بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

صنعتِ شیشه با قدمتی 4000 ساله امروزه به کمکِ تکنولوژیِ پیشرفته نقش و کاربردِ بسیاری یافته است. تنها واسطه ای که واقعیت را آن گونه که هست مینمایاند شیشه است؛ همین ویژگی است که شیشه را از زمان هایِ دور کارا نموده است. اما زمان گذشت و انسان رنگ و طرح و نقش را نیز با شیشه درآمیخت و از این راه محیطِ خود را به کمک شیشه زیباتر ساخت. تنها محدودیتی که در گذشته برای کاربردِ وسیعِ شیشه وجود داشت شکنندگیِ آن بود؛ ویژگی ای که شیشه را نه فقط میرا که خطرناک هم می ساخت. اما امروزه به کمکِ تکنولوژیِ مدرن دیگر شیشه ها نمی شکنند!

اسلاید 2 :

شیشه های خم ( Bend Glass )
شیشه های خم بیشتر به منظور تحقق ایده های مهندسین معمار و طراحان نمای ساختمانها تولید می گردد و باعث افزایش فضا ، زیبایی ، جذابیت و نیز مقاومت بیشتر می شوند.ایجاد تنوع در فضا ،استفاده از فضای بدون استفاده و ایجاد هارمونی وهماهنگی در دید از ویژگی های منحصر به فرد این نوع شیشه ها می باشد.

اسلاید 3 :

شیشه های خم ، شیشه های سکوريتی هستند که درحین فرآیند حرارت دهی خم شده اند . شیشه خم می تواند از انواع سکوريت و یا نیمه سکوريت ، انتخاب شود . همچنین شیشه خم می تواند ساده، رنگی، رفلکس، ویا Low-E باشد . فرآیند تولید، ویژگی های کارکردی و مشخصه های فنی این نوع شیشه با شیشه های سکوريت مشابهت زيادی داشته و رعایت نکات فنی در تولید آن نیز دارای اهمیت فراوان است .

اسلاید 4 :

مواردکاربرد :     » پنجره ها     » نمای ساختمان  » نرده ها » پوشش دیوارهای آسانسور

اسلاید 5 :

شيشه هاي مات و رنگي
شيشه هاي مات و رنگي براي كنترل نور و انرژي در ساختمان استفاده مي شوند. براي توليد اين شيشه ها معمولاً تركيبات اضافي به مواد اوليه شيشه قبل از مرحله ذوب اضافه میکنند. اين تركيبات موادي مانند كبالت، نيكل براي شيشه هاي دودي، اكسيد آهن براي شيشه هاي آبي، شيشه هاي زرد و سبز مي باشند.

اسلاید 6 :

شيشه هاي با پوشش سطحي
به منظور كاهش اتلاف انرژي از پنجره و يا جلوگيري از ورود تشعشعات ماوراي بنفش و مادون قرمز پوشش هاي انتخاب طيفي بر روي سطح شيشه نشانده مي شود. اين پوشش ها با توجه به نوع كاربري بر سطح داخلي و يا خارجي شيشه قرار ميگيرند كه سبب بازتاب حرارت داخلي ساتع شده از ساختمان به درون ساختمان و يا انعكاس امواج نوراني مادون قرمز و ماوراي بنفش مي شوند
 

اسلاید 7 :

1- شيشه سكوريت: شيشه هاي سكوريت مصارف بسياري از جمله در صنايع خودرو سازي ، ساختمان ، قطار ها، هواپيماها ، ... پيدا كرد. شيشه هاي سكوريت داراي استحكام 5 الي 8 برابر شيشه هاي معمولي هستند . بنابر این پس از شكستن به تكه ها و ذرات كوچك و ريزي تبديل مي شوند كه داراي لبه هاي تيز و خطرناك نمي باشند. اين شيشه ها 30 درجه سانتيگراد نيز مقاومت مي كنند ، همچنين در مقابل تغييرات دمائي صورتي كه شيشه هاي معمولي در اثر اين اختلاف دما ترك مي خورند. .

اسلاید 8 :

استفاده از شيشه معمولي (غير سكوريت) در ساختمانهاي بلند مرتبه در صورت بروز حادثه اعم از طبيعي مانند زلزله يا حوادث ناشي از دخالت بشر ، خطر آسيب ديدگي جدي و حتي مرگ به همراه دارد، چرا كه شيشه شكسته شده به صورت قطعات بزرگ در هوا شناور مي شود و شعاع زيادي را در معرض خطر قرار مي دهد . بكار گيري شيشه هاي سكوريت بعلت ریز شدن شيشه در صورت شكست و ريزش پاي ساختمان خطرات احتمالي را به حداقل ممكن كاهش مي دهد.

اسلاید 9 :

žشیشه اسپندرال

ž

žاستفاده از شیشه اسپندرال شیوه­ای مناسب برای پوشاندن سطوح ناخواسته مانند فضای بین طبقات در نماهای تمام شیشه ای است. شیشه اسپندرال شیشه ای غیرشفاف است که فضای پشت آن قابل رؤيت نمی­باشد. شیشه اسپندرال در انواع رنگها تولید می­شودو میتواند با دیگر بخشهای نما تضاد يا هماهنگی داشته باشد.

اسلاید 10 :

1) از شیشه اسپندرال به منظور پوشاندن سطوح نا خواسته مانند فضای بین طبقات استفاده می شود. 2) می توان از انواع رنگ ها به منظور ایجاد هماهنگی یا تضاد در نمای ساختمان استفاده کرد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید