بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :


هـوش چیست:

توانایی سازگاری و پاسخ موفقیت آمیز به موقعیت های جدید و ظرفیت فرد برای یادگیری و استفاده از تجربیات گذشته

اسلاید 2 :

انواع هوش:

• هوش کسب و کار

• هوش سازمانی

• هوش رقابتی

• هوش تجاری

اسلاید 3 :

فرآیند تبدیل داده های خام به اطلاعات کسب و کار و مدیریتی گفته می شود که به مدیران سازمان کمک می کند تا تصمیمات خود را سریعتر و بهتر اتخاد کنند و بر اساس اطلاعات صحیح، عملکرد سنجیده ای از خود نشان دهند. به کمک هوش کسب و کار می توان کاوش و تحلیل اطلاعات را ساده نمود.

اسلاید 4 :

● توانایی مشاهده اطلاعات ازمنابع مختلف با استفاده از یک واسط ساده
● توانایی مشاهده خلاصه ای از داده های پراکنده در بخشهای مختلف سازمان
● توانایی مشاهده اطلاعات بر محور زمان
● توانایی ارائه پاسخ به سوال ”چه میشد اگر ...“ بر اساس اطلاعات تاریخی

اسلاید 5 :

عناصر اصلی هوش کسب وکار:(Data Warehouse) انبار داده◄
در واقع یک پایگاه داده معمولی است ولی با این حال، هسته اصلی بسیاری از سیستمهای هوش کسب و کار به شمار می رود.
:(Data Marts) غرفه های داده◄
به محلی اطلاق می شود که ”بخشی“ از اطلاعات انبار داده در آن نگهداری می گردد. این اطلاعات بر حسب نیاز گروه هایی که در بخش فناوری اطلاعات سازمان فعالیت می کنند انتخاب و استخراج می شود. به عبارت دیگر، غرفه های داده ها نوعی پایگاه داده اختصاصی است که از یک سو برای پشتیبانی از تحلیل های کسب و کار طراحی شده و از سوی دیگر مکانی است برای استقرار اطلاعات از منابع مختلف.

اسلاید 6 :

بالا به پایین: در این روش یک انبار داده یکپارچه برای کل سازمان ایجاد می شود. این پایگاه داده بزرگ، تمامی اطلاعات و داده های عملیاتی سازمان را در بر می گیرد. ایجاد، پیاده سازی و استفاده از این نوع پایگاه داده، هزینه بر و دشوار است. علاوه براین چند روشی در بسیاری از کاربردها عملا ناممکن به نظر می رسد.
پایین به بالا:
در این روش داده های مرتبط با هم دریک غرفه داده، قرار میگیرد. به عبارت دیگرچندین غرفه داده در نقاط مختلف سازمان ایجاد می شود که این ها در کنار هم، یک انبار داده ها تشکیل می دهند.

اسلاید 7 :

به معنای استخراج اطلاعات یا کشف الگوها و روابط مشخصی است که در حجم زیادی از داده های مستقر در یک یا چند پایگاه داده نهفته است. به زبان ساده، داده کاوی یعنی روشی برای مرتب سازی انبوه داده های گوناگون. در هوش کسب و کار، داده کاوی منحصر است به مرتب سازی داده ها در انبار داده. در واقع داده کاوی قلب هوش کسب و کار به شمار میرود.

اسلاید 8 :

هوش سازمانی (OI) به معنای کسب دانش و اطلاعات جامع از همه عواملی که بر سازمان تاثیر می گذارد. منظور از همه عوامل یعنی اطلاعاتی که از مشتریان، ارباب رجوع ، رقبا، محیط اقتصادی ، محیط فرهنگی ، فرایندهای سازمانی (مالی ، اداری ، حفاظتی ، تولیدی ، منابع انسانی ، بودجه و...) که تاثیر زیادی بر کیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان می‌گذارد هوش سازمانی است. هوش سازمانی شما را برای تصمیم‌گیری در همه عوامل موثر بر سازمان و شرکت‌ها توانمند می‌سازد.

اسلاید 9 :

چشم انداز استراتژیک یا بینش راهبرد
سرنوشت مشترک
تمایل به تغییر
روحیه
همسویی و تجانس
به کارگیری دانش
فشار عملکرد

اسلاید 10 :

گام اول): آغاز انديشيدن مديران

گام دوم): دادن قدرت و اختيار فكر كردن به كاركنان

گام سوم): تهاجم بي وقفه و سيستماتيك به سمت علل جهالت و ناداني دسته جمعي

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید