بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  • مقدمه

    اداره موقعيتهاي دشوار، بخشي از زندگي روزانه ماست . همه ما هر روز با افراد دشوار سر و کار داريم و اين افراد را مي شناسيم . شايد هيچ چيز به اندازه برخورد با اين افراد ، خسته کننده و ملال آور نباشد . اين افراد انرژي ما را تحليل مي برند، احساساتمان را تحريک مي کنند ، حوصله همه را سر مي برند و ما را در حالتي نامطلوب قرار مي دهند . اين رفتارها در محل کار براحتي مي توانند يک محيط شاد را نابود کنند ، کارايي را کاهش دهند و روحيه افراد را پايين آورند.

اسلاید 2 :

الگوی رفتار انسانها

  • رفتار انسانها تابع نیاز های آنها می باشد . نیاز یعنی کمبود ،
  • رفتار تلاش جهت رفع تنش تنش           نیاز

اسلاید 3 :

قانون مورفی

  • قانون مورفی یعنی نیمه خالی لیوان را دیدن
  • یعنی بد بینی ، کسی که دچار این بیماری می شود ، همه چیز و همه کس را به صورت تیره و تار می بیند(کلیپ قورباغه ها)

اسلاید 4 :

تیپ های شخصیتی

  • تیپ A
  • سریع ،پر کار و پر انرژی هستند.
  • زود عصبانی می شوند .
  • از این که دیگران کار نمی کنند ناراحت می شوند.
  • مراودات اجتماعی آنها ضعیف است
  • در یک لحظه از زمان می خواهند چند کار را انجام دهند.
  • از بیماری های جسمانی رنج می برند.
  • تیپ B
  • ریلکس و آرام هستند. عصبانی نمی شوند.
  • چیزی که فراوان دارند وقت است .
  • از مراودات اجتماعی بالئی برخوردار هستند.
  • در هر لحظه خود را فقط مشغول یک کار می کنند.

اسلاید 5 :

تعریف رفتار بهنجار و نه بهنجار

  • هر سازمان و جامعه ای دارای ارزش هائی می باشد .ارزش ها مجموعه ای از باید ها و نباید ها می باشد ، هر الگوی رفتاری که مطابق با ارزش ها باشد را رفتار هنجاری و خلاف آن را الگوی رفتار نا بهنجار می نامند. ارزش ها نسبی بوده و از زمانی به زمان دیگر ممکن است متفاوت شوند.(کلیپ الفبای زندگی)

اسلاید 6 :

- زورگو و متخاصم

اين شخصيت عصباني و متخاصم است و عصبانيت خود را با اعمال زور نشان مي دهد . خصومت، کينه توزي ، استفاده از کلمات نيشدار ، امتناع از کارهاي گروهي و خودپسندي و تکبر از جمله ويژگيهاي اين افراد است . آنها دلشان مي خواهد هميشه غالب و مسلط باشند و سعی    مي کنند با توسل به هر شيوه و روشي به خواسته هاي خود برسند .

راه حل : در مقابل آنها بايستيد ، اما سعي نکنيد با آنها بجنگيد . هرگز رفتار آنها را تحمل نکنيد بلکه در مقابل آنها قاطع ، محکم ، جسور و با اعتماد به نفس باشيد.

اسلاید 7 :

- هميشه شاکي

از نظر اين افراد تنها چيزي که زندگي به آنها عطا کرده ، بدشانسي است . آنها به جاي پيدا کردن راه حل براي مسائل و مشکلات، عادت کرده اند که شکايت کنند و بهانه بگيرند . نگرشهاي اين افراد مسموم و متاسفانه بيماري آنها واگير است . اين افراد بندرت سعي مي کنند شرايط ناخواسته را تغيير دهند ، در عوض دائم دقيقا" مثل بچه اي که به او اجازه کاري داده نمي شود رفتار مي کنند.  اجازه ندادن باعث منفي بافي او مي شود . جمله معروف آنها اين است :
" هيچ کس مرا دوست ندارد"

راه حل : به اين افراد نشان دهيد که مسائل آنها را    مي بينيد و مي 8شنويد ، زيرا آنها به محيط حمايتي و تشويق احتياج دارند . همچنين بايد سطح فشار و استرس را براي اين افراد پايين آورد . علاوه بر اين به آنها اجازه شکايت کردن ندهيد ، مگر زماني که راه حلي براي مشکل پيش آمده داشته باشند.

اسلاید 8 :

- وسواسي و کمال گرا

اين افراد دلشان مي خواهد کارها به بهترين نحو ممکن انجام گيرد . چنين افرادي در عين حال که ممکن است خسته کننده و ملال آور به نظر برسند ، اما داراي مهارتهاي تجزيه و تحليلي هستند که مستلزم توجه زياد به جزئيات است . استاندارهاي عملکرد اين افراد در سطح بسيار بالايي قرار دارد . در برخي مواقع کار خوبي که توسط ديگران مورد تمجيد واقع مي شود از نظر اين افراد قابل قبول نيست. جمله معروف آنها اين است :

" اين کار مي توانست بهتر انجام شود"

راه حل : در صورتي که در برخورد با اين افراد ، واقعيتها و منطق را ارائه دهيد ، مي توانيد بهترين بهره را از آنها ببريد . در عين حال حرفهاي اين افراد را درباره بهتر انجام شدن کارها جدي نگيريد. آنها معمولا" نقاط ضعف خودشان را بيان مي کنند نه نقاط ضعف شما را . سعي کنيد با اين افراد به گونه اي کار کنيد تا بتوانند انتظارات واقعي براي خود و ديگران داشته باشند و مطابق انتظارات واقعي عمل کنند.

اسلاید 9 :

- افراد يخي

اين افراد براي تغيير آمادگي ندارند و هر تغييري ، هر چند کوچک مي تواند آنها را نگران و آشفته سازد و شروعی براي رفتار منفي در آنها باشد. جمله معروف آنها اين است:

" راه قديمي بهتر است"

راه حل : در مقابل اين افراد صبور باشيد ، زيرا ممکن است در مسير انجام تغييرات مانع تراشي کنند . اين افراد را در تغييرات  درگير کنيد يا از تغييرات تدريجي براي ايجاد فرصت مناسب براي آنها استفاده کنيد..

اسلاید 10 :

- افراد بسته

راههاي برقراري ارتباط با اين افراد مسدود است . اين افراد بسيار تودار و ديرجوش هستند و تنهايي و خلوت را به بودن در ميان جمع ترجيح مي دهند . آنها هرگز درباره تفکرات و احساسات  خود صحبت نمي کنند و به همين دليل ارتباطات محدودي دارند .

 « حوصله ندارم » يا « فعلا" وقت ندارم » از جملاتي است که آنها براي فرار از جمع از آنها استفاده مي کنند .

راه حل : براي برقراري ارتباط با اين افراد بايد حوصله کنيد . ممکن است مدتي طول بکشد تا اين گونه افراد احساس راحتي بکنند و با شما راحت تر و بهتر برخورد کنند . هنگام صحبت با اين افراد از سوالات باز استفاده کنيد و آنها را به شرکت در بحثها تشويق کنيد .( کلیپ عقاب)

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید