بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

جهاني استاندارد

 استاندارد كردن و استاندارد از پايه هاي علم و فناوري است كه در پيشرفت صنعت و اقتصاد نقشي به سزا دارد و بايد در جهت افزايش سطح كيفيت ها تلاش كرد تا به فناوري پيشرفته توليد هر محصول نايل آمد. اغلب چنين مي پندارند كه استاندارد فقط براي حفظ منافع مصرف كننده است. البته اين نظر تا حدي صحيح است و استاندارد به نيازهاي فردي و اقتصادي مصرف كنندگان توجه دارد، اما استحكام صنعت و فناوري را نيز در نظر دارد و مي توان گفت كه سود حاصل از رعايت استاندارد براي توليدكنندگان بيش از مصرف كنندگان است، زيرا صرفه جويي هاي حاصل از كاهش انواع قطعات و مواد اوليه غيرضروري و ضايعات، به قدري چشمگير است كه هر گونه سرمايه گذاري در زمينه استاندارد سازي فرآورده ها و خدمات را براي صاحبان صنايع موجه مي سازد، به طوري كه آنان در اندك زمان مي توانند نتايج محسوس آن را به صورت مبالغ ذخيره شده مشاهده كنند.

اسلاید 2 :

با اجراي قوانين و مقررات استاندارد هزينه هاي انبارداري و ساخت ابزار و  ماشين آلات تنزل مي يابد، فرايند توليد منظم مي شود، آرايش عملكرد كارخانه ها به نحو متعادلي تنظيم  مي گردد، نگهداري اسناد، نقشه ها و طرح هاي مربوط به توليد محصولات طبق يك نظام دقيق بازيابي سريع، طبقه بندي و بايگاني مي شود، همكاري ميان واحدهاي گوناگون هر سازمان يا كارخانه براي پيشبرد فرايند توليد ميسر مي شود، تفاهم كاركنان در مسائل فني تحقق مي پذيرد و سرانجام با توليد  كالاي كيفيت دار و بسته بندي مطلوب، رضايت مصرف كنندگان نيز جلب مي شود و به اين ترتيب استاندارد شالوده استواري را براي پيشرفت و توسعه صنعت و اقتصاد فراهم مي سازد. در جهان صنعتي امروز همه چيز دست تحول است. در اين عرصه استانداردهاي جديدي كه به  "مديريت كيفيت" موسوم است فقط به نتيجه محصول نهايي بسنده نمي كند، بلكه يك خط توليد را از ابتدا تا انتها زير نظر مي گيرد. اين مديريت برنامه ريز و هدفمند زندگي و پويايي را به بخش هاي سازماني هديه  مي دهد. سرمايه گذاري در جهت بهبود كيفيت كالاهاي توليدي براي پاسخ گويي به نيازهاي  مصرف كنندگان داخلي و راهيابي كالاها به بازارهاي جهاني و كاهش واردات، مهمترين اصل در خط مشي توسعه اقتصادي است هر كشور در حل توسعه كه افزايش و بهبود ظرافت صنعتي را در رأس برنامه هاي خود قرار داده باشد، در مي يابد كه استاندارد كردن شاخص هاي توليد و خدمات و همچنين سنجش و  كنترل كيفيت محصولات از جمله نكات اصلي در برنامه هاي توسعه است.

اسلاید 3 :

راهنمای خرید یخچال فریزر خانگی

اگر شما قصد خرید یخچال خوب و بادوام را دارید که هر چند وقت یکبار مجبور نباشید با تعمیرکاران یخچال تماس بگیرید و هزینه اضافه پرداخت کنید در مرحله اول کاملا خونسرد باشید و به حرف فروشندهایی که بزور میخواهند یخچال خودشان را بفروشند گوش ندهید

به تبلیغات و اگهی ها هم اعتماد نکنید. در مرحله دوم فقط به زیبایی و ظاهر یخچال نگاه نکنید.یخچال فریزرهای خانگی را باید از لحاظ کیفیت بررسي كرد. یخچالهای اروپایی و امریکایی مثل فریجیدر- جنرال الکتریک - کنمور- وستینگ هاووس و ویرپول از جمله یخچال فریزرهایی هستند که در جهان مقام اول را کسب کردند و از همه مهم تر «نوفراست» بودن انها (بدون برفک) میباشد.این یخچال فریزرها عمری طولانی (بالای 40سال)دارند اگر تمیز نگهداشته شوندیعنی هر 3یا 4 هفته یخچال را از برق در بیاورید زیر ان را جاروبرقی بکشید داخل یخچال را با جوش شیرین و اب سرد تمیز کنید تا بوی ماندگی نگیرد وداخل یخچال فریزر غذای داغ نگذارید.يك مسئله مهم براي يخچال ها این است که برای یخچال فریزرهای اروپایی و امریکایی حتما ترانس فاراتل 2کیلو وات بخرید چون برق تهران دائما نوسان دارد.چنانچه این روزها در پی خرید یخچال فریزر جدید بر آمده اید، نخستین نكته ای كه به هنگام خرید به كارتان می آید، دقت كردن به علامت استاندارد ایمنی و بر چسب انرژی است.

اسلاید 4 :

▪ اندازه یخچال:

اندازه یخچال فریزر با توجه به تعداد افراد خانواده شما و شرایط زیست محیطی، گرمسیر یا سردسیر بودن منطقه سكونتتان، دوری و یا نزدیكی شما به مراكز فروش مواد غذایی از جمله مواردی است كه به هنگام انتخاب یخچال فریزر باید در نظر داشته باشید، به عنوان مثال اگر در منطقه ای سردسیر زندگی می كنیم و امكان خرید مواد غذایی را از نزدیك محل سكونتمان داریم، خرید یك یخچال، فریزر بزرگ كه از همه ظرفیت آن در بیشتر مواقع استفاده نشود، انتخاب درستی نخواهد بود.بهترین انتخاب در اندازه یخچال، فریزر آن است كه بتوانم از تمام حجم آن استفاده كنیم در غیر این صورت انرژی گرانقیمت را به هدر داده ایم.

▪ كارخانه های متفاوت و یخچال فریزرهای متفاوت:

در انتخاب یخچال فریزر باید چند ویژگی دیگر را مدنظر قرار دهید: مثلاً در بیشتر یخچال فریزرهای جدید سیستم برفك آب كن اتوماتیك وجود دارد، به طوری كه خود یخچال فریزر بدون دخالت شما، در زمان لازم برفك ها را آب می كند و بدین ترتیب مصرف انرژی كاهش می یابد. وانگهی به میزان مصرف انرژی یخچال فریزر هم بی توجه نباشید. آزمایش های علمی نشان داده اند، یخچال فریزرهایی با ظرفیت و امكانات همانند اما ساخت كارخانه های متفاوت، دارای مصرف انرژی متفاوتی هستند، به طوری كه گاه میزان مصرف انرژی یكی نسبت به دیگری به دو برابر می رسد. به هنگام خرید، ضمن توجه به اطلاعات مندرج در برچسب انرژی ما بد نیست از فروشنده آن نیز درباره مصرف انرژی بخچال فریزر سوال كنید.

اسلاید 5 :

نكاتى درباره خريد يخچال فريزر

هنگامى كه براى خريد يخچال فريزر به بازار لوازم خانگى مراجعه مى كنيد، حتماً عواملى چون ظرفيت مورد نياز و هزينه اى كه مى توانيد بپردازيد را در نظر گرفته ايد. اما تنوع محصولات در بازار مى تواند به سادگى شما را دچار سر درگمى بكند.

حقيقت اين است كه ملاك هايى كه براى خريد يك يخچال فريزر لازم است در نظر گرفته شود محدود به ظرفيت و هزينه نيستند. در اينجا بعضى ملاك هاى ديگر كه خوب است در هنگام خريد از آنها آگاه باشيد، به شما معرفى مى شوند.ابتدا لازم است بدانيد كه ظرفيت مورد نيازتان چقدر است. اگر تازه كار نباشيد، حساب دستتان است و به راحتى ظرفيت مورد نياز را تعيين ميكنيد اما آنهايى كه تازه به اين بازار وارد شده اند لازم است بدانند كه به طور متوسط يك خانواده دو نفره به ۱۶۰ تا ۲۰۰ ليتر ظرفيت، احتياج دارد و به ازاء هر نفر اضافه، لازم است ۲۰ ليتر ديگر نيز در نظر گرفته شود.

البته اين اعداد، به عادات خريد و نوع تغذيه شما هم بستگى دارد. اگر كمتر سبزيجات مصرف مى كنيد، قدرى ظرفيت اضافه تر در نظر بگيريد و چنانچه هفته اى يك بار به خريد مى رويد، لازم است باز هم ظرفيت را قدرى بيشتر در نظر بگيريد.مصرف انرژى هم يكى از نكات مهم در انتخاب مدل مورد نظرتان مى باشد. مدل هايى كه فريزر آنها در بالا قرار گرفته است عموماً بين ۷ تا ۱۳ درصد مصرف انرژى كمترى دارند. همچنين مدل هايى كه ذوب برفك اتوماتيك (Defrost) ندارند در حدود نصف سيستم هاى مجهز به ذوب برفك اتوماتيك، انرژى مصرف مى كنند.

اسلاید 6 :

البته اشكال نوع اول اين است كه بايد هر چند وقت يكبار، برفك آن را تميز كرد تا مصرف انرژى در آن بهينه باشد.يخچال فريزرهايى كه يخساز اتوماتيك يا آبخورى روى در دارند، مى توانند بين ۱۴ تا ۲۰ درصد مصرف انرژى بيشترى داشته باشند. ناگفته نماند كه هزينه خريد اين نوع يخچال فريزرها نيز قدرى بالاتر از مدل هاى ديگر است.

از نظر مصرف انرژى يخچال فريزرهايى كه در محدوده ۱۶ تا ۲۰ فوت مكعب هستند، اقتصادى تر مى باشند. واضح است كه هر قدر اندازه يخچال بزرگتر باشد، مصرف انرژى آن نيز بيشتر است و البته خريد يخچال فريزر كوچكتر نيز موجب مى شود تا تعداد دفعات مراجعه شما به سوپرماركت بيشتر شود.به طور كلى از نظر اقتصادى و مصرف انرژى، به صرفه است كه يك يخچال فريزر نسبتاً بزرگتر خريدارى كنيد تا دو يخچال فريزر كوچك. در هر حال اگر دو يخچال فريزر با سايزهاى متفاوت مصرف انرژى يكسانى داشته باشند، مدلى كه بزرگتر است مى تواند اقتصادى تر باشد زيرا با مصرف انرژى يكسان، فضاى بزرگترى را سرد مى كند.

اسلاید 7 :

 برچسب مصرف انرژي در يخچال و فريزرها

يكي از ويژگيهاي توسعه اقتصادي – اجتماعي هر جامعه اي افزايش سطح رفاه عمومي مي باشد كه يكي از مهمترين نشانه هاي آن برخورداري گروه هاي هر چه بيشتري از مردم از وسايل خانگي است . خوشبختانه امروزه در كشور ما ، 100% از خانوارهاي شهري و بيش از 90% از خانوارهاي روستايي از خدمات شبكه برق برخوردار بوده و به اين ترتيب تقريباً همه مردم امكان استفاده از وسايل خانگي را دارند. به همين دليل مصرف انرژي در بخش خانگي افزايش چشمگيري داشته است . به صورتي كه بخش خانگي تجاري در حال حاضر بيش از 26% از كل مصرف انرژي كشور را به خود اختصاص مي دهد . تعداد وسايل برقي خانگي امروزه در اكثر خانوارهاي كشور از 10 دستگاه بيشتر مي باشد .

اسلاید 8 :

مهمترين مصرف كنندگان انرژي در ميان اين دستگاهها ، يخچال ها و فريزرها هستند بنابر مطالعات انجام شده يخچالها به تنهايي حدود 8% از مصرف برق كشور و 28% از كل مصرف انرژي در بخش خانگي را به خود اختصاص مي دهد . در كشور ما هم اكنون بيش از   15 ميليون يخچال و فريزر وجود دارد و   سالانه حدود يك ميليون بر اين رقم اضافه مي شود . به اين ترتيب روشن است كه چنانچه استفاده از اين وسايل به صورت مناسب انجام گرفته و سازندگان آنها نيز طراحي و ساخت مناسبي با معيارهاي بهينه و استانداردهاي معتبر مصرف انرژي را بكار برند تا چه اندازه ميتوان به توسعه اقتصادي كشور كمك كرد .

اسلاید 9 :

آگاهي مصرف كنندگان وسايل خانگي از ميزان مصرف هر يك از وسايل ، نقش بسيار مهمي در منطقي كردن استفاده از آنها دارد . بايد توجه داشته باشيم كه استفاده درست از وسايل خانگي علاوه بر كاهش مصرف انرژي و كاهش هزينه خانوارها بر عمر وسايل خانگي افزوده و از همه مهم تر آلودگي محيط زيست را نيز كاهش مي دهد. اما نبايد فراموش كرد كه مصرف كننده ، تنها عامل كاهش ميزان مصرف انرژي نيست ، بلكه عمل مهم ديگر نحوه طراحي و ساخت وسايل انرژي بر است كه بايد در آن به مسئله بهينه ساي مصرف انرژي توجه شود . در حال حاضر وسايل خانگي به نسبت مدل هاي بهينه جهاني ، لااقل   50 درصد بيشتر انرژي مصرف مي كنند به همين دليل يكي از مواردي كه در بند و تبصره 19 قانون برنامه دوم توسعه پيش بيني شده است تدوين استانداردهايي برا ي مصرف انرژي در كليه وسايل خانگي است . به منظور معاونت امور انرژي وزارت نيرو با همكاري وزارت صنايع ، نفت ، سازمان برنامه و بودجه و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ، پس از انجام مطالعات و آزمايش هاي لازم نخستين استانداردهاي مصرف انرژي را براي يخچالها و فريزرهاي ساخت ايران تدوين كردند .

اسلاید 10 :

تدوين اين استانداردها به صورتي انجام گرفت كه مشكل چنداني براي كارخانجات سازنده وجود نيايد و در عين حال به تدريج مصرف انرژي در وسايل انرژي به حد استانداردهاي بهينه جهاني برسد . برچسب كارآيي انرژي كه در اين بروشور معرفي شده است ، امروزه در اغلب كشورهاي جهان وجود دارد و مصرف كننده را با ميزان مصرف انرژي هر يك از وسايل خانگي آشنا مي كند . اميد مي رود انتخاب پربازده ترين اين وسايل بدل گردد به اين ترتيب هر كس ميتواند با انتخاب درست خود نخستين گام را جهت بهينه سازي مصرف انرژي ، كاهش هزينه خانوار ، جلوگيري از آلودگي محيط زيست بردارد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید