بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پيشگفتار :

مبانی رتبهبندی و درجهبندی واحدهای خارج از مرکز براساس روش علمی تجزیه ی عاملی(مؤلفه ی اصلی) بازنگری شد و دفتر استان درسه درجه، مدیریت شهرستان درچهار درجه و اداره (شاخه) در سه درجه سازماندهی گردید.

در وضعیت گذشته رتبهبندی واحدهای خارج ازمرکز، چهار درجه دفتر استان و هشت درجه شاخه وجود داشت که این تنوع و پراکندگی مشکلات زیادی را به همراه داشت.

اسلاید 2 :

چرا درجه بندی می کنیم؟

اسلاید 3 :

—امروزه مبحث رتبه بندی یکی از مباحث مهم و پیچیده در دنیا می باشد. اکثر سازمان های بزرگ هر ساله واحدهای سازمانی زیرمجموعه خودرابراساس شاخص های متنوع طبقه بندی و رتبه بندی                مینمایند.یکی از فوایدرتبه بندی ،سعی و تلاش  واحدها جهت ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و فعالیت ها و شناسایی بخش های ضعیف تر به منظور برنامه ریزی اجرای طرح های بهبود می باشد بر همین اساس رویکرد کمیته امداد امام برآن شد تا پس از رتبه بندی و درجه بندی استان ها مدیریت شهرستان ها و ادارت خو د رانیز رتبه بندی و درجه بندی نماید.

—

—

—

اسلاید 4 :

تعاريف واحدهاي خارج از مرکز

اداره کل :

واحد سازماني تابعه ی ستاد مرکزي است که سطح مديريت مياني محسوب شده که وظيفه برنامه ریزی ،سازماندهی ،هماهنگی و ارتباطات منطقه یی و تبيين سياست ها ،هماهنگي و نظارت برنامه یي را  در سطح استان عهده دار                 مي باشد.اين واحد سازماني بر اساس تقسيمات کشوري در مراکز استان ها  داير  و    سازمان دهي مي گردد.

اسلاید 5 :

تعريف مديريت شهرستان :

واحد سازماني تابعهی اداره کل استان بوده و سطح مديريت هماهنگي هاي اجرايي محسوب مي گردد که وظيفه تعاملات درون و برون سازماني و اجراي وظايف فني و تخصصي  شاخه هاي (ادارات) زير مجموعه خود را عهده دار است . اين واحد سازماني بر اساس تقسيمات کشوري در شهرستان هاي داراي فرمانداري ايجاد مي شود.

اسلاید 6 :

تعريف شاخه (اداره) :

  پائين ترين سطح سازماني در تشكيلات رسمي (واحدهاي خارج از مركز ) مي باشد که تابع مديريت شهرستان بوده و منطقه عمليات اجرايي محسوب مي شود که وظيفه اجراي برنامه ها را بر عهده دارد  و بر اساس شاخص ها و ضوابط امدادي ايجاد مي گردد .

اسلاید 7 :

شبكه ارتباطي و حمايتي مردمي :

سازماني مردمي متشکل از آحاد مردم و تشكل هاي غيردولتي و غیر سیاسی كه بر اساس ضوابط و معيارهاي كميته ی امداد امام سازمان دهي شده و به صورت داوطلبانه در امور توسعهی مشاركت هاي مردمي  واقدامات حمايتي و فقر زدايي  تحت نظارت شاخه با امداد امام همكاري مي نمايد .

اسلاید 8 :

با توجه به بازنگری تشکیلات کلان و تفصیلی واحدهای خارج از مرکز و ضرورت تعیین رتبه بندی ادارات کل استان ها ، طرح مطالعاتی درجه بندی و رتبه بندی استان ها با مسؤولیت گروه مدیریت عملکرد اداره کل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و نظارت علمی دکتر پاشا با مشخصه های زیر انجام و در جلسه ی مورخ 1388/10/17شورای معاونین مورد بررسی و تایید نهایی سرپرست وقت امداد امام قرار گرفت :

 

اسلاید 9 :

1- احصای متغیرها و شاخص های اساسی مشتمل بر 25 متغیرspss

2- حذف 10متغیر به دلایلی از قبیل مستقل بودن متغیر از متغیرهای دیگر و نداشتن واریانس توسط نرم افزار

اسلاید 10 :

4-  استخراج مقادیر متغیرهای مذکور  بر اساس میانگین اطلاعات آماری سه سال اخیر در هر استان و انجام آمار توصیفی و مطالعه وبررسی دقیق بر روی متغیرها و ارتباط آنها با یکدیگر.        

 (Principal Component) به روش مؤلفه های اصلی  (Factor Analysis)

5- استفاده از تکنیک علمی و معتبر

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید