بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

دبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

 

با سلام و احترام

  همانگونه که مستحضر می باشد بر اساس بند (2) ماده (55) قانون شهرداری، تنظیف و نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی و مجازی آبها و فاضلاب و تنقیه قنوات مربوط به شهر و تأمین آب و روشنایی به وسایل ممکنه، از وظایف شهرداری ها می باشد .

اسلاید 2 :

  این وظیفه در تبصره (51) قانون بودجه سال 1344 و ذیل تبصره (2) ماده (11) قانون سازمان برق ایران نیز مورد توجه قرار گرفته و با عنایت به نسخ کلیه قوانین و مقررات عام و خاص مربوط به اخذ هر گونه عوارض و مالیات غیرمستقیم { از جمله تبصره (2) ماده (11) قانون سازمان برق ایران و آیین نامه آن در خصوص اخذ عوارض روشنایی معابر } به موجب ماده (52) قانون مالیات بر ارزش افزوده، شرکتهای برق در حال حاضر عوارضی بابت روشنایی معابر اخذ نمی نمایند .

اسلاید 3 :

  بنابراین شهرداری ها با توجه به اینکه مسئولیت تأمین هزینه روشنایی معابر را بر عهده داشته و هم اکنون به استناد قانون مالیات بر ارزش افزوده، در قبال ارائه خدمات شهری عوارضی بالغ بر 3 درصد از محل فروش کالاها و خدمات از جمله فروش برق دریافت می نمایند، مکلّف به تأمین کلیه هزینه های اجرای طرح ها و بهای برق مصرفی جهت تأمین روشنایی معابر می باشند .

اسلاید 4 :

  با عنایت به موارد فوق، خواهشمند است دستور فرمایید شهرداریهای سراسر کشور پیش بینی مالی لازم را برای ایجاد و توسعه تأسیسات روشنایی معابر عمومی و پرداخت هزینه برق مصرفی مربوطه از ابتدای سال آینده به عمل آورند .

                                                  حمید چیت چیان

                                                         وزیر نیرو

اسلاید 5 :

اقدامات دبیرخانه

 

اعلام

دلایل و مستندات قانونی ردّ ادّعای وزارت نیرو

 --------------------

تنظیم و ارسال نامه

با امضای دبیر نشست شهرداران به وزیر محترم کشور

اسلاید 6 :

  دلایل و مستندات قانونی

ردّ ادّعای وزارت نیرو

موضوع نامه

شماره 94/39378/30/100 مورخ 1394/08/30

وزیر محترم نیرو به وزیر محترم کشور

اسلاید 7 :

  1- مطابق بند (2) ماده (55) قانون شهرداری، مسئولیت
و وظیفه تولید و توزیع برق شهرها اعم از برق مصرفی اماکن مسکونی، تجاری، اداری و برق مصرفی روشنایی معابر عمومی تا سال 1346 بر عهده شهرداریها و مؤسسات وابسته به آنها قرار داشته و مؤسسات مزبور هزینه تأمین برق اماکن را از مالکین آنها اخذ می نمودند و  طبق ماده (11) قانون سازمان برق ایران (مصوب 1346) نیز علاوه بر هزینه های برق مصرفی اماکن، یک ريال به ازای هر کیلو وات ساعت از مشترکین شهری برای روشنایی معابر اخذ می شد .

اسلاید 8 :

  2- از سال 1346 که مسئولیت تأمین برق اماکن و روشنایی معابر به وزارت آب و برق محول گردید، مقرر شد هزینه های برق مصرفی و عوارض مربوط به روشنایی معابر عمومی توسط شرکتها و مؤسسات وابسته به وزارت آب و برق
و یا موسسات خصوصی و یا شهرداری ( با اجازه وزارت آب و برق ) ارائه می گردد، دریافت شود. بنابراین نه تنها شهرداری ها هیچگاه بابت روشنایی معابر وجوهی را نپرداخته اند ، بلکه تا سال 1346 هزینه برق روشنایی معابر عمومی را از شهروندان دریافت می نموده اند .

اسلاید 9 :

  3- مطابق تبصره (1) ماده (9) قانون شرکت برق ایران، مقرر شده است وزارت آب و برق و مؤسساتی که با مجوز وزارت، وظایف تولید و انتقال و توزیع برق را انجام می دهند بهاء تمام شده برق مصرفی روشنایی معابر را مطابق با آیین نامه اجرایی مربوط
و تعرفه ای که وزارت آب و برق تعیین می کند
 از مصرف کنندگان (مشترکین) دریافت نمایند .

اسلاید 10 :

  4- طبق ماده (45) قانون آیین نامه مالی شهرداریها، معابر عمومی، میادین و پل ها به عنوان اموال عمومی متعلق به شهر می باشند و شهرداریها در این اموال حق مالکانه و دخل و تصرف ندارند و مطابق بند (2) ماده (55) موظفند معابر عمومی و میادین و ... را نظافت و تسطیح نموده و برای استفاده عمومی آماده نمایند
و برابر قانون سازمان برق - وزارت آب و برق - موظف است نسبت به تأمین روشنایی معابر اقدام نماید .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید