیت بیشتری در آن صفحه دارد و آن صفحه را در درجه‌ی بالاتری نسبت به صفحات دیگر قرار می‌دهند.

اسلاید 5 :

چگونگی کارکرد دقیق موتورهای جست‌وجو درباره روش‌هایی از قبیل مکان-بسامد فاش نمی‌شود و هر موتور جست‌وجویی روش خاص خود را دنبال می‌کند، به همین دلیل است که وقتی واژه‌ای را در موتورهای متفاوت جست‌وجو می‌کنید به نتایج متفاوتی می‌رسید. برخی موتورهای جست‌وجو نسبت به برخی دیگر صفحات بیشتری را فهرست می‌کنند. هم‌چنین ممکن است که برخی از صفحات را از فهرست خود حذف کنند، البته به شرطی که آن صفحات با هرزنامه شدن سعی در گول زدن جست‌وجوگرها داشته باشند.

اسلاید 6 :

هرزنامه (spam) روشی است که برخی از صفحات برای احراز رتبه بالاتر در موتورهای جست‌وجو در پیش می‌گیرند. آن به این صورت است که با تکرار بیش از حد واژه‌ها و یا بزرگ نوشتن یا بسیار ریز نوشتن متن‌ها به طور عمدی کوشش در برهم ‌زدن تعادل و در نتیجه فریب موتورهای جست‌وجو دارند، البته تعداد تکرارها اگر از حد و اندازه‌ی خاصی فراتر رود نتیجه‌ی معکوس می‌دهد.

اسلاید 7 :

Ez2Find ابر جست‌وجوگری است که نتایج جست‌وجوی خود را از موتورهای جست‌وجوگر AlltheWeb, Teoma, Google, Yahoo AltaVista, ODP, MSN می‌گیرد، آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند، موارد تکراری را حذف می‌کند و در نهایت مرتبط‌ترین‌ها را در نتایج جست‌وجوی خود نشان می‌دهد.

اسلاید 8 :

لری‌پیچ و سرگئی‌برین مؤسسین این وب‌سایت هستند.
کلمهGoogle از لغت googol گرفته شده که به معنای عدد یک با صد صفر در جلوی آن است.
گوگل دلیل استفاده از این کلمه را تعداد بی‌نهایت و نامحدود اطلاعات موجود در دنیای اینترنت عنوان کرده و هدف خود را در اختیار قرار دادن این حجم از اطلاعات برای کاربران عنوان کرده است.

اسلاید 9 :

Google ایندکس خود را هر چهار هفته یک بار به‌روز می‌کند. هر دفعه که این ایندکس به‌روز می‌شود، سایت‌های جدیدی پیدا شده و سایت‌هایی از دست می‌روند و رده‌بندی آن‌ها ممکن است تغییر کند.
این موتور کاوش دارای سرعت و دقت فراوان و حاوی اطلاعات جدید بوده و بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون صفحه وب را شاخص‌گذاری کرده است.

اسلاید 10 :

اکثر سایت‌هایی که امکان جست‌وجو را برای شما فراهم می‌آورند، الگوی یکسان و استانداردی را برای دریافت عبارت پرس‌وجو از شما دارند. شما می‌توانید با به کار بردن این الگوها و استفاده از نحوه‌ی نگارش صحیح عبارات جست‌وجو، اطلاعات صحیح را به دست آورید.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید