بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

جهانی شدن

دولت

دولت الکترونیک

مزایا و معایب دولت الکترونیک

زیر ساخت دولت الکترونیک

پردازش ابری

مدل و معماری پردازش ابری

استفاده از پردازش ابری در دولت الکترونیک

نتیجه گیری

 

 

 

 

اسلاید 2 :

  • جهاني شدن از ديدگاه كارشناسان امور بين الملل فرايند يكپارچگي مردم جهان در يك جامعه واحد است به نحوي كه حوادث و اتفاقات در نواحي دوردست سبب شكل گيري رخدادهاي محلي مي شوند .البته جهاني شدن سبب گسترش پيوند ها و ارتباطات متقابل فراتر ازدولت ها
    مي
    شود و از اهميت مرزها و فاصله جغرافيايي مي كاهد.

اسلاید 3 :

جهاني شدن در حقيقت يكي از مراحل پيدايش و توسعه تجدد وسرمايه داري جهاني است و به مجموعه فرايندهاي پيچيده ،كه به موجب آن دولت ها ي ملي به نحو مطلوب و فزاينده اي به يكديگر وابسته مي شوند،اطلاق مي شود.

اسلاید 4 :

بعد اقتصادي: بازار هاي مالي و گسترش آنها و قراردادهاي الزام اور براي كشورها،جهاني شدن اقتصاد و تجارت آزاد وحركت گسترده كالا در ميان مرزها.

بعد فرهنگي:رشد فزاينده ي فناوري وسايل ارتباط جمعي ،اينترنت و ماهواره موجب فشردگي زمان ومكان و نزديكي فرهنگي كشورها شده و از اين طريق يك فرهنگ مسلط در سطح جهاني تشكيل داده است.

بعد اجتماعي-سياسي: افراد و گروه ها قدرتمند شده و بتوانند به عنوان گروه هاي ذي نفوذ بر روي دولت ها تاثير بگذارند و آن ها را تحت تاثير تصميمات ،برنامه ها و خواسته هاي خود قرار دهند.در اين بعد از جهاني شدن پرسش از نقش دولت و حكومت در فرايند جهاني شدن است.

 

اسلاید 5 :

بعد علمي و فناوري:

 اين منظر جهاني شدن با انقلاب علمي و دانسته هاي جديد مرتبط است .انقلاب علمي ،دانش فني ،ارتباطات ونيروي انساني نه تنها محركه اصلي جهاني شدن هستند بلكه جهاني شدن وانقلاب علمي و جهش دانش فني دوروي جدايي نا پذير يك سكه محسوب مي شوند .جهاني شدن به واسطه انقلاب علمي و اطلاعات راه را براي رسيدن به خدمات اطلاع رساني سريع به همه ي مناطق از طريق تجارت و مبادله آزاداطلاعات و آموزش همراه ساخته است.

 

اسلاید 6 :

دولت در علم سیاست به معنی اجتماعی از مردم است که در یک سرزمین مشخص زندگی می‌کنند و از حکومتی برخوردارند که به وضع و اجرای قانون اقدام میکند و تحت سلطه حاکمیتی قرار دارند که استقلال و آزادی آنان را تضمین می‌کند.

در زبان عامیانه و رسانه‌ها دولت معمولا به معنی قوه مجریه یا هیئت وزیران است که این کاربرد از واژه دولت تنها به بخشی از حکومت اشاره دارد.

اسلاید 7 :

به استفاده دولت  از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای جا به جایی اطلاعات بین مردم ، سازمان‌ها و ارکان‌های دولتی در جهت خدمات بهتر و صرفه جویی منابع و زمان. مفهومی که استراتژی، مراحل، سازمان و تکنولوژی را یکپارچه می سازد ، تعریف شده است.

دولت الکترونیک ممکن است توسط قوه مقننه، قوه قضائیه یا قوه مجریه به کار برده شود تا بهره وری داخلی را بهبود بخشد، خدمات عمومی را ارائه دهد یا روندهای دولتی مردم گرا را برای مردم فراهم کند. 

 

 

اسلاید 8 :

كاربرد شبكه اينترنت توسط سازمانهاي دولتي جهت ارائه خدمات و اطلاعات به مردم، شركتها و ساير سازمانهاي دولتي از الزامات انکارناپذیر آن محسوب شده و بدین ترتیب كليه شهروندان، شركت‌هاي تجاري، ساير سازمان‌هاي دولتي و كارمندان دولت را قادر مي‌سازد تا از طريق يك وب سايت در شبكه اينترنت و بدون محدوديت‌هاي مكاني و زماني به اطلاعات و خدمات دولتي دسترسي پيدا كنند.

اسلاید 9 :

در گذشته ای نه چندان دور برقراري هرگونه ارتباط كاري بين شهروندان و يا مديران اداري با مؤسسات دولتي تنها از طریق حضور فیزیکی در ادارات دولتي یا دیگر سازمان های مربوطه میسر بوده است. امروزه با پيشرفت و گسترش فن‌آوري‌هاي ارتباطات و اطلاعات، شهروندان مي توانند خدمات و اطلاعات دولتي را به صورت Online، در هر قالب زمانی و مکانی دريافت نمايند.

 

اسلاید 10 :

جنبۀ دیگر دولت الکترونیک، تکنولوژی ای است که برای اتصال شهروندان به شبکۀ ارتباطی سازمان ها که یک سری از خدمات مرتبط با نیازکاربران را تأمین می کند، بکار می رود.  در بخش های عمومی، غیرانتفاعی و خصوصی  شبکه هایی برای ارائه خدماتی که به صورت مشارکتی عرضه می شود مثل مراقبت بهداشتی، رفاه، مسکن، توسعه اقتصادی، آموزش شغل و دستبابی به آن و دیگر خدمات همگانی سرمایه گذاری شده، وجود دارد. از نگاه دیگر، دولت الکترونیک یک واژة عام است که برای مفاهیمی از قبیل خدمات الکترونیک، دموکراسی الکترونیک و از همه مهمتر، مدیریت/ نظارت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید