بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

Blue tooth*يكى ازتكنولوژى های پیشرفته امروزی، Bluetooth است كه به ارتباط بى سيم با برد كوتاه مربوط مى شود. اين تكنولوژى در تمام قطعات، وسائل الكترونيكى و ارتباطى كاربرد دارد و استفاده از آن تنها به شبكه ها و اينترنت مربوط نمى شود، به طورى كه امروزه حتى موس و كى بورد Bluetooth هم به بازار آمده است.



*فرض كنيد در منزلتان از تكنولوژى Bluetooth استفاده مى كنيد و در حال چك كردن E-mailهاى خود از طريق تلفن همراه هستيد، در همان حال نامه اى از دوست خود دريافت مى كنيد شما هم نامه او را از طريق Bluetooth به پرينتر كه به اين سيستم مجهز است ارسال كرده و يك پرينت از آن تهيه مى كنيد.

اسلاید 2 :

بلوتوث یک استاندارد صنعتی برای شبکه های شخصی می‌باشد که با عنوان استاندارد     IEEE  802.15.1  نیز شناخته می‌شود.

اسلاید 3 :

تجهيزات مجهز به اين تكنولوژى در كنار هم شبكه اى خانگى به نامPAN (Personal Area Network) را ايجاد مى كنند.



*بلوتوث يك فناوري بي سيم كوتاه برد است كه به تلفنهاي همراه ، PDA ، كامپيوترها ، دستگاههاي ضبط و پخش استريو ، لوازم خانگي ، اتومبيلها و همه وسايل ديگري كه مي توانيد ارتباط آنها را با يكديگر فكر كنيد امكان ارتباط مي دهد.

اسلاید 4 :

*وسايل مجهز به تراشه هاي بلوتوث حدود 10 متر برد دارند و مي توانند داده ها را در سرعت 720 كيلوبايت در ثانيه از طريق ديوار ها ، كيف ها و پوشاك انتقال دهند.

*هيجان انگيزتر آنكه اتصال دادن بين وسايل بلوتوث مي تواند بدون دخالت مستقيم ما انجام بگيرد. وقتي دو وسيله مجهز به تراشه هاي بلوتوث نزديك يكديگر مي رسند ، نرم افزار نهاده شده در تراشه هاي فرستنده / گيرنده (Server / Client)بلوتوث به طور خودكار يك ارتباط را برقرار مي سازد و داده ها را به دستور شما یا بدون دخالت شما نقل و انتقال مي دهد.

اسلاید 5 :

*            با اين همه برد كوتاه و سرعت محدود بلوتوث باعث شده است كه براي شبكه هاي محلي (LAN) بي سيم كمتر مرسوم باشد، چون اين شبكه هاي كامپيوتري معمولاً بيش از 10 متري بلوتوث فاصله دارند و برد سرعتي آنها 10 تا 100 متر مگابايت در ثانيه است.

اسلاید 6 :

*هر وسيله بلوتوث حاوي يك تراشه فرستنده / گيرنده مربعي 4 سانتيمتري است كه در باند فركانس راديويي ISM (Industrial Scientific Medical ) يا صنعتي ، علمي ، پزشكي از 40/2 گيگاهرتز تا 48/2 گيگاهرتز عمل مي كند. سازندگان و طراحان اين فركانس را بدين لحاظ انتخاب كردند كه در سراسر جهان به رايگان در دسترس است و محدوديتهاي داشتن مجوز را ندارند.

اسلاید 7 :

 *شايد جالب باشد تا از تاريخچه نام bluetooth  هم اطلاع داشته باشیم

 

اين نام از نام يك پادشاه دانماركى به نام Harald Blaatand گرفته شده است. كلمه

 Blaatand پس از انتقال به زبان انگليسى به شكل Bluetooth تلفظ شد كه به معنى دندان آبى است.

*اين پادشاه توانست دانمارك و نروژ را كه در جنگ هاى مذهبى با هم مشكل پيدا كرده بودند متحد كند و در واقع تكنولوژى Bluetooth هم بر پايه اتحاد يكپارچه سيستم هاى كامپيوترواقع است كه نماد كار و تلاش پادشاه دانماركى است.

*ايده اصلى ايجاد اين سيستم توسط شركت موبايل Ericsson ارائه شد.

اسلاید 8 :

*امروزه بسيارى از وسايل ارتباطى مانند PC، PDA، موبايل، پرينتر و... از پروتكل های متفاوت و ناسازگار با يكديگر استفاده مى كنند و همين امر باعث عدم ارتباط مناسب بين آنها خواهد شد. بنابراين شركت هاى مختلفی تصميم به ايجاد يك استاندارد مشترك براى انواع وسايل ارتباطى گرفتند تا ارتباط ميان آنها تحت يك پروتكل ثابت و مشخص برقرار شود. در حال حاضر Ericsson، Intel، Nokia، IBM و Toshiba از پديدآورندگان و توسعه دهندگان اين تكنولوژى هستند. اين شركت ها با تشكيل گروهى به نامBluetooth (Special Interest Group)SIG موفق شدند استاندارد مورد نظر را ايجاد كنند.

 *هر وسيله اى كه از سيم براى انتقال اطلاعات

     خوداستفاده نمى كند از امواج راديويى بهره

     مى گيرد درواقع امواج راديويى سيگنال هايى

     هستند كه توسط فرستنده در هوا پخش مى شود.

     امواج راديويى قادر به انتقال صدا، تصوير و

     هر نوع Data هستند.

اسلاید 9 :

تلفن هاى بى سيم، موبايل، ماهواره ها، اداره تلويزيون و غيره جزء وسايلى هستند كه ارتباط خود را از طريق اين امواج فراهم مى كنند. حتى دزدگير اتومبيل شما هم از طريق امواج راديويى كنترل مى شود

 *همان طور كه مى دانيد فركانس هاى امواج راديويى با استفاده از واحد هرتز محاسبه مى شوند. فرستنده اين فركانس ها كه Transmitter نام دارد امواج مورد نظر را در يك فركانس خاص ارسال مى كند و دستگاه گيرنده در همان طول موج اقدام به دريافت اطلاعات مى كند و دامنه آن GHZ2.40 تا GHZ2.48 است.

اسلاید 10 :

 مزاياى Bluetooth:

 

- عدم محدودیت در انتقال داده.

- سرعت زیاد وکیفیت بسیار خوب این نوع ارتباطات بیسیم دربین شبکه ها و اینترنت.

- وجود یک استاندارد مشخص و ثابت برای ارتباط دستگاه های مختلف با یکدیگر.

- جایگزینی مناسب برای مادون قرمز.

- قیمت مناسب.

- استفاده از یک محدوده فرکانس رایگان.

- به حداقل رسیدن احتمال تداخل بین دستگاه های مجهز به امواج رادیویی.

- و....... 

-

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید