بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

  • کرت لوین در سپتامبر 1890 میلادی در آلمان به دنیا آمد و در دوران جوانی تحصیلات عالی خود را در دانشگاه های فریبور ، مونیخ و برلن به پایان رسانید.
  • از سال 1921 تا سال 1925 در دانشگاه برلن به تدریس پرداخت و در این مدت با دوتن از پیشروان مکتب گشتالت ، ورتایمر و کهلر همکاری داشت .

اسلاید 2 :

* لوین انسان را که موجودی مجزا و متمایز از سایر حیوانات تعریف می شود با یک شکل هندسی مجسم می کند و در توجیه این عمل خود می گوید : در تعریف و توصیف رفتار آدمی معمولا واژه هایی بکار می برند و برای توضیح معنی هر واژه ناچار به استعمال واژه های دیگر می شوند.بنابراین بهتر است به جای علایم لفظی علامت هایی از نوع دیگر مثل علایم فضایی و یا هندسی که حدود معین و دقیق دارند به کار برده شوند .

اسلاید 3 :

1- رفتار آدمی تابع چگونگی میدانی است که به هنگام وقوع آن رفتار وجود دارد. مقصود لوین از میدان، مجموع اموری است که با هم در یک زمان موجود و دارای بستگی متقابل هستند .

2.تجربه با کل وضعیتی که اجزایش با آن متفاوت هستند آغاز می شود.

3.شخص معین در وضعیت معین ممکن است به کمک موضع شناسی که شعبه ای از ریاضیات است مجسم و معین گردد.

اسلاید 4 :

* جدایی و امتیاز شخص آدمی را از بقیه عالم با یک شکل هندسی بسته مثلا به شکل یک دایره تصویر می کند. آنچه در درون دایره است خود شخص است و آنچه در بیرون قرار دارد به جز شخص است .به عبارتی شخص با یک خط مرزی متصل از بقیه عالم جداست .ولی در عین حال محاط است .

اسلاید 5 :

* آن قسمت از عالم خارج که مستقیما شخص را در بر گرفته است و در واقع محیط زندگی او را تشکیل می دهد ممکن است به وسیله یک شکل هندسی دیگر مثلا با یک شکل بیضی نمود پیدا کند .نوع شکل مهم نیست و مهم آن است که خطوط مرزی این دو شکل در هیچ نقطه ای با هم تماس پیدا نکنند. لوین این فاصله را محیط روانی می نامد.

اسلاید 6 :

* آنچه شکل بیضی را احاطه کرده است بقیه عالم است که جنبه روانی ندارد . لوین معتقد است تحقیق درباره شخصیت هر کس باید از این تصویر کلی واقعیت آغاز شود. اگر بررسی در این قسمت دقیق نباشد تصویر اجزاء دقیق به دست نخواهد آمد .

اسلاید 7 :

* وظیفه روان شناسی تحرکی این است که رفتار فرد معین را به دقت از کل امور روانی که در زمانی معین در فضای زندگی موجودند مکشوف بدارند.

اسلاید 8 :

 

* عالم خارج یا طبیعت ، فضای زندگی احاطه شده است از عالم خارج یا طبیعت ولی جزء آن نیست . این فضا و آن قسمتی از عالم خارج که نزدیک به آن است و هاله وار آن را در بر گرفته با یکدیگر و با فضای بی کران گیتی فرق دارند .

اسلاید 9 :

  • کثرت شخص در عین وحد ت :

شخص را با یک دایره تصویر می کنیم ولی باید بدانیم این دایره محتویاتی دارد  که هم کثیرند و هم متنوع . در عین حال مربوط و وابسته به یکدیگرند .در داخل این دایره می توان دایره کوچکتری رسم کرد و حلقه ای که میان دو دایره پدید می آید منطقه حس و حرکت است . منطقه درون دایره نیز خویشتن شخص است .

اسلاید 10 :

  • نزدیکی و دوری :
  • هر قدر فاصله دو منطقه کمتر باشد ارتباط و تاثیر متقابل آنها آسانتر خواهد بود . بنابراین امر ناشی از محیط روانی آسانتر می تواند با امری از منطقه حسی حرکتی ارتباط و وابستگی پیدا کند تا با امری از سلول های مرکزی .
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید