بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

نسل‏های هوش تجاری

نسل اول هوش تجاری: عمدتا بر ذخیره سازی حجم عظیم داده و راه حل‏های مبتنی بر پایگاه داده تحلیلی استوار بود. این سیستم‏ها امکان غربال کردن و جستجو در حجم عظیم داده به منظور تولید گزارش‏ها توسط تحلیل‏گران داده و ارائه این گزارش‏ها به مدیران در جهت تصمیم گیری بهتر را فراهم می‏ساختند.

نسل دوم هوش تجاری: متقارن با وب 2.0 و در اواسط دهه 2000 شکل گرفت. امکان تحلیل rea -time و یا نزدیک به آن در این بازه مورد توجه قرار گرفت و ارائه راه حل‏های مبتنی بر وب، و همچنین ابزارها و کاربردهای جدید مانند KPI‏ها، داشبوردها با واسط گرافیکی پیشرفته، موبایل و ... در این نسل رونمایی شدند.

اسلاید 2 :

نسل سوم هوش تجاری: معرف ابزارهای جدیدی است که به سه منظور زیر تولید شده‏اند: Re evancy، Socia و Se f-service. در این نسل، استفاده از هوش تجاری منحصر به مدیران نبوده و اکثر افراد سازمان در فعالیت‏های روزمره خود از آن بهره می‏برند، و مانند یک شبکه اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند. این شبکه اجتماعی باعث کشف اهداف و منافع مشترک شده و منجر به تصمیم گیری گروهی و اشتراکی برای حل مسائل سازمان می‏گردد. به علاوه، نقش IT برای تولید و رسیدگی به هوش تجاری کمرنگ شده و افراد با توجه به ویژگی‏های خود اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده و این توانایی را دارند که خود به راحتی به اطلاعاتی که مربوط به آنهاست، دسترسی پیدا کنند.

اسلاید 3 :

وب 2.0 (Web 2.0)

وب 2.0 عبارتی است که برای توصیف نسل دوم Wor d Wide Web تعیین شده است.

تمرکز وب 2.0 بر روی توانایی افراد در همکاری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به صورت آنلاین است.

وب 2.0 اساسا به انتقال از صفحات وب HTM ایستا به صفحات وب پویا‏تر که بیشتر سازماندهی شده است و بر پایه ارائه برنامه‏های کاربردی تحت وب به کاربران بنا شده است، اشاره دارد.

دیگر کاربرد بهبود یافته وب 2.0 عبارتست از ارتباطات باز با تأکید بر روی جوامع کاربران مبتنی بر وب و به اشتراک گذاری آزادتر اطلاعات.

اسلاید 4 :

در طول زمان، وب 2.0 بیشتر به عنوان یک اصطلاح در بازاریابی مورد استفاده قرار می‏گرفته است تا به عنوان یک عبارت مبتنی بر علوم کامپیوتر.

B og‏ها، wiki‏ها و سرویس‏های وب، نرم‏افزار مدیریت محتوای وب (CMS) همگی به عنوان مؤلفه‏های وب 2.0 در نظر گرفته می‏شوند.

اسلاید 5 :

معماری هوش تجاری

معماری هوش تجاری یک معماری چند لایه است:

لایه داده

لایه کاربرد

لایه نمایش

اسلاید 6 :

معماری هوش تجاری یک معماری چند لایه است:

لایه داده

لایه کاربرد

لایه نمایش

اسلاید 7 :

پشته هوش تجاری

       (BI Stack)

اسلاید 8 :

نظارت بر فعالیت‏های کسب و کار
                                     
(Business Activity Monitoring)

BAM یک نرم‏افزار است که هدف آن نظارت بر فعالیت‏های کسب و کاری است که در سیستم‏های کامپیوتری پیاده سازی شده‏اند.

BAM به جمع آوری، تحلیل و نمایش اطلاعات بلادرنگ درباره فعالیت‏های داخل سازمان، مشتریان و شرکا اشاره دارد.

یک فعالیت کسب و کار می‏تواند یا یک فرآیند کسب و کار باشد که توسط نرم‏افزار مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) هماهنگ می‏شود؛ و یا یک فرآیند کسب و کار باشد که به صورت مجموعه‏ای از فعالیت‏ها است که چندین سیستم و برنامه کاربردی را پوشش می‏دهد.

BAM یک راه حل سازمانی است که هدف آن، ارائه یک خلاصه بلادرنگ از فعالیت‏های کسب و کار به مدیران عملیاتی و مدیران سطح بالاتر می‏باشد.

اسلاید 9 :

نظارت بر فعالیت‏های کسب و کار (BAM)

مزایای اصلی BAM عبارتند از: توانا ساختن یک سازمان در اتخاذ تصمیمات کسب و کار آگاهانه‏تر، بررسی سریع‏تر مشکلات، و سازماندهی تشکیلات به منظور رسیدن به سودآوری کامل در فرصت‏های پدید آمده.

یکی از نمایان‏ترین خصیصه‏های راه حل‏های BAM، نمایش اطلاعات بر روی داشبورد‏ها است که دربرگیرنده KPI‏هایی است که اطمینان و قابلیت رؤیت فعالیت‏ها و عملکرد را فراهم می‏نماید.

مطالعه بیشتر در:

http://en.wikipedia.org/wiki/Business_activity_monitoring

اسلاید 10 :

یکپارچه سازی اطلاعات سازمانی
                          
(Enterprise Information Integration)

EII عبارتست از توانایی پشتیبانی از یک دیدگاه یکپارچه به داده‏ها و اطلاعات یک سازمان.

در یک برنامه مجازی سازی داده‏ها، متعلق به EII، یک فرآیند یکپارچه سازی اطلاعات با استفاده از انتزاع داده‏ها، یک واسط کاربری یکپارچه (که تحت عنوان «دسترسی به داده‏های یکنواخت» شناخته می‏شود) را برای مشاهده همه داده‏های داخل یک سازمان، یک مجموعه یکتا از ساختار‎ها و قراردادهای نام‏گذاری (که تحت عنوان «بازنمایی اطلاعات یکنواخت» شناخته می‏شود) برای بازنمایی این داده‏ها ارائه می‏نماید.

هدف EII، دریافت مجموعه‏ای بزرگ از منابع داده‏ای ناهمگون برای نمایش به یک کاربر یا یک سیستم به عنوان یک منبع داده‏ای یکتا و همگون است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید