بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

- ضرورت و مزاياي پياده سازي ISO 9001:2000

- مزاياي مهندسي مجدد فرآيندها

- مراحل  و تجربيات پياده سازي ايزو و مهندسي مجدد     در اداره كل امور اداري و پشتيباني 

- دستاوردهاي پياده سازي ايزو و مهندسي مجدددر دبيرخانه

- نمونه هايي  از مستندات  و گزارشات

- پرسش و پاسخ

اسلاید 2 :

بهينه سازي سازماني با بهرهگيري از رويكرد مهندسي مجدد فرآيندهاProcess Ree gi eeri g)  به همراه استقرار ISO 9001-2000 در محدوده اداره کل امور اداري و پشتيباني حوزه ستادي وزارت نيرو

اسلاید 3 :

الف- پيشتازي در پياده سازي الزامات قانوني و ارايه خدمات بهتر:

طبق ماده 31 قانون برنامه چهارم توسعه، سازمان هاي دولتي از ابتداي برنامه چهارم توسعه(سال 84) ميبايستي براي ارتقاء بهره وري، سيستم هاي مديريت را در سازمان خود پياده نمايند و بالطبع سازماني كه زودتر در اين زمينه اقدام نمايد پيشتاز بوده و مشتريان و ذينفعان در مواجهه با اين سازمان از اطمينان خاطر بيشتري برخوردار مي باشند .

اسلاید 4 :

بعلاوه با توجه به اينكه تعداد زيادي از شركت هاي زير مجموعه وزارت نيرو اقدام به پياده سازي اين سيستم نموده اند، حوزه ستادي وزارت نيرو نيز مي تواند با پياده سازي عميق و كاربردي آن نسبت به وزارتخانه هاي ديگر پيشتاز بوده و اميدوار باشد كه اين موضوع موجبات پيشتازي در ارايه خدمات بهتر و بيشتر به مردم خوب كشور عزيزمان ايران را فراهم سازد.

اسلاید 5 :

 ب- ارتقاء رضايتمندي مشتريان:

در نظر مشتری ، " کيفيت" ( مرغوبيت ، تنوع ، قيمت و تحويل بموقع ) به عنوان عامل اصلی رضايت مطرح می باشد.

طبق الزامات ISO 9001:2000، بايستي رضايتمندي مشتري طي زمان هاي برنامه ريزي شده اندازه گيري ، تجزيه و تحليل شده و با انجام اقدامات موثر اين رضايتمندي ارتقاء و بهبود يابد. لازم بذكر است كه براي سازمان هاي دولتي كه خدمات عمومي ارايه مي دهند (هرچند كه ممكن است انحصاري باشند) رضايتمندي نسبت به سازمان هاي خصوصي از اهميت بالاتري برخوردار است چرا كه اينگونه سازمان ها با مردم سروكار دارند كه نارضايتي آنها علاوه بر ناديده گرفته شدن اصول اخلاقي و شرعي،  جنبه هاي منفي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را نيز بدنبال خواهد داشت« در صورتي كه براي سازما ن هاي خصوصي فقط جنبه اقتصادي اين امر اهميت دارد تا جنبه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي آن.

اسلاید 6 :

 پ - مقاصد و مزاياي مستند سازي:

نکته کليدي جهت آماده شده براي استقرار سيستم مديريت کيفيتت، پيروي از چرخه دمينگ"برنامه ريزي، اجرا، بررسي و اقدام  “(PDCA)مي باشد.

 مقاصد و منافع مستند کردن سيستم مديريت کيفيت مي تواند موارد زير را شامل گردد« اما به اين موارد محدود نيست:

پرهيز از سليقه گرايي: وقتي مستندات تدوين و همه ملزم هستند  بر اساس آن اقدام نمايند، از سليقه اي عمل كردن  پرهيز خواهد شد.

پرهيز از قائم به شخص شدن كارها: وقتي مستندات تدوين و همه مي توانند بر اساس آن اقدام نمايند، از قائم به شخص شدن كارها پيشگيري خواهد  شد.

راحتي دسترسي به شواهد و سوابق: وقتي مستندات تدوين و سوابق نيز بطور منظم حفظ و نگهداري مي شود ميتوان ادعا كرد كه شواهد براي ارايه به مقامات بالا تر و مشتريان براحتي در دسترس خواهد بود.

اسلاید 7 :

 ت- بهبود مستمر:

زماني اوئيس کارول نوشت:

 "اگر دقت نکنيد که به کجا داريد مي رويد« ممکن است در هر مسيري گام بگذاريد« اما اگر بدانيد به کجا مي رويد« آنگاه لازم است راه درست را بيابيد و بپيماييد."

ثبات وضعيت سازمان بهبود مستمر فرآيندها يک روش سيستماتيکي است، که ميتوان از آن در بهبود تدريجي و جهشي سيستمها ، فرآيند ها و اثر بخشي خدمات  حوزه ستادي وزارت نيرو جهت مشتريان ، استفاده کرد. با استفاده از اين روش در فرآيندها دقيقتر شده و راه هاي بهبود آنها پيدا خواهد شد. نتيجه نهايي، كاهش زمان انجام فرآيندها و بهبود اثربخشي،  ارزش افزوده آنها ،كاهش هزينه هاي سازمان و افزايش كارائي و بهره وري در ارايه خدمات است.

اسلاید 8 :

پياده سازي ايزو ابزارهايي را جهت حركت به سمت بهبود مداوم در اختيار سازمان قرار مي دهد که به برخي از آنها اشاره خواهد شد:

ت-1 – مميزي داخلي و خارجي: با انجام مميزي هاي داخلي و خارجي اشكالاتي كه از ديد كاركنان سازمان، نهان شده و يا كاركنان نسبت به آنها دچار روزمرگي شده اند، آشكار و اقدامات موثر جهت رفع و عدم تكرار آنها بعمل مي آيد.

ت-2 – اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه: سازمان جهت پياده سازي صحيح استاندارد مي بايست اشكالات يا عدم انطباق هاي بالفعل و بالقوه را شناسايي و اقدامات مناسب را براي رفع و جلوگيري از تكرار آنها انجام دهد كه خود گامي بلند در جهت بهبود مستمر مي باشد.

 

اسلاید 9 :

 ت-3- تعيين و دستيابي به اهداف كيفي : چون سازمان براي خود اهدافي را تعيين و براي رسيدن به آنها برنامه ريزي نموده و انجام  اقدامات ،  طبق برنامه را نيز پايش مي نمايد تا اطمينان حاصل كند كه سازمان به اهداف تعيين شده نايل شده است ، اين امر نيز سازمان را به سمت بهبود مستمر هدايت خواهد نمود.

اسلاید 10 :

 ث - نظم دادن به كارها :

تدوين دستورالعمل ها، روش هاي اجرايي و فرم ها از طريق گروهاي كاري و اجرا طبق آنها سازمان را به سمت نظام مند و سيستماتيك شدن هدايت مي نمايد. اگر بهبودي حاصل شده، اتفاقي نخواهد بود و براساس نظمي بوجود آمده و نظام مند تكرار خواهد شد و اگر اشكالي رخ داده بصورت نظام مند آشكار و ريشه هاي تكرار آن خشكانده خواهد شد .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید