بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

در مرورگر وب خود نشانی کتابخانه ملی دیجیتال پزشکیwww.inlm.org را تایپ نمایید تا  به کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران  وارد شوید.

1 - Home

در هر بخشی از کتابخانه که باشید با انتخاب این گزینه شما به صفحه اصلی کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی راهنمایی می شوید.

2- A-Z

با انتخاب این گزینه تمام منابع موجود در کتابخانه دیجیتال(مجله، کتاب و...) بر اساس حروف الفبا مرتب می شوند.

3- Search

گزینه جستجو این امکان را به کاربر می دهد که منابع موجود در کتابخانه را بر اساس کلید واژه جستجو کند.لازم به ذکر است که این گزینه فقط تا حد عناوین منابع دیجیتال (مجله، کتاب و...) به جستجو می پردازد.

4- My Profile

در این قسمت کاربر بعد از ثبت نام و شخصی سازی صفحه کتابخانه بر اساس موضوعات مورد علاقه می تواند پروفایل خودر را مشاهده و در زمانهای مختلف ویرایش کند. برای اطلاعات بیشتر  قسمت ثبت نام  را مطالعه فرمایید.

5- Support

در این قسمت مواد آموزشی موبوط به نحوه استفاده منابع الکترونیکی کتابخانه از ناشرین مختلف شامل فایلهای ارائه، راهنماهای جستجو، پوستر و... قابل دانلود کردن است.

6- Help

این گزینه شامل یک راهنمای کامل در مورد نحوه استفاده از امکانات کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی است.

اسلاید 2 :

اولین قدم جهت استفاده از منابع در کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی این است که ثبت نام نمایید. ثبت نام فقط از محیط داخل دانشگاه و با انجام مراحل زیر امکان پذیر است:

.1در مرورگر وب خود نشانی کتابخانه ملی دیجیتال پزشکیwww.inlm.org را تایپ نمایید و به  این کتابخانه دیجیتال رجوع کنید. در صورت حضور در دانشگاه باید Logo کلیه منابع را در صفحه اول مشاهده نمایید.

.2 با کلیک بروی کلمه Register فرم ثبت نام (صفحه سمت چپ) را مشاهده و کامل نمایید.

.3پس از پر کردن فرم مذکور ، با دقت موضوع  مورد علاقه یا        Interest Subjectsخود را انتخاب نموده و  کلید Save  را فشار دهید.

.4پس از ثبت نام قادرید با کلمه عبور انتخاب شده از کتابخانه دیجیتال  به صورت شخصی (My IDL) یا عمومی (All IDL ) استفاده نمایید.

اسلاید 3 :

.1بعد از ثبت نام، (و در صورت تائید مدیر کتابخانه دیجیتال دانشگاه شما) پس از حداکثر 20 روز، کلمه عبورAthens  از طریق پست الکترونیکی برای شما ارسال می گردد. هم اکنون شما علاوه بر کلمه عبور کتابخانه دیجیتال، کلمه عبور Athens را هم در اختیار دارید. مهمترین ویژگی کلمه عبور Athens آنست که امکان استفاده از قریب به اتفاق منابع الکترونیکی کتابخانه دیجیتال را در هر زمان و هر مکان (حتی خارج از دانشگاه) با یکUser Name  و Password  واحد فراهم می نماید.

.2شایان ذکر است به مجرد دریافت کلمه عبور Athens ، از طریق ایمیل و یا از طریق صفحه اصلی کتابخانه دیجیتال، با کلیک به بروی گزینه Change your password  ، کلمه عبور Athens خود را جهت امنیت بیشتر تغییر دهید.

.3از این پس در هر زمان و هر مکان می توانید با کلیک بروی     Athens loginاز منبع مورد نظر خود در داخل یا خارج دانشگاه استفاده نمایید.

.4در صورتیکه به هر دلیل کلمه عبور Athens در اختیار شما قرار نگرفته است فقط از داخل دانشگاه با کلیک بروی گزینه Direct Link   یا Logo  هر منبع به صورت IP Base       می توانید از منبع مورد نظر خود استفاده نمایید.

اسلاید 4 :

1- Databases

پایگاههای اطلاعاتی استنادی و چکیده شامل : 

Web of Knowledge (ISI) , Scopus ,

 Nursing Index می باشد.

2- EJournals

مجلات الکترونیکی تمام متن از مهم ترین ناشرین حوزهای مختلف پزشکی و پیراپزشکی شامل:

 Elsevier ,BMJ. AMA,Springer,  و غیره می باشد.

3- Clinics of North America

بیش از 30 Clinics معتبر از MDConsult

4- Evidence Base Medicine

 چهار بانک اطلاعاتی مبتنی بر شواهد بالینی شامل:

 BMJ Clinical Evidence, FirstConsult,

Cochrane Library , UpToDate

5-  Continuous Medical Education

بیش از 300 دوره آ موزش مداوم پزشکی از

 BMJ Learning, MDConsult

6- EBooks

بیش از 150 کتابهای الکترونیکی تمام متن مرجع پزشکی  از ناشرین مهم و معتبر چون

 MOSBY, W.B. Saunders , Churchill Livingston

 7- Care Knowledge System

مجموعه های تشخیص پزشکی بر اساس علامت اصلی بیماری شامل:

 FirstConsult,  BMJ Clinical Evidence

8- Medical Atlases

  انواع اطلسهای تخصصی رنگی با قابلیت های جستجو و امکانات چند رسانه ای از ناشرین

 Thieme, PathConsult  

9- Drug Information

شامل اطلاعات کامل و جامع بیش از 20،000 دارو از MOSBY و  Golden Standard

10- Medical Images

 که بیش از 100،000  تصویر پزشکی از

 Nursing Consult وPathConsult  Images.MD , MDConsultرا پوشش می دهند.

11- Interactive Skills & Procedures

شامل دوره ها تعاملی جهت تقویت مهارتهای پزشکی ازFirstConsult , Nursing Skills.

12- Medical Protocols

شامل مجموعه عظیمی از  پروتکل های تخصصی پزشکی و علوم وابسته  از دو ناشر معتبر Springer , Humana Press  می باشد.

اسلاید 5 :

در این قسمت کاربر می تواند منابع موجود در کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی را بر اساس رده های موضوعی اصلی و زیر موضوع های فرعی مختلف مرور نموده و به کلیه منابع اطلاعاتی در موضوع مورد نظر خود به صورت جامع و مانع دسترسی پیدا کند. موضوعات کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران شامل 14 موضوع اصلی و 158 موضوع فرعی مرتبط با علم پزشکی می باشد.

 

  1. Biological Science
  2. Chemistry
  3. Dentistry
  4. Education
  5. Environmental Sciences
  6. Health
  7. Library & Information Sciences

8.Medicine

9.Nursing

  1. Pharmaceutical Science
  2. Physics
  3. Psychology
  4. Sciences, General
  5. Social Sciences

 

اسلاید 6 :

جهت دیدن زیر موضوع ها ابتدا بر روی علامت +  کلیک کرده تا زیر موضوعات مرتبط با آن موضوع اصلی را مشاهده نمائید. سپس بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کرده تا فهرست منابع موجود در کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی را مشاهده نمائید. به طور مثال موضوع اصلی پزشکی دارای 50 زیر موضوع         می باشد. که با کیلک کردن بر روی موضوع مورد نظر فهرست تمامی منابع اطلاعاتی را در دسترس خواهید داشت. رده بندی موضوعات کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران با الهام از رده بندی ISI تنظیم گردیده است. لذا امکان دیدن رتبه بندی  نشریات در ISI را به محقق می دهد.

اسلاید 7 :

پس از کلیک بر روی موضوع اصلی یا زیر موضوع مورد نظر، لیست کاملی از کلیه منابع موجود در کتابخانه دیجیتال به ترتیب حروف الفبا ظاهر می گردد. با کلیک بر روی عنوان هر فیلد (در نوار خاکستری رنگ) می توانید ترتیب رکوردها را تغییر دهید.

.1با انتخاب هر یک از منابع مورد نظر و کلیک بر روی عنوان منبع Product Title اطلاعات بیشتری را در مورد آن از جمله،   ضریب تاثیر یا Impact Factorنشریات خواهید یافت.

.2با کلیک بر روی Access Link هر منبع، مستقیما به سایت ناشر رفته و امکان مشاهده اصل منبع را در آن سایت خواهید داشت. برخی از منابع در چند سایت قابل دسترس            می باشند، لذا امکان دیدن آن منبع در چند سایت وجود دارد.

.3ستون آخر نوع منبع J=Journals و B=Books و ... را نشان می دهد.

.4 امکان جستجوی الفبایی منابع با استفاده از حروف اول منبع الکترونیکی مورد نظر نیز وجود دارد. (در قسمت بالای صفحه.)

اسلاید 8 :

رده بندی موضوعات کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران با الهام از رده بندی ISI تنظیم گردیده است. لذا امکان دیدن رتبه بندی  نشریات در ISI را به محقق می دهد.

با کلیک بر روی Rank ، نشریات موجود در نتیجه جستجو به ترتیب بالاترین Rank بر اساس  بانک اطلاعاتی   ISI-JCR مرتب میگردد.

لذا شما با بهترین ژورنال های موجود در کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران مرتبط با موضوع مورد علاقه خود، آشنا می گردید. با کلیک بر روی Access Link هر نشریه مستقیما به آخرین شماره آن نشریه الکترونیکی دسترسی پیدا خواهید کرد.

اسلاید 9 :

جستجو در کتابخانه ملی دیجیتال پزشکی ایران به سه روش امکان پذیر است:

.1جستجو  با استفاده از یک یا چند کلید واژه جهت یافتن منابع الکترونیکی که در عنوان آنها واژه مورد نظر وجود دارد، به مثال توجه فرمایید.

.2جستجو با کمک انتخاب Category,        Main Subject  و  Subjectبرای  یافتن فهرستی از منابع موجود در کتابخانه ملی دیجیتال پزشکیبر اساس موضوع تخصصی مورد نظر پژوهشگر

.3جستجو بر اساس  عنوان هر یک ناشران  Publisher Name در کتابخانه دیجیتال و مرتب سازی بر اساس عناوین منابع Product Title . همچنین امکان Sort نتیجه جستجو  Sort By وجود دارد.

اسلاید 10 :

1- نگه داشتن دکمه موس روی این  گزینه i  کاربر را از وضعیت اشتراک(تاریخ، نوع دسترسی) منبع مورد نظر آگاه می کند.

2- Athens Login: این گزینه امکان دسترسی به منابع را از طریق سرویس منحصر به فرد Athens از هر مکان و در هر ساعتی از شبانه روز به منابع الکترونیکی کتابخانه ملی دیجیتال پرشکی فراهم می آورد.

3- View at IDL : از این طریق می توان فهرست عناوین ناشر مورد نظر را در کتابخانه دیجیتال با ارزشهای افزوده مشاهده نمود.

4-  در صورتی که به هر دلیلی کلمه عبور Athens را دریافت نکرده اید، با کلیک کردن روی logo هر محصول مستقیما به سایت ناشر رفته و از آن استفاده نمائید. این عمل وقتی امکان پذیر است که درون دانشگاه بوده یا از طریق IP دانشگاه به کتابخانه دیجیتال متصل می باشید.

5 – دقت کنید که User Name کتابخانه دیجیتال و User Name سرویس Athens یکسان است، لیکن Password یا کلمه عبور آنها میتواند متفاوت باشد. همواره در صورت استفاده از سرویس Athens از کلمه عبور مرتبط با آن استفاده نمائید.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید