بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

موضوع : ميزان نان مصرفي افراد خانواده در هفته
هدف از انتخاب موضوع و انجام عمليات آماري بر روي آن ،‌با توجه به موضوع كه ميزان نان مصرفي افراد خانواده در هفته است وبا انجام عمليات آماري بر روي آن مي‌توان اطلاعات زيادي را بدست آورد كه بعضي از آنها به شرح زير است :
ميزان مصرف نان در خانواده ها چقدر است.
آيا تعداد اين نان هاي مصرفي با تعداد افراد خانواده رابطه اي دارد يا نه.
ميزان مصرف نان در خانواده بيشتر در چه بازه اي از اعداد است.
با افزايش ميزان مصرف نان متقابلاً ميزان مصرف گندم و كشت آن و همچنين به وجود آمدن مشاغل مختلف كه دراين رابطه هستند هم نيز افزايش مي‌يابد و با كاهش ميزان مصرف اين موارد گفته شده كاهش مي‌يابد.
با افزايش ميزان مصرف نان مي‌توان ميزان تقريبي اسراف در آن را هم فهميد.
ميزان هزينه هاي اقتصادي دراين زمينه مشخص مي‌‌شود.

اسلاید 2 :

ميزان تقريبي پرداخت هزينه‌ي خانواده ها نسبت به تهيه‌ي نان مشخص ميشود.
ميزان مصرف نان نيز ميتواند حاكي از نوع فرهنگ مردم در مصرف غذاها باشد .
جامعه و نمونه :‌
دراين موضوع جامعه تمام خانواده هايي است كه نان مصرف مي‌كنند و نمونه 25 خانواده‌ي مصرف كننده‌ي نان است .
روش جمع آوري داده ها :
جمع آوري داده ها از طريق پرسش به صورت شفاهي بوده است كه البته مي توانست از طريق پرسش نامة كتبي هم اين كار را انجام دهم ولي از جهت صرف وقت بيشتر و همچنين طرح سئوالات و اين كه افراد راضي به پركردن برگه هاي سئوالات نيستند و ترجيح مي‌دهند كه شفاهي پاسخ دهند اين روش را انتخاب نكردم .
داده ها را از 25 خانواده كه اين خانواده ها ، خانواده هاي همكلاسي هايم و دوستان و فاميل بودند جمع آوري كردم .اين افراد تعداد نان مصرفي روزانه را بيان داشتند و در 7 ضرب كردند تا ميزان مصرف نان هفتگي بدست آيد. در اين روش جمع آوري داده ها به مشكلي برخورد نكردم و از اين روش راضي بوده و در وقت هم صرفه جويي شد زيرا داده ها را از طريق پرسش حضوري و هم از طريق تلفني بدست آوردم و وقت

اسلاید 3 :

زيادي صرف نشد و البته داده ها ميزان مصرف متوسط افراد است زيرا مصرف آن ها ممكن است تحت عوامل مختلف مثل حضور مهمان و … تغيير كند.
موضوع چه نوع متغيري است : متغير كمي گسسته است .

اسلاید 4 :

نتيجه گيري جدول :
اين جدول جدول فراواني است كه داراي 5 دسته با طول 7 است . دراين جدول در ستون فراواني مطلق بيشترين فراواني مربوط به دسته‌ي سوم است كه فراواني آن 7 است يعني ميزان مصرف نان خانواده ها بيشتر دراين بازه است و كمترين، فراواني مربوط به دسته‌ي آخر و فراواني آن 5 است يعني خانواده هايي كه اين ميزان نان مصرف مي‌كنند كم هستند.
در ستون مربوط به درصد فراواني نسبي بيشترين يعني 28 درصد خانواده ها بين 19 تا 36 عدد نان در هفته مصرف مي‌كنند و كم ترين يعني 12 درصد خانواده ها بين 23 تا 40 نان مصرف مي‌كنند در هفته .
در ستون مربوط به فراواني تجمعي 16 خانواده از كم تر از 26 نان در هفته مصرف مي‌كنند و 25 خانواده كمتر از 4 عدد نان در هفته مصرف مي‌كنند.

نم

اسلاید 5 :

نتيجه گيري :
اين نمودار، نمودار ميله اي است كه برروي محور x ها مركز دسته و برروي محور y ها فراواني قرار دارد . عنوان طول ميله ها بيانگر فراواني است و ميله اي كه بلندترين طول را داشته باشد فراواني آن از همه بيشتر است .

اسلاید 6 :

نتيجه گيري جدول :
با توجه به اين كه نمودار ، نمودار مستطيلي است ، روي محور x ها را طول هر يك از دسته ها و ارتفاع آن ها كه به موازات محور y ها و متناسب با فراواني دسته ها است را اختيار مي كنيم و مشاهده مي‌‌شود كه بيشترين فراواني مربوط به دسته‌ي 4 است و ارتفاع مستطيل آن روي نمودار هم از همه بيشتر است و دراين نمودار طول دسته ها با يكديگر برابر است و فقط ارتفاع مستطيل ها را مي سنجيم و دراين نمودار به مساحت مستطيل ها هم توجه مي‌‌شود . مساحت مستطيلي كه از همه بيشتر باشد فراواني آن بيشتر از همه است .

اسلاید 7 :

نتيجه گيري :
اين نمودار ، نمودار ساقه و برگ است كه در آن در قسمت ساقه رقم دهگان داده ها است و اگر دهگان نداشت صفرمي گذاريم و برگ ها رقم يكان داده ها است .
سابقه بايد از بالا به پائين از كوچك به بزرگ مرتب شده باشد و برگ ها بايد بطور افقي از چپ به راست از كوچك به بزرگ مرتب باشند.

اسلاید 8 :

اين نمودار، نمودار چند بر است كه برروي محور x ها مركز دسته ها و مركز دسته قبل از اولين دسته و مركزدسته بعداز آخرين دسته قرار دارد و برروي محور y ها فراواين مطلق است . مركز دسته اي كه بيشترين فراواني را داشته باشد در بالاترين نقطه هم قرار دارد و دراين نمودار مركز دستة دستة گروه 4 داراي بيشترين فراواني است و در بالاترين نقطه قرار دارد و متوجه مي شويم كه بيشتر خانواده ها مصرف نان آنها در هفته بين 33 عدد تا 40 عدد است.

اسلاید 9 :

نتيجه گيري :
اين نمودار ، نمودار دايره اي است و از اين نمودار براي نمايش نسبت داده ها به يكديگر و به كل داده ها نيز استفاده مي‌‌شود. قطاع هاي دايره مشخص كنندة ميزان هر داده است . مقدار زاويه ها از ضرب فراواني در زاوية بدست آمده از فرمول بدست آمده و اين زاويه ها گرد شده است و تقريب آن ها را در نظر نمي گيريم و آنها را گرد مي كنيم .

اسلاید 10 :

نتيجه گيري :
در نمودار بالا ميانه برابر با 20 است و چارك اول 5/14 مي باشد كه نشان دهنده اين است كه 25 درصد داده ها از عدد 5/14 كوچكتر مي باشد و چارك سوم برابر است با 30 كه يعني 25 درصد داده ها از عدد 30 بزرگتر مي باشند. وجود ميانه در سمت چپ جعبه نشان دهندة اين است كه 25 درصد داده هايي كه در داخل جعبه است قبل از ميانه قرار گرفته اند و اختلافشان كم و متمركز مي باشند. طول تا b بزرگتر از تا a است ، يعني در دنباله ابتدايي داده ها اختلافشان 5/9 است و متمركز هستند ولي در دنباله انتهايي اختلاف داده ها 10 است و پراكنده تر هستند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید