بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

امروزه توسعه قابلیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب گسترش کاربرد های آن در حوزه های گوناگون گردیده است.

حوزه روستایی از جمله حوزه هایی است که  در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است به منظور دستیابی به اهدافی همچون توانمند سازی روستایی ،کاهش فقر،افزایش رفاه و.....

اسلاید 2 :

کاربرد های ICT

کاربرد در آموزش

کاربرد در پزشکی

کاربرد در امور پژوهشی

کاربرد در اطلاع رسانی

کاربرد در تجارت

کاربرد در صنعت

کاربرد در خدمات دولتی

کاربرد در سیاست

وکاربرد در روستا و کشاورزی

اسلاید 3 :

 

          Any service

 

                Any time               

                         Any where

اسلاید 4 :

جامعه جهانی اطلاعاتی که در آذر ماه 1382 در ژنو با حضور بیش از 140 مسئول عالی کشور ها و با مشارکت 16000 نفر برگزار شد و در نتیجه اعلامیه اصول جامعه اطلاعاتی تدوین و به امضاء بسیاری از کشور ها رسید که نشان دهنده ی تغییر اصول جامعه سنتی بر پایه جامعه اطلاعاتی جهانی است در یکی از موضعات مطرح شده در طرح اجرایی این است که باید تمام روستاها تا سال 2015 میلادی با اتصال به اینترنت و آموزش وارد جامعه اطلاعاتی جهان شوند.

اسلاید 5 :

در کشور ما نیز طی چند سال گذشته توسعه فناوری اطلاعات  در راس برنامه های کلان کشور مطرح شده است. در این راستا تجهیز 10 هزار روستای کشور به دفاتر ارتباط و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

اسلاید 6 :

فناوری نوین و تطابق آن با زندگی های روزمره

در طول تاريخ همواره تعداد بسياري فرد گرسنه در سراسر جهان وجود داشته است اما پيشرفت هاي امروزي، مي تواند اين مشكل را براي هميشه برطرف كند كارشناسان معتقدند اگر فناوري اطلاعات به درستي در كشاورزي مورد استفاده قرار گيرد، مشكل گرسنگي براي هميشه در سراسر جهان رفع خواهد شد. تلاش براي فهم بيشتر فناوري نوين و تطابق آن با زندگي روزمره امري جديد محسوب نمي شود و از سال هاي دور مورد توجه قرار گرفته است. تطابق فناوري ارتباطات و اطلاعات در مناطق روستايي و دورافتاده مسئله اي جدي محسوب مي شود كه طي سال هاي اخير در حوزه منطقه اي، ملي و بين المللي مورد توجه قرار گرفته است.

اسلاید 7 :

روستای الکترونیکی چیست؟

روستای الکترونیکی روستایی است که موج فناوری اطلاعات  وارتباطات چهره آن را دگرگون کرده وکاربرد های الکترونیکی در زندگی مردم روستا کاملا مشهود است در چنین روستایی مردم به کاربرد های مختلف فناوری اطلاعات ازجمله دولت الکترونیکی،تجارت الکترونیکی،آموزش الکترونیکی، و بهداشت الکترونیکی دسترسی داشته و امور روزانه خود را در زمینه کشاورزی ،دامداری و دادوستد از طریق سیستم های الکترونیکی انجام میدهند.

 

اسلاید 8 :

آی سی تی در روستای هند

آی سی تی اولین بار در روستایی در روستاهای هند به منظور قطع دست واسط های کشاورزی و اطلاع رسانی به کشاورزان در مورد قیمت محصولات و فروش آن به قیمت مناسب تر و نزدیک به قیمت روز بازار انجام گرفت برای رسیدن به این منظور از یک سری کامپیوترهای کوچک همانند تلفن همراه استفاده میشد که کشاورز با زدن کلید خاص از قیمت روز محصول خود آگاه میشد. همین طور آموزش کشاورزی،اطلاع رسانی آب و هوا و شرایط جوی و ....

اسلاید 9 :

در ایران روستای الکترونیکی از چه زمانی آغاز شد؟

آی سی تی روستایی در ایران با تلاش آقای علی اکبر جلالی در شاهکوه روستای زادگاه وی کلید خورد و به زودی با تلاش های شخصی او در تمام جهان مجازی شناخته شدو به توسعه فناوری اطلاعات در کشور موجب شدتا توجه دولت مردان به این مقوله جلب شود تا جایی که پروژه هایی برای تمام روستاهای کشور تعریف و عملیاتی شد.

اسلاید 10 :

بحث آی سی تی روستایی در ایران اولین بار در سال 1379 در روستای شاهکوه آغاز شد. این رویداد بازتاب گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشت و متعاقب ان اظهار علاقه برای توسعه آی سی تی روستایی بوجود آمدو موجب شد تا اولین همایش آی سی تی روستایی در سال 1382 در دانشگاه علم و صنعت برگزار شود.در این همایش پیشنهاد تجهیز 10 هزار روستا به دفتر آی سی تی توسط آقای جلالی ارائه شد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید