بخشی از مقاله

سيستم پشتيباني گوياي ISP


يکي از مهمترين بخش هاي خدمات رساني در يک سايت ISP راهنمايي صحيح کاربران در اتصال و استفاده از خدمات اينترنت مي باشد که مي تواند اعتماد و رضايت کاربران را به دنبال داشته باشد. نرم افزار سيستم پشتيباني گوياي ISP يک محصول کارآمد و قدرتمند در زمينه پشتيباني کاربران مي باشد که براي اولين بار در ايران توسط شرکت آتي نگر طراحي و پياده سازي شده است. اين پشتيباني از طريق تلفن و بصورت کاملا هوشمند و گويا انجام مي پذيرد.

از مهمترين مزاياي استفاده از اين نرم افزار عبارتند از:
• ارائه خدمات پشتيباني بصورت 7*24 در هفته بي نياز به حضور فيزيکي نيروي انساني
• کاهش هزينه هاي پشتيباني
• دريافت اطلاعات اعتباري کاربر بي نياز از اتصال به ينترنت


امکانات نرم افزار:
• اعلام مشکل کاربر در نحوه اتصال به شبکه
• اعلام دقيق وضعيت آخرين اعتبار
• اعلام دقيق وضعيت آخرين اتصال
• اعلام نوع مشکل و خطاهاي 3 رقمي اتصال و نحوه رفع آن


• اعلام و آموزش چگونگي تنظيم کامپيوتر کاربر و اتصال به ينترنت
• امکان قراردادن پيام براي مدير سايت
• امکان قرار دادن اخبار شبکه توسط مدير
• دريافت Caller ID کاربر و اعلام آن به مدير سايت
• امکان دريافت گزارش از وضعيت عملکرد سيستم
قابليت کنترل و مديريت از راه دور


نصب و راه اندازی ISP


نرم افزارIBS و نسل جديد اين نرم افزار با نام IBSng بهمراه چندين نرم افزار جانبی مانند IBSdialer و نرم افزار IAS با امکاناتي از قبيل Bandwidth Management و LAN Accounting ... ، از جمله توليدات نرم افزاری اين شركت در اين زمينه مي باشد که توضيحات آنها در قسمت محصولات قابل مشاهده است.


همچنين با ارائه خدمات فنی شبکه شامل راه اندازی server با سيستم عاملهای Linux و Windows ، تنظيم و راه اندازی router ، تنظيم و راه اندازی VPN، Cache Server ، LAN ، شبکه هاي wireless وBroadband ADSL متناسب با نرم افزار و سخت افزار شما و ارائه سرويس های مورد نياز گام ديگری در ارائه خدمات گسترده ارتباطی خود برداشته است.
اين شرکت با تهيه نرم افزارهای open source که قابل استفاده در كليه ISP ها می باشد ، زمينه بسيار مساعدی جهت تبادل اطلاعات و گسترش آن توسط متخصصان ايجاد نموده است . همچنين با پشتيبانی online در کليه ساعات و راه اندازی دقيق و تهيه نرم افزارهای جانبی در اين زمينه راهگشای بسياری از مشکلات دارندگان اين سرويس پرطرفدار بوده است.
مشاورين با تجربه اين شرکت می توانند با توجه به بسترکاری و نياز کاربران شما را در جهت راه اندازی ISP ، انتخاب تجهيزات مناسب سخت افزاری ، تنظيمات خاص سيستم عاملهای مختلف از جمله Linux و Windows و نصب نرم افزارهای مورد نياز جهت تسهيل امور کنترلی ، راهنمايی نمايند.
هم اکنون با توجه به عقد قرارداد با شرکت ALLIZE TECHNOLOGIES در هند درزمينه فروش و پشتيباني محصولات و خدمات اين شرکت ، امکان استفاده از اين امکانات در خارج از ايران نيز وجود دارد

چگونه می توان تبدیل به یک ISPشد؟

درکل دو روش برای ISP شدن وجود دارد، یکی تبدیل شدن به ISP مجازی (Virtual ISP) و بازفروشی سرویس یک ISP دیگر تحت نام خودتان می باشد و روش دیگر تبدیل شدن به یک ارائه دهنده خدمات دارای امکانات است به این معنی که شما صاحب تعدادی تجهیزات، که شبکه شما را تشکیل می دهند می شوید.


با تبدیل شدن به یک ISP دارای امکانات شما صاحب تعدادی روتر و سرور، یک ارتباط اینترنتی از سطح بالاتر و تعدادی خطوط تلفن می شوید. سرویس شماره یکی که هر ISP ارائه می دهد دسترسی از طریق مودم dial-up (dial-up modem access) می باشد. لذا مرکزیت هر ISP حول اینترنت می گردد و مهمترین سرویس آن فراهم آوردن خدمات دسترسی به اینترنت برای مشتریان خود می باشد.

ISP شدن به چه معنی است؟
اینترنت چیزی نیست بجز شبکه ای بسیار بزرگ که از هزاران شبکه کوچکتر به هم پیوسته به وجود آمده است. این شبکه ها از زبانهای (پروتوکلهای) مختلفی می باشند، و با این زبانهاست که اجزای یک شبکه با هم ارتباط برقرار می کنند. در مورد اینترنت TCP/IP پروتوکلی است که همه برای برقراری ارتباط از آن استفا

ده می کننند. کار اصلی ISP آن است که تماس گیرنده های dial-up را به اینترنت متصل نماید.
مشتریها با استفاده از مودم یا TA، توسط یک برنامه مانند Dialup Networking ویندوز تماس
می گیرند و توسط پروتوکل نقطه به نقطه (Point-to-Point یا PPP) به شبکه ما متصل می شوند. ارائه این سرویس به این معنی است که توانایی پاسخگویی به تماس مودمهای V.90/K56Flex و نیز ISDN B-Channel وجود داشته باشد. هنگامیکه کاربران متصل شدند، آنها بسته های IP را به شبکه شما ارسال کرده و نیز از آن دریافت می دارند، این وظیفه شماست که این بسته ها را به بقیه دنیا بفرستید و یا در یافت کنید.


در کل دو دسته مختلف از مشتریها وجود دارد که به دو گروه متفاوت تقسیم می شوند: مصرف کننده های عادی، شرکتها و ادارات. مصرف کننده های عادی شامل تعداد بسیار زیادی از مشتریان شما می شود که به صورت انفرادی از شما خرید می کنند و بسیار ارزشمندند و گروه دوم که معمولاً خواستار خدمات خوبی از شما می باشند و معمولاً بهای آن را هم می پردازند. اینگونه شرکتها معمولاً می خواهند اداره خود را به اینترنت متصل نمایند، که در این حالت شما تکه کوچکی از اینترنت را به سوی آنها روانه می کنید که تحت عنوان subnet شناخته می شود.

چیزهایی برای ISP شدن نیاز دارید؟
تعداد بسیار کمی تکه برای کامل کردن پازل ISP نیاز است. با شکستن ساختار شبکه ساختار شبکه یک ISP به سه ناحیه متفاوت، ما بسادگی می توانیم ببینیم که هر تکه جایش کجاست. این سه ناحیه عبارتند از:

* شبکه دستیابی(Access Network): این قسمت جایی است که سرویسهای دستیابی اضافه می شوند، که می تواند شامل سرورهای دستیابی از دور (Remote Access Sever یا RAS) برای خاتمه دادن به ارتباط مدمهای Dial-up یا DSL برای خطوط اجاره ای باشد.
* شبکه توزیع (Distribution Network): این همان جایی است که سرویسهای ستون فقرات (backbone services) به شبکه دستیابی شما اضافه می شوند. Ethernet ستون فقرات ISP را تعریف کرده و همه چیز را به هم متصل می نماید.


* شبکه هسته (Core Network): این قسمت مسئول اتصال شبکه شما به WAN، که در اینجا منظور اینترنت است، می باشد. از آنجا که اینترنت شبکه ای از شبکه هاست لذا این ارتباط تنها اتصالی به یک ISP بزرگتر می باشد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید