بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

هدف از ارائه این گزارش

ارتقاء کیفیت و قابلیت بانک های اطلاعاتی بازاریابی همزمان با ارائه برنامهای منسجم  برای پست مستقیم یک فرصت تجاری عالی  برای شرکت های  پست  محسوب می گردد .

 بنابراین  با پست  مستقیم پیشرفته ،  می توان  یک جریان درآمد زا ایجاد نموده ، ترافیک  پستی  و سوددهی  را  افزایش  و هزینه های  ارسال  مجدد مرسولات را  بطور چشمگیری کاهش داد.  همانگونه که سایر  شرکتهای  پستی ، پست  مستقیم  را توسعه  داده  و نتایج خوبی بدست آورده اند.

اسلاید 2 :

تعاریفی برای آشنایی بیشتر با پست مستقیم 

بازاریابی مستقیم سیستم بازاریابی تعاملی (یک به یک) است که با استفاده از رسانه های تبلیغاتی موجب تولید پاسخ یا معامله قابل اندازه گیری می شود .

پست مستقیم یک کانال رسانه ای است که پیامها را به شخص یا یک شرکت هدف گیری شده بصورت قابل ارزیابی ارسال می کند (به عبارت دیگر یک پاسخ یا یک عمل قابل اندازه گیری را متعاقب ارسال پیام ایجاد میکند .)

اسلاید 3 :

برقراری ارتباط با مشتری

عبارتست از فن مدیریت ارتباط با مشتری و حفظ ارتباط صمیمی با مصرف کننده که درنتیجه ، وفاداری مشتری در طولانی مدت را در بر دارد لذا این مسئله دارای ارزش بوده و باعث افزایش درآمد بازاریابی مستقیم میگردد .

اسلاید 4 :

پایگاه اطلاعاتی

  ( بانک اطلاعاتی ) یک موتوری است که  بطور اتوماتیک  بسیاری  از فرآیندهای مورد نیاز در ساختار رکوردی مانند  طبقه بندی ، قطعه بندی ، گزارش گیری  و ...  را مدیریت  نموده و  همچنین  تغییرات  در رفتار مشتری را اندازه گیری می نماید .

قابلیت یا کیفیت داده ( جامعیت بانک های اطلاعاتی )

 

بدین معنی که بانک اطلاعاتی جامع ، کافی و صحیح بوده و توانایی انجام        عملیات ارتباطات بازاریابی را داشته باشد .   

اسلاید 5 :

(Above the line) ATL

رسانه ای که برای دیدن یا شنیدن آن در یک دوره باید هزینه پرداخته شود

  مانند  تلویزیون ، روزنامه ، مجله ، رادیو ، بیلبورد و غیره...

(Below the line) BTL

ارتباطات یک به یک ، کسب  و کار  به کسب  و کار (B to B)        و     

کسب وکار به مشتری (B to C)   و بالعکس

مانند DM  :   ،  email  یا e-dm  و SMS و junk  mail  

اسلاید 6 :

                    نگاهی به پست مستقیم در کشورهای آسیا و اقیانوسیه

کشورهای آسیا و اقیانوسیه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند . محدوده جمعیت این کشورها شامل  پرجمعیت ترین کشور دنیا و کشوری با کمتر از یک میلیون جمعیت است .

این کشورها از لحاظ سرانه تولید ناخالص ملی همگن و یکنواخت نیستند بنحویکه پهنای سرانه تولید ناخالص ملی از کمینه 1000 تا بیشینه 30،000 دلار آمریکا متغیر است.

اسلاید 7 :

در بسیاری از کشورها شرکت پست یک ساختار بازاریابی مستقیم پیشرفته دارد در حالیکه درکشورهای دیگر حتی در توزیع  روزانه  مرسولات پستی  نیز دچار  چالش می شوند. لذا استراتژی بازاریابی مستقیم در کشورهای مختلف گوناگون است .

اسلاید 8 :

بنابراین در قدم اول می بایست استراتژی مناسب را برای بازار پست مستقیم آن کشور در نظر گرفت.

مثلاً در دو کشور کره و ژاپن قوانین خاصی برای دسترسی عمومی به بانک های اطلاعاتی  وجود  دارد که این مسئله فرصت های پست مستقیم را در این دو کشور محدود مینماید.

امروزه  تمرکز  زیادی بر ابتکارات  انجام شده  در حیطه  پست  مستقیم  در کشورهایی مانند  استرالیا ،  نیوزلند و تایلند وجود  دارد  و  بنظر میرسد مطالعه صنعت پست مستقیم در این  کشورها مفید  واقع  گردد.

پس لازم است نیازها در محلی که  پست مستقیم انتظار رشد دارد بررسی گردند.

اسلاید 9 :

     سئوالاتی که هرروز در تایلند پرسیده می شود عبارتند از:

1-مدیر بیمارستان سمیتیوه می پرسد :

 ( کجا می توانم بیماران ثروتمندی که در بانکوک زندگی می کنند را بیابیم ؟ )

2- یک شرکت حمل و نقل بزرگ در تایلند سئوال می کند :

( چگونه می توانم شرکتهای دارای  ناوگان کوچک حمل و نقل را شناسایی کنیم که با کمک آنها پروژه های بزرگ  ترابری در کشور را اجرا کنیم؟ )

3- شرکتی می پرسد:

 (کجا می توانیم 50،000 مرد تایلندی حرفه ای  35 - 25 ساله که در بانکوک زندگی می کنند و درآمدی  بیشتر از 35000  بات در هر ماه  دارند و هفته ای کمتر از  دوبار دوستانشان را  می بینند و نوشابه کوکا می خورند را بیابم ؟ )

4- شرکت BFM در تایلند سئوال میکند :

 چگونه میتوان 5000 آرشیتکت و مهندس حرفه ای برای اجرای یک پروژه بزرگ یافت؟

اسلاید 10 :

اگر در کشوری توانایی بازاریابی مستقیم وجود دارد بنابراین باید بتوان به سئوالات بالا جواب داده  و اطلاعات را به فروش رساند .

                

بنابراین

”طبقه بندی اطلاعات ، به ارزش اطلاعات می افزاید“

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید