بخشی از پاورپوینت

 

اسلاید 1 :

افزایش جمعیت جهان نیاز بشر به مواد پروتینی را روز به روز افزایش می دهد و همین مسئله سبب شده است که بسیاری از حیوانات که گوشت آنها قابل مصرف انسان می باشد به صورت اهلی در آمده و با پرورش صنعتی انها بخشی از احتیاجات پروتئینی انسان بر طرف گردد.پرور ش بلدر چین امروزه جایگاه خاصی در صنعت پرورش طیور پیدا کرده است که با توجه به تقاضای مردم از نظر مصرف گوشت و تخم بلدر چین و اقتصادی بودن آن از نظر تولید پیش بینی می شود که در آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

اسلاید 2 :

در کشورهای مختلف جهان سالهاست که پرورش بلدر چین به صورت یکی از شاخه های صنعت پرورش طیور تجلی پیدا کرده و فارم های بزرگی

در بسیاری از کشورها برای این منظور بوجود آمده است .در کشور ما ایران نیز از دیرباز پرورش بلدرچین شروع شده و سالهاست که به امر تولید گوشت وتخم بلدرچین پرداخته اند و در بعضی از فروشگاه های مواد پروتئینی می توان گوشت و تخم بلدرچین را که برای فروش در بسته بندی های مناسب عرضه شده است مشاهده نموددر بسیاری از کشورها برای این منظور بوجود آمده است

اسلاید 3 :

کلیاتی در مورد پرورش بلدرچین

 

تاریخچه و اقتصاد پرورش بلدر چین

 

بلدرچین ژاپنی cotorina japonica  به اسم eastern quail-coturinx quail phrohs  و در زبان هندی به اسم bater   خوانده می شود.

کوتورنیکس ها به طور وسیع در اروپا ، افریقا و اسیا پراکنده میباشند و این پرندگان به عنوان گونه های مهاجر مطرح هستند.ظاهرا کوتورنیکسها چه آنهایی که در ژاپن در حدود قرن یازدهم اهلی بوده اند و چه آنهایی که در آن موقع از کشور چین به ژاپن آورده شده اند در ابتدا به عنوان پرندگان زینتی و آواز خوان نگهداری می شدند اما در سال 1900 میلادی کوتورنیکس ها به طور گسترده در کشور ژاپن برای تولید گوشت و تخم مورد استفاده قرار گرفتند و تولید گوشت و تخم بلدرچین به میزان قابل توجهی صورت گرفت و بعد از ان در بسیاری از کشورهای دیگر نظیر هنگ کنگ، سنگاپور ، مالزی و فرانسه جایگاه خود را پیدا

اسلاید 4 :

کرد.سپس کشورهای دیگر به فکر توسعه پرورش بلدر چین افتادند به طوری که اخیرا کشور عربستان سعودی به پرورش وسیع بلدرچین پرداخته و یکی از اقلام صادراتی این کشور گوشت بلدرچین شده است.

در ایران به طور محدود پرورش بلدرچین رواج دارد و امید می رود که در آینده این کار تولیدی توسعه یافته و تولیدات گوشت و تخم بلدرچین فزونی یابد.

 

در کشور هندوستان بلدرچین ها در ابتدا در انسیتوی مرکزی تحقیقات طیور به وسیله dr.b.panda در سال 1974 آورده شد و سپس در مراکز تحقیقاتی دیگر در مورد آن مطالعاتی صورت گرفت.

اسلاید 5 :

این گونه جدید ماکیان که تا دهه اخیر درهندوستان ناشناخته بودن حالا در طول و عرض کشور هندوستان گستردگی قابل ملاحظه های حاصل کرده اند.

حقایق چندی که پرورش بلدرچین را به عنوان یک کار اقتصادی مطرح می سازد به شرح زیر است:

اسلاید 6 :

1) میزان رشد سریع- رسیده شدن در سن حدودا 6 هفتگی

وزن بدن یک بلدر چین نر بالغ در این سن در حدود 140 گرم خواهد بود. در حالیکه ماده ها کمی سنگین تر بوده و وزن آنها به 150 تا 180 گرم می رسد. میزان رشد در حدود5 /3 برابر سریعتر از طیور اهلی است.

 

2) بلوغ جنسی خیلی زود فرا می رسد.

در حدود سن 50 روزگی بلدرچین های ماده معمولا قادر به تولید  کامل تخم می باشند.

اسلاید 7 :

3) میزان بالای تخم تولیدی

با توجه صحیح به بلدرچین ها این پرندگان 260 تخم در سال اول تخمگذاری خود می گذارند.

 

4) فواصل نسلها کوتاه است.

توان بلدرچین ها برای تولید 3 یا 4 نسل در سال این امکان را فراهم کرده است که انرا به عنوان حیوان آزمایشگاهی مورد استفاده قرار دهند.

اسلاید 8 :

5) دوره انکوباسیون کوتاه و کم که فقط 17 تا 18 روز است.

 

6)تثبیت برای تراکم بالای پرورش زیرا به سطح دانه خوری و فضای آبخوری کمتری در مقایسه با مرغها و اردکها دارند.

7) نیازی به مایه کوبی ندارند چون گونه های بلدرچین خیلی در برابر بسیاری از بیماری های عادی مرغها مقاومت دارند.

اسلاید 9 :

8) برگشت سریع سرمایه کمی که برای این کار گذاشته می شود.

 

9) خوشمزه بودن گوشت بلدرچین و خواص پروتئینی آن.

 

10) سود سرشاری که از تولید گوشت و تخم بلدرچین حاصل می شود.

اسلاید 10 :

بازار بلدرچین در قاره اروپا به خصوص فرانسه نشان می دهد که شرایط بالقوه خوبی برای بازارهای خاص آن وجود دارد و هر گاه تولید را بتوان توسعه داد این وضعیت های جالب برای آینده به روی پرورش دهندگان بلدرچین باز می شود.

 

دلیلی وجود ندارد که چرا پیشرفتهای خیلی زیاد به وسیله به کار بردن تکنیک های بهتر پرورش ، متدهای پیشرفته در هچری و بهبود بخشیدن شرایط محیطی برای نگهداری بلدرچین های مادر و رشد پرندگان جوان تا بلوغ اصل خواهد شد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید