بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

شاید روزگاری فرانسوی ها گمان نمی کردند که بتوانند بنایی بلند تر از برج ایفل بسازند.اما در آستانه سال 2005 میلادی پلی بر روی دره و رودخانه تارن که واقع در جنوب فرانسه است افتتاح شد که ارتفاع یکی از پایه های آن (که بلند ترین پایه پل نیز می باشد )343 متر، یعنی کمی بیشتر (19 متر) از ارتفاع برج ایفل است.این پل که میلائو نام دارد در حال حاضر بلندترین و مرتفع ترین پل جهان است  و شاید هم تا سالهای متمادی پس از این تاریخ اینگونه باشد.

اسلاید 2 :

 

در سال ۱۹۹۳ میلادی در یک مناقصه شرکت کنندههای زیادی از جمله هفت مشاور معماری و هشت مشاور سازه با سوابق راه و پل حضورداشتند که شرکت foster & part ers (فاستر و همکاران) برنده اولیه مناقصه شد.معمار و طراح این پل یک مهندس بریتانیایی بنام نورمن فاستر و مجری طرح شرکت مهندسی ایفاژ (شرکت سازنده برج ایفل) می باشند. طرح برنده فاستر شامل یک پل بتنی با هفت دکل بتنی بود که بلندترین آن ۲۴۵ متر ارتفاع داشت.در سال ۱۹۹۵ دومین مشورت با حضور دوازده مشاور انجام پذیرفت و پس از یک سال درنهم جولای ۱۹۹۶ هیئتی متشکل از مدیران منطقه تصمیم به ارجاع کار به مشاور فاستر وهمکاران گرفتند.انتخاب پیمانکار ، هماهنگی ها ، تخصیص اعتبار و شروع پروژه تا هشتم اکتبر ۲۰۰۱ طول کشید

اسلاید 3 :

ارتفاع این پل از کف دره تارن به 270 متر می رسد و حدود 50/2 کیلومتر طول دارد و برای ساخت آن بیش از 36000 تن فولاد بکار رفته و همچنین طول اجزاء نوارنگهدارنده آن (کابلهای حمایت کننده) حدود 1000 کیلومتر است.
به طور متوسط روزانه 28000 دستگاه خودرو از روی پل تردد می کنند که در نوع خود رقم قابل توجهی محسوب می گردد.

این شاهکار مهندسی با ۲۴۶۰ متر طول که از برج ایفل هم بلندتر است(۲۴۵ متر ارتفاع) با گامهای بلند دره زیبای تارن در مرکز فرانسه را پشت سر می گذارد.

اسلاید 4 :

وزن کم

باريکی عرشه پل( 36000 تن در مقايسه با 120000 تن اگر سيمان استفاده ميشد)

کم کردن جعبه ارتفاع تير آهن به 4.20 متر (کمتر در معرض باد قرار داره)

امنيت

از قبل آماده شده

سر هم شده از قبل و به تدريج راه اندازی کردن آن

احتياج به کار کردن در ارتفاع زياد رو کم کرد

 

اسلاید 5 :

 

 

کم کردن تعداد کابلهای تنشی و کار مصالح

استقامت (120 سال)

کم شدن کل هزينه پروژه

اسلاید 6 :

گنجایش فولاد سطح             36000 تن

وزن کل                          290000 تن

طول                              2460 متر

هزینه کل                         394 ملیون یورو

ارتفاع ستون                      245 متر

ارتفاع کل                         343 متر

گستردگی                          342*6 متر

                                        204*2 متر

اسلاید 7 :

ارتفاع سطح                      4.2 متر

عرض سطح                      32 متر

دارای 7 عدد برج که وزن هر کدام از آنها 650 تن و ارتفاع آنها 22متر می باشد

هر برج دارای 22 کابل است

مقدار زمان ساخت 38 ماه است(2 ملیون ساعت)

مدت زمان امتیاز(شامل سازه)  78 سال

چيز های مختلف در اين پل استفاده شده. مثلاً برای کم کردن  دهنه پل موقع ساختن پل به اون يه دماغه فولادی اضافه کردن

اسلاید 8 :

دو هدف عمده از ساخت این پل یکی کاهش بار ترافیک منطقه (بخصوص در فصل تعطیلات تابستان) و دیگری گشایش یک راه ارتباطی آسان میان شمال اروپا و جنوب آن (بویژه کشورهای فرانسه و اسپانیا) می باشد.لازم به توضیح است که تا پیش از سال 2005 که این پل توسط ژاک شیراک (رئیس جمهور وقت فرانسه)افتتاح شد، مقام بلندترین پل جهان از آن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو بود(پلی که بر روی خلیج سانفرانسیسکو واقع در کالیفرنیایی آمریکا احداث شده است).
این پل برای خلاصی شهر زیبای میلائو (Millau) مخصوصا در تابستانها از دست ترافیک ترانزیت مسیر اصلی (A75) ساخته شده است.میلائو منطقه و شهر کوچکی در جنوب فرانسه واقع در بین اتصال دو رودخانه تارن ودوربی است.

اسلاید 9 :

میلائو یکی از بزرگترین مراکز گردشگری و ورزشی در مرکز و جنوب فرانسه است.این شهر ۳۱۰۰۰ نفری با ۱۶۹ کیلومتر مربع وسعت با ارتفاع ۵۵۰ متر از سطح دریا برسر راه اصلی (A75) بین شمال فرانسه و سواحل مدیترانه در گلوگاه oforios واقع شده است.

در قرون وسطی شهر یک پل قدیمی داشت با ۱۷دهانه که از روی رودخانه تارن عبور می کرد.اگر این پل تاکنون به جای می ماند بی شک یکی از بناهای یادبود گذشته بود.اما به دلیل عدم نگهداری خوب از پل در قرن ۱۸میلادی یکی از دهانه های پل خراب شده و پس از آن بیشتر پل ویران شد و فقط یکی ازدهانه ها باقی ماند.این مسیر یکی از راههای اصلی جنوب به شمال فرانسه از دوره رنسانس تا به حال است.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید