بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

مقدمه:

  • اگر به گذشته باز گردیم و از عصر حجر گذری بر انسان و خواسته ها و آرزوهایش داشته باشیم بی گمان به این موضوع پی می بریم که دانش     امروز بشر روزی آرزوئی دست نایافتنی بوده اما با گذشت چندین میلیون سال به   آنها رسیده، ولی چیزی که تغییر نکرده انسان و آرزوهای اوست.
    در جامعه امروزی با بالا رفتن سطح علم و آگاهی دیگر قدرت در دست   کسانی که ممالک زیاد با ثروت فراوان و تعداد کثیری نیروی انسانی دارند نیست. دیگر انسانها فقط یک عامل و نیروی کارگر نیست؛  جامعه امروز جامعه تمدنها؛ تکنولوژی ها و پیشرفت ها است. نسل امروز نگاهش به   بیرون از کهکشان راه شیری دارد؛ نگاهش به انتقال با سرعت نور است؛ امروز عصر اتصال، انتقال و نوآوری است. عصر فنآوری اطلاعات است..

اسلاید 2 :

    در برهه ای از عصر و زمان زندگی می کنیم که نظاره گر پیشرفت علم ، هنر و تکنولوژی به صورت ثانیه ای می باشیم .تفاوت دنیای امروز با  دنیای دیروز ، صنعت و تکنولوژی و فن آ وری امروز با گذشته و انسان امروزی با انسان های زمان گذشته از زمین تا آ سمان است . با حضور رسانه های ارتباطی    ( صدا و سیما و ... ) دیگر، کودکان و فرزندان ما آن کودکان گذشته نیستند قطعا  از یک آمادگی جسمی و روحی آ ماده تری وارد عرصه ی تعلیم و تعلم می شوند .  پس یا می شود نگاه ما همان نگاه سی سال گذشته باشد ؟ چرا اینقدر دور   می رو یم نمی شود نگاه ما همان نگاه چند سال گذشته با شد . متاسفانه دوست عزیزی با تن خسته و روحی   آ زرده شکایت دارد که دانش آ موزان من به درسم توجهی نشان نمی دهند ،   علاقه ای به فرا گیری در سم ندارند . چرا و چر ا و چرا ..؟ آ یا می شود با همان ابزار ، شیوه و روش کلاس داری     سنتی بیست سال گذشته امروز همان کار آ مدی را داشته باشد ؟ مسلما چنین نیست و انتظاری بس عبث و بیهوده است . می شود فقط با شیوه معلم محور ی سنتی صرف کلاسی را اداره کرد اما آ یا انتظارات ما پس از سپری شدن تدریس بر آ ورده می شود ؟ مشکل چیست ؟

اسلاید 3 :

     ایراد کار کجاست ؟ پر واضح است که اگر فرا گیران همان فرا گیران گذشته نباشند ، شیوه تدریس هم نمی تواند همان شیوه تدریس گذشته باشد ، اگر   بخواهد از کار آ مدی بالایی برخور دار باشد پس باید بیاییم با   شیو های     جدید   فرایند تدریس و با ابزا ر جدید ( فن آ وری روز ) وارد کلاس شویم و  باید بدانیم که داشتن آ گاهی و سواد فن آ وری و ورود فن آ وری جدید به کلاس درس نه  تنها مشکلی و مانعی برای معلم ایجاد نمی کند بلکه در سهولت بخشیدن به    فرایند    آ موزش و یاددهی و یادگیری بسیار موثر است .
با فن آ وری جدید و شیوه های نوین فرایند یاددهی و یادگیری شیوه ی کار آ مدی رامی توان انتخاب کنیم.        تا بدینوسیله نگذاریم تا گرد خستگی و یاس و نومیدی بر روح گل و با طراوت ماو فراگیران عزیز بنشیند .

اسلاید 4 :

     مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های   اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد.   حال این سوالات مطرح است.
اما به درستی سهم ما در این روند تصاعدی     رو به رشد  فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست؟جامعه ما کجا قرار دارد؟چه مشکلاتی در سر راه ما برای اول شدن در این ترنومتر وجود دارد؟  وجود دارد؟برنده

عوامل  بازدارنه و عدم رشد فناوری اطلاعات در ایران و راهکارهای برطرف کردن این مشکل سوالی بسیار کلی و پر مبحث می باشد که ریشه در بسیاری از مشکلات کشوری مادارد..

    اما برای پاسخگوئی به این مساله    از مشکلات بیرونی و سیاسی کشور و        تحریمات و ... که بگذریم؛    به مسائل نمی توان از این مهم و نقش آموزش آن بی تفا وت بود    .بنابراین ، می توان برای گسترش و شناختن آن به دیگران از طریق مراکز    آموزشی اقدام نمود و مردم کشور را به این  علم ودانش فن اوری جدیدسلاح مجهز نمود.

اسلاید 5 :

   برای رسیدن به این مهم در سازمانهای    آموزشی   نقش ناظران را  نمی توان نادیده انگاشت . بنابراین ،باید در پی این بود تا ابتدا از کارکنان و دست اندرکاران آموزشی راه پر پیچ و خم خود را آغازنماییم.

اسلاید 6 :

 تعریف فن آوری اطلاعات IT

اطلاعات   information    فناوری   technology

  • به طور خلاصه:

الف- مواد اولیه آن ، داده ها( حقایق و ارقام خام و پردازش نشده)و اطلاعات می باشد.

ب- موتور محرکه آن، رایانه و شبکه های الکترونیکی است.

ج- محصول نهایی آن، نا دیدنی و لمس ناشدنی است.

د- تولید آن ، محدود به موقعیت خاص مکانی نیست.

ه- محصولات آن تاثیری بر تخریب زیست محیطی کره زمین ندارد.

اسلاید 7 :

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)
 information & communication  technology

  • تفاوت (IT) & (ICT)

_ لغوی: (IT) فناوری اطلاعات  ؛ (ICT) فناوری ارتباطات و اطلاعات

_ مفهومی: (IT)  محوریت اطلاعات ؛ (ICT) ارتباطات یک باید مطرح است.

اسلاید 8 :

يادگيري الكترونيك[1]:

  • نوعي يادگيري يا كارآموزي است كه براي تهيه و ارائه آن در سطح محلي يا جهاني از ابزارها و فناوري‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. (جينز هاگن، 2002، ص 5).

  • [1]. E-learning

اسلاید 9 :

سواد اطلاعاتي(IL) [1]:

  • كاربرد كامپيوتر و تجهيزات ارتباطي به عنوان ابزارهاي يادگيري كه به استفاده‌كنندگان كمك مي‌كند توانايي‌هاي لازم را براي حل مسايل روزانه كسب كنند (گراهام، لوز، وژولي مك اولي، 2000، ص 60) يا مهارت‌ها و توانايي‌هايي كه ما را قادر مي‌سازد از كامپيوتر و فناوري‌هاي ارتباطات و اطلاعات براي تحقق اهداف مورد نظر استفاده كنيم (لوتر، دي.ال. و موير، 1998، ص 109-93).

  • [1]. Information literacy

اسلاید 10 :

مفاهیم نوین فناوری ارتباطات و اطلاعات

1- تجارت الکترونیک      e-commerce

2-آموزش الکترونیک          e-learning 

3-دولت الکترونیک      e-Government

4-شهر الکترونیک                    e- city

5-جامعه اطلاعاتی       information society

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید