بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


داستان این کشور

ایتالیا که نام رسمی‌اش جمهوری ایتالیایی است، در جنوب اروپای مرکزی قرار گرفته. این کشور از شمال با فرانسه، سویس، اتریش و اسلوونی- در امتداد کوه‌های آلپ- همسایه است و تا جنوب، به صورت شبه‌جزیره کشیده شده است. ایتالیا بزرگ‌ترین جزیره‌های دریای مدیترانه- سیسیل و ساردنیا- و جزیره‌های کوچک‌تری را هم در بر می‌گیرد و دو کشور سان‌مارینو و واتیکان هم درش قرار گرفته‌اند؛ آب و هوای معتدل فصلی دارد و با جمعیت ٦٠ میلیونی خود، ششمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست‌وسومین کشور پرجمعیت جهان به شمار می‌رود.

اسلاید 2 :


پایتخت ایتالیا، رم است که مدت‌ها مرکز سیاسی تمدن غربی و پایتخت امپراتوری روم به شمار می‌رفت. بعد از فروپاشی امپراتوری روم، ایتالیا بارها مورد تاراج قرار گرفت، با این حال بعدها رنسانس آن‌جاشد. در پی دوران پیدایش دوباره ،استان‌های ایتالیا در ١٨٦١ با هم یکی شدند و کشور ایتالیا را تشکیل دادند. طی دو دهه‌ی آخر قرن نوزدهم، ایتالیا با تسلط بر لیبی، اریتره، سومالی، اتیوپی، آلبانی، رودس و دوازده جزیره امپراتوری‌ مستعمراتی‌ای تشکیل داد که در تیانجین چین هم یک امتیاز انحصاری داشت.

اسلاید 3 :


ایتالیای مدرن امروز، جمهوری دموکراتیک دارد و در صف ٨ کشور صنعتی جهان قرار گرفته. سطح زندگی در ایتالیا در حد استاندارد بالا قرار دارد و از لحاظ کیفیت زندگی، جزء فهرست ١٠ کشور برتر جهان است. این کشور، یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپاست و در گروه ٨، گروه ٢٠ و ناتو عضویت دارد. ایتالیا همچنین عضو سازمان همکاری و گسترش اقتصادی، سازمان تجارت جهانی، کنسول اروپا، اتحادیه‌ی اروپای غربی و سازمان ملل است؛ از لحاظ بودجه‌ی دفاع جهانی، در رده‌ی نهم بوده و بخشی از تسلیحات اتمی ناتو را در اختیار دارد.

اسلاید 4 :


در واقع، ایتالیا نقش بزرگی در ارتش اروپایی و جهانی دارد. این کشور قدرت‌مند، از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، در کنار کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان و روسیه قرار می‌گیرد. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که ایتالیا سطح سواد بالایی دارد.

اسلاید 5 :


استادیوم کلوسئوم

اسلاید 6 :


بهترین وقت سفر

آب و هوای ایتالیا مثل سایر کشورهای مدیترانه‌ای است. تابستان‌هایش گرم و خشک‌اند و ژوییه (تیر)، گرم‌ترین ماه سال است. شمال کشور، زمستان‌های سردی دارد که اغلب با برف همراه‌اند؛ بر خلاف زمستان‌های ملایمی که جنوب می‌گذراند. برخی مناطق جنوبی، در تمام فصل بارش، رنگ باران را نمی‌بینند. رشته‌کوه‌های ایتالیا، تاثیر مهمی بر آب و هوا می‌گذارند، بنابراین با سفر از این شهر به آن شهر، ممکن است آب و هوای مختلفی را تجربه کنید. اما کی به آن‌جا برویم؟

اسلاید 7 :


بهترین زمان سفر، بین آوریل تا ژوئن (اواسط فروردین تا اواخر خرداد) است. آن موقع هوا آفتابی است، بدون این که زیادی گرم باشد. دور و بر شهرها پر از گل‌های بهاری است و توریست‌های تابستانی هنوز به آن‌جا سرازیر نشده‌اند. در ماه‌های ژوییه و آگوست (تیر و مرداد) بیشتر ایتالیایی‌ها به جاده می‌زنند. در این دو ماه سعی کنید به آن‌جا نروید، چون هوا داغ، قیمت‌ها بالا و کشور در حال کباب شدن است.

اسلاید 8 :


می‌گویند ایتالیا سرزمین ابدی آفتاب مدیترانه‌ای ‌است. خوب، این را زیاد راست نمی‌گویند! در کوه‌های آلپ زمستان‌ها طولانی و شدیدند، اولین برف در ماه نوامبر (آبان) می‌بارد و یخبندان ماه ژوئن (خرداد) هم زیاد غیر معمول نیست. فصل اسکی که بشود، حوالی آلپ قیمت‌ها بالا می‌رود. البته کوه‌ها تا حدی ناحیه‌ی لومباردی را از زمستان‌های سخت اروپای شمالی حفظ می‌کنند، اما ابر و باران آن دور و برها زیاد پیدا می‌شوند، آن‌قدری که می‌گویند میلان، لندن ِ ایتالیاست.

اسلاید 9 :


در عوض، فلورانس در دره‌ای بین تپه‌های فراوان قرار گرفته که باعث می‌شود گرمای تابستان‌هایش عین آتش جهنم باشد. رم، تابستان گرم و زمستان معتدل دارد. این وضع آب و هوا تا جنوب هم ادامه دارد: در سیسیلی و ساردنیا زمستان‌ها زیادی معتدل‌اند و تابستان‌ها گرم و خشک و طولانی.

اسلاید 10 :


پل ریالتو ونیز

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید