بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تعریف کوجیک اسید:

که از چند نوع قارچ مشتق می شود

یکی از ترکیبات اصلی اکثر محصولات آرایشی  مراقبت از پوست می باشد. از کرم های روشن کننده و محو کننده های لک تا انواع مرطوب کننده ها لوسیون های بدن و کرم های ضد آفتاب.

وظیفه کوجیک اسید:

وظیفه اصلی آن بنا به گفته محققان ژاپنی که حدود 24 سال پیش برای اولین بار آن را عرضه کردند روشن نمودن پوست و درمان تغییر رنگ یا هایپرپیگمنتاسیون می باشد، در مناطقی که تجمع ملانین ها زیاد شده وسبب تغییر رنگ می شود. جدا از خواص روشن کنندگی آن که در ابتدا مورد تایید اکثر پزشکان پوست و محققان قرار گرفت، این ماده دارای عوارض جانبی خاصی می باشد که برای پوست های حساس به مراتب شدیدتر می باشد. شاخص ترین عارضه جانبی استفاده از محصولات حاوی کوجیک اسید، سوزش پوست می باشد هرچند میزان استفاده از این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی جزئی می باشد. حتی اگر کوجیک اسید در بسیاری از افراد باعث سوزش پوست نشود. به گفته دانشمندان ژاپنی خطر بیماری درماتیت تماسی با استفاده از این محصولات تشدید می شود. اگر در زمان استفاده برجستگی، جوش قرمز رنگ، درد و خشکی در ناحیه مورد استفاده مشاهده نمودید استفاده از آن را سریعا متوقف کنید.

اسلاید 2 :

وظیفه کوجیک اسید:

وظیفه اصلی آن بنا به گفته محققان ژاپنی که حدود 24 سال پیش برای اولین بار آن را عرضه کردند روشن نمودن پوست و درمان تغییر رنگ یا هایپرپیگمنتاسیون می باشد، در مناطقی که تجمع ملانین ها زیاد شده وسبب تغییر رنگ می شود. جدا از خواص روشن کنندگی آن که در ابتدا مورد تایید اکثر پزشکان پوست و محققان قرار گرفت، این ماده دارای عوارض جانبی خاصی می باشد که برای پوست های حساس به مراتب شدیدتر می باشد. شاخص ترین عارضه جانبی استفاده از محصولات حاوی کوجیک اسید، سوزش پوست می باشد هرچند میزان استفاده از این ماده در محصولات آرایشی و بهداشتی جزئی می باشد. حتی اگر کوجیک اسید در بسیاری از افراد باعث سوزش پوست نشود. به گفته دانشمندان ژاپنی خطر بیماری درماتیت تماسی با استفاده از این محصولات تشدید می شود. اگر در زمان استفاده برجستگی، جوش قرمز رنگ، درد و خشکی در ناحیه مورد استفاده مشاهده نمودید استفاده از آن را سریعا متوقف کنید.

اسلاید 3 :

توضیح ملاسما:

ملاسما افزایش اکتسابی رنگدانه هـای پوستی ناحیه صورت است که اغلب در خانم ها دیده می شود و ممکن است یک تغییر فیزیولوژیک دوره حاملگی باشد (۲،۱). در ایجاد ملاسما مکانیسم های آندوکرین دخیل می باشند، به نحوی که ۵۰ تا ۷۰ درصد خانم های حامله در دوران بارداری این مشکل را تجربه می کنند (۳،۴). عدالتخواه و همکاران، میزان شیوع ملاسما در زنان حامله شهر اردبیل را ۲/۴۹ درصد گزارش نمودند (۵). مصرف قرص های ضد بارداری ترکیبی نیز از علل مهم ایجـــاد ملاسما می باشـد به طوری که در ۸ تا ۲۹

درصد از این افراد طرحی از هیپرپیگمانتاسیون صورت، گــزارش شده است

در بررسی اتیولوژی ملاسما، قرص های ضد حاملگی را به عنوان یکی از علل مهم ایجاد این بیماری ذکر کرده است (۶).

پروژسترون و استروژن ملانوژنز را تحریکمی کنند و به همین دلیل حاملگی و همچنین مصرف قرص های ضـد بارداری، عامـل اصلی پیگمانتاسیون تلقی می شوند (۲،۷). با این وجود ماهیت دقیـــق ملاسمـــا تاکنــون 

اسلاید 4 :

نـاشناختــه مانـــده است و بــه نظـــر می‌رسد عواملی دیگری چون: تماس با اشعه UV، داروهای ضد تشنج، استفاده از مواد آرایشی، کمبود های تغذیه ای، اختلال عملکرد کبد و ژنتیک نیز در ایجاد ملاسما موثر باشند (۸). در مردان این بیماری را ۵ تا ۱۰ درصد گزارش کردند (۹). ملاسما در مردان، همان هیستولوژی و علایم بالینی ملاسما در زنان را دارد، با این وجود هنوز مشخص نیست که عوامل هورمونی نقشی در ملاسمای مردان داشته باشند (۱۰). ملاسما در تمام نژادها بویژه در نژاد لاتین و آسیایی دیده می‌شود و بیشتر در مناطق گرمسیری که تماس با اشعه آفتاب نیز بیشتر است بروز می‌کند به طوزی که در طی زمستان این مشکل کمتر گزارش می‌شود (۱،۱۱). Sanches و همکاران و Erbil و همکاران، نور آفتاب را به عنوان یکی از علل اولیه در ایجاد ملاسما ذکر کرده اند (۲،۸).

هیپرپیـگمانتاسیون اغلـب در لب فـوقانی، گونـه ها، پیشانی، پـل بینی و چـانـه دیـده می‌شود. ملاسـما به رنگ قهوه ای، دو طرفه، اغلب قرینه و در مقابل نور آفتاب، واضح تر می شود (۱۱). این اختلال در سنین ۳۰ تا ۵۵ سالگی شایع است ۱۲).

قدامات درمانی ملاسما عبارتند از: گفتگو با بیمار مبنی بر طولانی بودن درمان، ارزیابی شدت و عمق ملاسما و تجویز دارو می‌باشد. در این رابطه محـققین روش های درمانی متعددی شامل: استفاده از هیدروکینون، ترتینوئین، ایزوترتینوئین، آداپالنس، آزالیک اسید، آربوتین، لیکوریس، سدیم آسکوربیل فسفات (فرم فعال Vitc)، ماندلیک اسید، مگنزیوم آسکوربیل فسفات، هیدروکسی اسید، کوژیک اسید را پیشنهاد نمودند (۳، ۱۳،۱۴).

در حال حاضر کرم‌های روشن کننده گوناگونی برای درمان ملاسما در دسترس می باشد که مهمترین آن کرم هیدروکینون با غلظت های متفاوت و با توجه بـه شدت و عمق ملاسما می باشد، این دارو متداول ترین و موثرترین ماده لک بر موضعی و یک استاندارد طلایی در درمان ملاسما محسوب می‌گردد (۱۳،۱۵). یکی از کرم¬های روشن کننده و ضد لک شگفت انگیز و منحصر به فرد در درمان ملاسما کرم کوژیک اسید می باشد.

اسلاید 5 :

این ماده اولین بار در سال ۱۹۰۷ در ژاپن توسط سائیتو از تخمیر قند توسط نوعی قارچ کشف شد (۱۶،۱۷ Spinal-Perez و همکاران در مطالعه ای دو سوکور در مکزیک، ۱۶ بیمار مبتلا به ضایعه قرینه ملاسمایی را مورد بررسی قرار دادند، در این پ‍ژوهش کرم اسید اسکوربیک ۵ درصد در یک سمت ضایعه ملاسمایی صورت و کرم هیدروکینون ۴ درصد در سمت دیگر صورت به مدت ۱۶ هفته مورد استفاده قرار گرفت، در پایان مطالعه، ۹۳ درصد ضایعه ملاسمایی تحت درمان با کرم هیدروکینون ۴ درصد و در مقابل ۵/۶۲ درصد ضایعه ملاسمایی که با کرم اسید اسکوربیک ۵ درصد درمان شده بودند، بهبودی مطلوب حاصل گردید ۱۸).

اسید کوژیک به خاطر اثرات سفید کننده و لک بری ناشی از پیگمانتاسیون های صورت و بدن و عوارض نادر، در علم زیبایی کاربرد فراوانی دارد، این دارو با مهار آنزیم تیروزیناز، مانع تـولید مـلانین می شود و به این طریق باعث روشن کنندگی و از بین بردن هیپرپیگمانتاسیون های اکتسابی در پوست می¬گردد (۱۷).

با توجه به اینکه در مطالعه های انجام شده نتایج متناقض در درمان ملاسما بیان شده است (۱،۱۴،۱۸)، این مطالعه با هدف مقایسه اثر کرم کوژیک اسید و هیـدروکینون ۲ درصد در درمـان ملاسما طراحی و اجرا گردید.

روش بررسی:

مطالعه حاضر از نوع کار آزمایی بالینی، به مدت ۳ ماه بر روی ۱۰۰ نفر از زنان غیر حامله مبتلا به ملاسما، با شدت و عمق متوسط و شدید، سال ۱۳۸۵ در کلینیک پوست بیمارستان ۲۲ بهمن مشهد انجام شد. در این پژوهش بیمارانی انتخاب شدند که از نظر شدت و وسعت ضایعه در صورت خود، به حالت یکسـان و قرینه درگیر بودند.

شدت ضایعه ملاسمایی بر اساس رنگ، اندازه و علایم بالینــی مشــاهده شــده توسط پزشک متخصص

تعیین گردید

 

اسلاید 6 :

تاثیر مقایسه ای دو کرم ترکیبی گلیکولیک اسید و هیدروکینون با گلیکولیک اسید و کوژیک

اسید را در درمان ۳۹ بیمار زن مبتلا به ملاسما، به مدت سه ماه مورد بررسی قرار دادند. یافته های این مطالعه نشان داد، ۵۱ درصد از ضایعه ملاسمـایی دو طـرف صــورت، بطور مساوی به درمــــان با دو کــرم ترکیبی فوق پاسخ نسبی داده اند (۱۷). اما نتایج مطالعه ما نشـان داد، تاثیر کوژیـک اسید در درمـان بیماری ملاسما بهتر از هیدروکینون می باشد.

در این رابطه Cotellessa و همکاران درایتالیا، تاثیـر مقایسه ای ژل ترکیبی گلیکولیک اسید ۵۰ درصد و کوژیک اسید ۱۰ درصد را بر روی ۲۰ بیمار زن مبتلا به ملاسما (گروه اول) و ژل تری کلرواستیک اسید ۱۵ درصد را بر روی ۲۰ بیمار دیگر (گروه دوم) مبتلا به ملاسما (۱۶ زن و ۴ مرد)، مورد بررسی قرار دادند. در پایان مطالعه در گروه اول، ۴۲ درصد بیماران بهبودی کامل، ۴۸ درصد بهبودی نسبی و در ۱۰ درصد بیماران مبتلا به ملاسما عدم بهبودی مشاهده شد. در گروه دوم، ۴۰ درصد بیماران بهبودی کامل، ۵۰ درصد بهبودی نسبی و در ۱۰ درصد بیماران، عدم بهبودی گزارش شد. این نتایج نشان می دهد که تاثیر دو روش درمانی فوق در درمان ملاسما مثبت بوده است (۱۹). نتایج این مطالعه نیز همانند مطالعه حاضر، موید تاثیر مطلوب کرم کوژیک اسید در درمان ملاسما می باشد.

علی رغم اینکه کرم هیدروکینون سال ها به عنوان درمان مرسوم بیماری ملاسما می باشد، اما این روش درمانی در بسیاری از موارد دارای عوارض جانبی همچون تحریـک پوستی، اریتم، راش، خارش و سوزش می باشد (۲۱،۲۰،۳). در مطالعه حاضر مشخص شد، ۵۳ درصد ضایعه ملاسمایی سمت چپ صورت که تحت درمان با کرم هیدروکینون ۲ درصد قرار داشتند در مقابل ۲۶ درصد بیمارانی که از کرم کوژیک اسید استفـاده می کردند (ضایعه ملاسمایی سمت راست صورت)، از عارضـه اریتم و سوزش شکـایت داشتند.

اسلاید 7 :

این یافته، با نتایج مطالعه Garcia & Fulton همخوانی دارد، به نحوی که، در این مطالعه ۴۷ درصد بیماران مبتلا به ملاسما، به دنبال استفاده از کرم گلیکولیک اسید و هیدروکینون عوارض اریتم و خارش مشاهده شد و ۸ درصد به علت شدت ضایعه خارش از مطالعه کنار رفتند و ۳۱ درصد از بیماران، عوارض فوق را به دنبال استفاده از کرم گلیکولیک اسید و کوژیک اسید نشان دادند (۱۷).

نتیجه گیری:

مطالعه حاضر نشان می دهــد استفــاده از کرم کوژیک اسیــد اثرات درمانی مناسبی با تـــوجه به طول مدت درمـــان، در درمان ملاسمـــا از خود نشان می دهد، لـــذا می توانــــد در پروتکل هـــای درمانی، این اختــلال رنگدانه ای مورد توجه قرار گیرد.

دکتر نادیا اسپهبدی

علیرضا شریعتی

علی عباسی

دکتر رابعه فیضی

اسلاید 8 :

ORIGINAL RESEARCH

HIGHLY ACCESSED

Novel kojic acid-polymer-based magnetic nanocomposites for medical applications

 

Authors Hussein-Al-Ali SH, El Zowalaty ME, Hussein MZ, Ismail M, Dorniani D, Webster TJ

Received 31 August 2013

Accepted for publication 3 October 2013

Published 7 January 2014 Volume 2014:9(1) Pages 351—362

DOI https://dx.doi.org/10.2147/IJN.S53847

Checked for plagiarism Yes

Review by Single-blind

Peer reviewer comments 4

 

Samer Hasan Hussein-Al-Ali,1 Mohamed Ezzat El Zowalaty,2,5 Mohd Zobir Hussein,3 Maznah Ismail,1,4 Dena Dorniani,3 Thomas J Webster6,7

1Laboratory of Molecular Biomedicine,2Laboratory of Vaccines and Immunotherapeutics, Institute of Bioscience,3Materials Synthesis and Characterization Laboratory, Institute of Advanced Technology,4Department of Nutrition and Dietetics, Faculty of Medicine and Health Science, Universiti Putra Malaysia, Serdang, Selangor, Malaysia; 5Faculty of Public Health and Tropical Medicine, Jazan University, Jazan, Saudi Arabia; 6Department of Chemical Engineering and Program in Bioengineering, Northeastern University, Boston, MA, USA; 7Center of Excellence for Advanced Materials Research, King Abdulaziz University, Jeddah, Saudi Arabia

اسلاید 9 :

bstract: Iron oxide magnetic nanoparticles (MNPs) were synthesized by the coprecipitation of iron salts in sodium hydroxide followed by coating separately with chitosan (CS) and polyethylene glycol (PEG) to form CS-MNPs and PEG-MNPs nanoparticles, respectively. They were then loaded with kojic acid (KA), a pharmacologically bioactive natural compound, to form KA-CS-MNPs and KA-PEG-MNPs nanocomposites, respectively. The MNPs and their nanocomposites were characterized using powder X-ray diffraction, Fourier transform infrared spectroscopy,

thermogravimetric analysis, vibrating sample magnetometry, and scanning electron microscopy. The powder X-ray diffraction data suggest that all formulations consisted of highly crystalline, pure magnetite Fe3O4. The Fourier transform infrared spectroscopy and thermogravimetric analysis confirmed the presence of both polymers and KA in the nanocomposites. Magnetization curves showed that both nanocomposites (KA-CS-MNPs and KA-PEG-MNPs) were superparamagnetic with saturation magnetizations of 8.1 emu/g and 26.4 emu/g, respectively. The KA drug loading was estimated using ultraviolet–visible spectroscopy, which gave a loading of 12.2% and 8.3% for the KA-CS-MNPs and KA-PEG-MNPs nanocomposites, respectively. The release profile of the KA from the nanocomposites followed a pseudo second-order kinetic model. The agar diffusion test was performed to evaluate the antimicrobial activity for both KA-CS-MNPs and KA-PEG-MNPs nanocomposites against a number of microorganisms using two Gram-positive (methicillin-resistant Staphylococcus aureus andBacillus subtilis) and one Gram-negative (Salmonella enterica) species, and showed some antibacterial activity, which could be enhanced in future studies by optimizing drug loading. This study provided evidence for the promise for the further investigation of the possible beneficial biological activities of KA and both KA-CS-MNPs and KA-PEG-MNPs nanocomposites in nanopharmaceutical applications.

Keywords: chitosan, polyethylene glycol, magnetic nanoparticle,

kojic acid, controlled release, biological activity

اسلاید 10 :

Detail Produk Nano Kojic Acid 3000 Japan

Nano Kojic Acid 3000 Japan, adalah produk suntik putih sekaligus antiaging terbaru asli Japan dengan komposisi terbaik yang memberikan manfaat lebih dalam memberikan efek putih pada kulit dan merawat kulit lebih baik dalam menunda penuaan dini dan masalah keriput yang anda alami.

Produk injeksi whitening terbaru berlabel Nano Kojic Acid 3000 mg dari negara asal asli Japan yang kini kaya akan Natural collagen extract dan moisturizing factor yang menjadikan produk ini lebih baik dari produk sebelumnya, dengan manfaat penuh sebagai pemutih kulit dan memberikan nutrisi yang baik bagi kulit agar terlihat lebih segar, halus, terlihat muda, menjaga kelembaban kulit serta memberikan efek memutihkan yang bagus.

Manfaat & fungsi utamanya Nano Kojic Acid 3000 Japan :

  • Antioksidan
  • Menyamarkan Flek-flek hitam
  • Menghaluskan Kulit
  • Menjaga kelembaban kulit
  • Menutrisi dan mengangkat sel-sel kulit yang mati
  • Menyamarkan keriput akibat penuaan dini
  • Membuat kulit putih, halus dan bercahaya
  • Menghapus radikal bebas yang menyebabkan fungsi abnormal dari otak dan organ
  • Meningkatkan elastisitas kulit
  • Mengecilkan pori-pori kulit yang cenderung untuk memperbesar
  • Anti aging / anti penuaan
  • Menghapus & menghilangkan scar atau bopeng
  • Mengurangi pigmentasi dihasilkan dari matahari
  • Mengurangi garis-garis halus dan kerutan di sekitar daerah wajah
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید