بخشی از مقاله

براساس آمار شماری از مراجعه کنندگان به دادگاهها نو عروسانی هستند که هنوز عروسی نکرده اند و اندکی از تاریخ عقدشان گذشته است که درخواست طلاق دارند. این موضوع نشان می دهد که بعضی از دختران در انتخاب همسر دچار شتابزدگی شده اند، و بدون تحقیق درباره خصوصیات اخلاقی و دینی جوان مورد نظر و بدون مشورت با والدین و ریش سفیدها، پس از دیدار سطحی در خیابان راضی به ازدواج می شوند در نتیجه پس از چندی پشیمان گشته و زندگی شان با شکست مواجه می شود.


سرپرست مجتمع قضایی خانواده، در این مورد می گوید:
آیا برای ازدواجی که نطفه آن در دیدارهای سطحی خیابان بسته می شود و ملاک ها، تنها صورت ظاهر و به رخ کشیدن ثروت و نشان دادن پیراهن و شلوار براساس مد روز باشد سرنوشتی جز این را می توان انتظار داشت؟!


اگر چه دختر و پسر باید یکدیگر را بشناسند و ببینند همانطوری که اسلام عزیز به آن عنایت دارد ولی این دیدار نباید به شکل غربی در کوچه و خیابان باشد. بلکه باید این دیدارها در خصوص والدین و بزرگترها صورت می گیرد تا جوانان مخصوصا دختران به وسیله دلسوزانشان راهنمایی شوند و ملاک و معیار در شناخت افراد به کمک آنها برایشان بیان شود.


عامل فساد و ظلم، سقط جنین و سایر گناهان
اگر در یک کشور دین و مذهب حاکم نباشد، هیچ قدرتی قادر به جلوگیری از جنایات و جرایم در آن جامعه نیست اگرچه از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و اطلاعات قوی باشد، زیرا نیروی پلیس و ... حداکثر کاری که می کند ظواهر کشور را از لحاظ مفاسد حفظ می کنند و از باطن کار خبر ندارند.
بنابراین باید یک نیروی دیگر در کنار این نیروی ظاهری باشد، تا جامعه از انحطاط رهایی یابد و آن نیروی دیگر را از دین باید فراگرفت، زیرا قدرت دینی در روح انسان نفوذ می کند و همیشه در خلوت و آشکار همراه انسان هست و او را به کارهای خوب تشویق می کند و از انجام امور زشت باز می دارد. این نیرو که همان ایمان به مبدأ و معاد است از میلیونها پلیس برای جامعه مفیدتر است و تا زمانی که امروز مجهز به این قدرت درونی و اعتقادی نشود، آمار جنایت و مفاسد زیادتر می گردد.


اینک برای روشنی اذهان بخصوص جوانان عزیز به وضع اسفبار جوامع غربی نظری می افکنیم.
افزایش آمار طلاق و فروپاشی کانون خانواده


به گزارش تحقیقاتی که از سوی اداره مطالعات آمار جمعیت انگلیس تهیه گردیده، زوجهای انگلیسی که قبل از ازدواج با هم روابط نامشروع داشته اند ظرف 15 سال اول زندگی خود حداقل 40% بیشتر از سایرین در معرض خطر طلاق قرار دارند. و در سالهای پس از آن نیز، با احتمال 60% زندگی زناشویی آنان به طلاق و جدایی منجر خواهد شد.


بر اساس همین گزارش آمار مربوط در کشورهای آمریکا، کانادا و سوئد. به مراتب بدتر از آمار مربوط به طلاق در انگلستان است.
شبکه (سی.ان. ان) در یک گزارش از وضعیت کنونی خانواده در آمریکا گفت: طی سال گذشته 16270 مرد آمریکایی خانواده هایشان را بی خبر گذاشتند و رفتند. استمداد زنان این خانواده ها از پلیس فدرال آمریکا تنها منجر به بازگرداندن 7 هزار تن از شوهران گریزپا به خانواده هایشان گردیده است.
دلایل این عده برای فرار از خانه، بداخلاقی، سلطه جویی، خرج تراشی، سبکسری همسر، پشیمانی از ازدواج، شیطنت فرزندان، مزاحمت مادرزن، میل به تجرّد و عشق به زن دیگر عنوان شده است.


بین سالهای 1986 و 1992 در آمریکا 800 هزار نفر از همسرانشان جدا شدند و فرانسه، آلمان، سوئد، ایتالیا و انگلستان نیز با فاصله کمی به دنبال آمریکا هستند.


به گزارش سی. ان. ان. برآورد موسسات بین المللی و پیگیری امور خانوادگی نشان می دهد که از هر سه ازدواج در آمریکا، یکی به طلاق کشیده می شود و همین امر باعث می شود که کودکان مورد آزار و اذیت ناپدریها و نامادریها قرار گیرند و حتی به دست آنان کشته شوند.
فلسفه حجاب در قرآن کریم


بشارت و امید
شاید کسی در اثر نداشتن آگاهی مرتکب گناهان زیادی از جمله گرفتار گناه بد حجابی شده است، و به خاطر همین گناه جامعه و جوانان بسیاری را آلوده کرده است، اکنون که متوجه شده و وجدانش او را زجر می دهد، و پیش خود می گوید چه کنم؟ آیا خداوند مرا می بخشد یا نه؟ در این جا خداوند مهربان می فرماید: «وَ کانَ اللَهُ غَفُوراً رَحِیماً»
(خداوند بخشنده و مهربان است)


در واقع خداوند بزرگ به بنده اش می فرماید: ای بنده گناهکارم که پشیمان شده ای و از ته دل توبه کرده ای نه تنها گناهانت را می بخشم بلکه به خاطر توبه و اعمال خیری را که انجام می دهی درهای رحمتم را برایت می گشایم.
معنای حجاب در کلام رهبر عظیم الشأن انقلاب
مسأله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این یک برداشت کاملا غلط است. مسأله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش، بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است. زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد به خصوص به ضرر زن است.


حجاب دختران از چه سالی لازم است؟
گاهی در کوچه و خیابان دیده می شود که دختر خانمی که سن او از شش الی هفت سال تجاوز نمی کند. بدون پوشش همراه پدر و مادرش بیرون آمده است. و در بعضی از اوقات علاوه بر آنکه پوششی ندارد، با پوشاندن لباسهای بسیار زیبا و رنگارنگ و با حالت و شکلهای مختلف به موها دادن نظر هر بیننده ای را به دخترک به آن کوچکی جلب می کند.


وقتی به پدر و مادر این دختر خانمها گفته می شود حداقل یک روسری سر دخترتان می کردید برخی در جواب می گویند: این هنوز نه سالش تمام نشده است.
چنین مادرانی گمان می کنند وقتی نه سال دخترشان تمام شد باید روسری و چادر سر او نمایند. در حالیکه وقتی نه سال تمام شد نماز و روزه بر او واجب می شود و باید واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک نماید. حتی اسلام عزیز می فرماید:
فرزندانتان را قبل از رسیدن به سن تکلیف به نماز و روزه در حد توانشان وادار نمایید تا قبل از رسیدن به بلوغ، احکام الهی را بیاموزند و روح و جسمشان آمادگی قبول تکلیف حضرت احدیت را داشته باشد.


و اما حجاب دختر بچه ها اولا حجاب قبل از تکلیف یک نوع تمرین و عادت برای اوست و ثانیا روش امامان معصوم (ع) را به ما نشان می دهد که لازم است دخترانمان را در این سنین بپوشانیم و اینک از باب تبرک به حدیثی توجه نمایید.
راوی می گوید:


زمانی چند تن از بنی هاشم اما رضا (ع) را به مهمانی دعوت نمودند. در خانواده آنها دختر کوچکی حضور داشت و آنان طبق معمول دختر را نزد خود نشاندند و مورد نوازش قرار دادند بعد از آنکه دختر نزد امام (ع) آمد.
سَأَلَ عَن سِنِّها فَقیلَ: خَمسٌ فَنَحاها عَنهُ


حضرت پرسید چند سال دارد؟ گفته شد پنج سال. بعد (به اشاره امام(ع) ) او را از محضر امام علیه السّلام دور کردند.
فلسفه حجاب
حجاب از نظر روانی


حجاب، حریمی میان زن و مرد نا محرم است و سبب فروکش کردن غریزه جنسی می شود. خاموشی این شعله و در مسیر طبیعی قرار گرفتن آن باعث می گردد بسیاری از مشکلات نظیر قتل و جنایت از جامعه رخت بر بندد. و اگر چنین حریمی برداشته شود و آزادی بی قید و شرط به میان آید، باید شاهد زندگی حیوانی باشیم که در آن صورت، افراد دچار اضطرابهایی می شوند، زیرا غریزه جنسی نیرومند و چون اسبی سرکش است که هرچه بیشتر اطاعت شود و افسارش رهاتر گردد، سرکش تر می شود و ضربه ای کاری تر بر انسان وارد می کند یا همچون آتشی است که هر چه به آن بیشتر هیزم بدهند، شعله ورتر می شود.
برهنگی زنان و آرایش و عشوه گری آنان، مردان مخصوصاً جوانان را در تحریکی دایم قرار می دهد؛ تحریکی که سبب کوفتگی اعصاب ایشان و ایجاد هیجانهای بیمارگونه عصبی می شود و گاه سرچشمه امراض روانی است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید