بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بسیاری از سازمان ها سیستم های ERP را پذیرفته اند، ولی اکثر آن ها از هزینه های کلی همراه با آن، آگاه نیستند و تنها هزینه­های مرتبط با استفاده از نرم­افزار را در نظر می­گیرند.
این یک مقاله تحقیقی برای مشخص کردن دیگر هزینه­های سیستم های ERP در چرخه عمر آنها است. از طریق فازهای متفاوت چرخه عمر، تعریف و طبقه بندی انواع هزینه ها انجام شده است.

اسلاید 2 :

یک سیستم ERP، یک بسته نرم افزاری است که از چندین ماژول مانند تولید، فروش، منابع انسانی و مالی تشکیل شده که با هدف یکپارچه کردن داده ها در یک سازمان و فرایند های سازمانی، ایجاد شده است. این بسته های نرم افزاری می توانند سفارشی سازی شده تا نیازهای مشخصی از سازمان را برآورده کند.
در مقابل سیستم های اختصاصی توسعه یافته بر اساس نیازمندی های سازمان، سیستم های ERP در ذات خود عمومی هستند. آن ها، منطق خود را در برابر استراتژی، فرهنگ و ساختار یک سازمان، تحمیل کرده و به دفعات، باعث ایجاد تغییرات در زمینه ای می شوند که سازمان کار خود را انجام می دهد. (موسسه SAS ، 1998)
 
 

اسلاید 3 :

راس و ویتالی(1998)، شش انگیزه برای پذیرش سیستم ERP را تعریف می کند:
نیاز به یک پلت فرم مشترک؛
بهبود فرایند؛
قابل مشاهده شدن داده؛
اعمال کاهش هزینه؛
افزایش پاسخ گویی به مشتری؛
تصمیم گیری استراتژیک بهبود یافته.

اسلاید 4 :

سیستم هایERP سرمایه گذاری بالایی را در سطوح سازمانی و منابع انسانی   می طلبد. این سرمایه گذاری فقط در فاز ابتدایی انجام نمی شود ولی در سرتاسر چرخه عمر ادامه دارد. 
بنابراین، این مطالعه قصد تحلیل سرمایه گذاری لازم برای یکپارچه کردن یک سیستم ERP را در دوره ای که وجود دارد، همراه با یک تحلیل هزینه در هر فاز را دارد.
 

اسلاید 5 :

در طول این فاز مدیران نیاز به یک سیستم ERP جدید را بررسی کرده و بهترین رویکرد سیستم اطلاعاتی را که به بهترین نحو چالش های شغلی حیاتی را مشخص کرده و استراتژی سازمان را بهبود می­دهد، مشخص می کنند. 
این فاز تصمیم شامل تعریف نیازمندی ها، اهداف و مزایای سیستم و یک تحلیل از تاثیر پذیرش این سیستم در یک کسب و کار و سطح سازمانی است.
 

اسلاید 6 :

این فاز شامل انتخاب یک محصول ERP است که مناسب نیازمندی های سازمان است، و بنابراین نیاز برای سفارشی سازی را حداقل می کند. 
همچنین یک شرکت مشاوره برای کمک به فازهای بعدی چرخه عمر ERP مخصوصا فاز اجرا انتخاب می شود. 
عواملی مانند قیمت، آموزش و خدمات نگهداری بررسی می شوند و توافق قراردادی تعریف می شود. 
در این فاز، بازگشت سرمایه محصول انتخاب شده، مهم است.
 

اسلاید 7 :

این فاز شامل سفارشی سازی و پذیرش بسته نرم افزاری ERP مبتنی بر نیازهای سازمان است.
معمولا این کار با کمک مشاوری که اجرای روش ها را فراهم می کند انجام می شود.

اسلاید 8 :

در این فاز، هر کسی باید از جنبه های مرتبط به عملکرد، قابلیت استفاده و کافی بودن برای فرایندهای کسب و کار سازمان آگاه باشد. 
وقتی یک سیستم اجرا شد، باید نگهداری شود، زیرا خرابی ها باید درست شده، درخواست های بهینه کردن خاص باید برآورده شده و سیستم عمومی باید بهبود یابد.
 

اسلاید 9 :

این فاز مطابق یکپارچه کردن قابلیت های بیشتر به سیستم ERP است، که مزایای جدید را فراهم می کند، مانند برنامه­ریزی و زمان­بندی پیشرفته، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت جریان کاری و توسعه مرزهای سیستم به سمت همکاری با دیگر شرکای سازمان.
 

اسلاید 10 :

در این فاز با پیدایش فن آوری های جدید یا کافی نبودن سیستم ERP یا رویکرد به سمت نیازهای کسب و کار، مدیران تصمیم می گیرند که نرم افزار ERP را با نرم افزار ERP دیگری که به طور مناسبتری جوابگوی نیازمندی های فعلی سازمان باشد جایگزین کنند یا اینکه با ارتقاء نرم افزار فعلی به فعالیت خود ادامه دهند.
 
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید