بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه:

با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و افزایش نیاز های مردم به استفاده از سرویس های اینترنتی و مخابراتی شرکت های سرویس دهنده ارتباطات به فکر ایجاد و گسترش شبکه های ارتباط عمومی و اشتراک دیتا افتادند.

ابتدایی ترین این شبکه ها شبکه 1G بود که شبکه های 

NMT  ,  C-net  ,  AMPS  ,  TACS 

شبکه هایی بودند که از این نسل ارتباط استفاده می کردند.

در این میان با توجه به افزایش نیاز مردم به ارتباطات با کیفیت  و با سرعت بیشتر شرکت های ارائه دهنده سرویس به فکر توسعه و ارتقاط شبکه های واسط خود افتادند و تکنولوزیهای  2G ,  2.5G  ,  3G  ,   3.75G,4G 

پا به عرصه ظهور گذاشتند.

اسلاید 2 :

چکیده:

اکثر کاربران اینترنت و مصرف کنندگان لوازم الکترونیکی و کالاهای دیجیتال با اینکه از این محصولات استفاده میکنند اما نمیدانند که در حال حاضر از کدام نسل استفاده میکنند.

کلمه G  که در نسل بندی ها استفاده میشود مخفف کلمه Generation یا همان (نسل) می باشد. نسل بندی شبکه تلفن های همراه از  1G  شروع و در حال حاضر به  4G  ختم میشود.

هر نسلی از شبکه های موبایل گامی رو به جلو بوده و دستاوردهای جدیدی را به عرصه موبایل آورده. این پروژه یک نگاه کوتاه و خلاصه به دستاوردهای محسوس و عمومی ۴ نسل اول شبکه های ارتباطی موبایل است:

اسلاید 3 :

تاریخچه موبایل :

استفاده از امواج رادیویی قدمتی بسیار بیشتر از موبایل دارد و استفاده از آن به سال ۱۹۰۸ بر می گردد

اسلاید 4 :

سال ۱۹۱۰ «لارس ماگنوس اریکسون» تلفنی را در اتومبیلش نصب کرد.

اسلاید 5 :

در سال 1926 استفاده از تلفن های رادیویی در میان مسافران درجه یک ترن هایی که بین برلین و هامبورگ طی مسیر می کردند باب شد.

اسلاید 6 :

طی جنگ جهانی دوم، فناوری تلفن های رادیویی در مقیاس گسترده در تانک های آلمانی مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، پلیس آلمان از همین فناوری استفاده کرده و خودروهای گشتی اش را مجهز به تلفن رادیویی کرد.

اسلاید 7 :

دستگاه های گیرنده و فرستنده رادیویی دستی هم از دهه ۱۹۴۰ در دسترس عموم قرار گرفتند

تلفن های داخل اتومبیل هم از همین زمان توسط برخی شرکت ها عرضه شدند

اسلاید 8 :

اما پس از آن، شبکه های سلولی (Cellular Networks) مدرن امکان استفاده از تلفن های موبایل به صورت فراگیر به عنوان یک ابزار انتقال صدا و اطلاعات را فراهم آوردند.

از ۱۷ ژوئن ۱۹۴۶ آزمایشگاه بل در آمریکا امکان تماس تلفنی بی سیم از درون ماشین را برای اهالی سنت لویز ایالت میسوری فراهم آورد

اسلاید 9 :

0G

اولین نسل ارتباطات همراه که با تلاش های آزمایشگاه بل و به خصوص شرکت AT & T از سال ۱۹۴۶ آغاز به کار نمود و تا سال ۱۹۴۸ بیش از ۱۰۰ شهر آمریکا و نزدیک به ۵۰۰۰ مشترک را تحت پوشش قرار داد. تماس ها به صورت دستی و توسط اپراتور شرکت برقرار می شد. مشترکان برای صحبت کردن باید دکمه ای را نگه داشته و برای شنیدن صدای طرف مقابل، آن را رها می کردند. هر فرد برای استفاده از این خدمات به تجهیزاتی با وزن ۳۶ کیلوگرم نیاز داشت. در این سیستم تنها امکان برقراری سه تماس به صورت همزمان وجود داشت.

اسلاید 10 :

از سال ۱۹۶۵ شرکت AT & T  با بهبود خدمات خود، امکان برقراری تعداد بیشتری تماس همزمان را فراهم کرد و مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار داد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید