بخشی از مقاله

تهیه شده توسط کمیته آموزشی شرکت شبکه گردان موفق

دی ماه 1385
معرفی شرکت بین المللی صادرات شبکه گردان موفق

درباره شرکت


شرکت بین المللی صادرات شبکه گردان موفق زائیده چندین سال تلاش اندیشمندان عرصه تجارت الکترونیک است که اعتقاد دارند اندیشه ایرانی بایستی در خدمت ملت ایران باشد و از این وسیله و ابزار جدید (تجارت الکترونیک) برای نیل به اهداف بلند و نیات خیر خود در راستای دفاع از ارزشهای اسلامی و اقتصاد ملی سود خواهند برد.

این شرکت با بهره گیری از بستر موجود بازاریابی شبکه ای و تلاش شبانه روزی متخصصان و نیز استفاده از تجارب ارزشمند بازاریاب ها در نظر دارد تا محصولات ایرانی را هم در داخل و هم در خارج کشور عرضه نموده و از سود حاصل، بازاریابان را نیز که بازوهای اصلی شرکت می باشند منتفع سازد.

شرکت بین المللی صادرات شبکه گردان موفق (Islamic Republic of Iran Export=IRexport) با مسئولیت محدود می باشد که در دی ماه 1385 تحت شماره 290337 در سازمان ثبت اسناد و املاک ایران با موضوعات زیر به ثبت رسیده است :


خدمات در زمینه فن آوری اطلاعات .
خرید و فروش نرم افزار و سخت افزار در زمینه آی تی .
صادرات و واردات کالاهای مجاز اولیه و بطور کلی فعالیتهای مجاز بازرگانی .
صادرات خشکبار و فرش ایرانی به روش تجارت مجاز الکترونیکی .
هرگونه فعالیت مجازی که در سوددهی شرکت موثر باشد .

 

این شرکت تلاش می کند تا با ارسال محصولاتی با کیفیت و بسته بندی مناسب به درب منزل مشتری، علاوه بر تامین نیازهای وی، زمینه را برای بازاریابی محصولات شرکت توسط مشتری فراهم آورده و سودی دو طرفه را برای شرکت و مشتری فراهم سازد.

محصولات شرکت
شرکت بین المللی صادرات شبکه گردان موفق با تمرکز بر روی فروش محصولات توسط بازاریابان ، تلاش نموده تا با تنوع بخشیدن به محصولات خود، نیازها و سلایق مشتریان را پوشش دهد. در این رابطه این شرکت با محصولات زیر شروع به کار نموده و سعی خواهد داشت تا محصولات متنوع تری را ارائه نماید:
1 ) خشکبار و غلات:


برنج – زعفران – چای - پسته – بادام – مغز فندق – مغز گردو – بادام هندی و . . .

2 ) تورهای تفریحی و زیارتی داخل و خارج کشور :
شرکت جهت توسعه صنعت گردشگری و ایران گردی، بیش از 150 تور مختلف را بصورت یک روزه، دو روزه، سه روزه و ... در سایت خود عرضه نموده است. این تورها شامل مناطق تفریحی و زیارتی ایران می باشند.

 

3 ) فرش دستباف و تابلو فرش :
برای حمایت از صنعت فرش کشور، تابلو فرش ها و فرش های دستباف ایرانی در طرح ها و سایز های متنوع در سایت شرکت ارائه شده اند.

 

4 ) بسته های فرهنگی و آموزشی :
کتاب – سی دی - سالنامه – جزوه و . . .

5 ) کتابخانه الکترونیکی :
کتابخانه الکترونیکی شرکت در حال حاضر دارای 3 هزار جلد کتاب فارسی بوده و امکان دریافت کتاب برای بازاریاب های شرکت وجود دارد. ( شرکت در نظر دارد تا پایان سال 1386 تعداد کتب را به 30000 جلد برساند.)

 

6 ) کارت اعتباری :
این کارت با هماهنگی زرین کارت و بانک سامان برای بازاریاب های شرکت خریداری شده و با موجودی اولیه 5000 تومان دارای کاربری های زیر است :
- قابلیت برداشت پاداش های تا 20000 تومان در روز از دستگاه های خودپرداز بانک های عضو سیستم شتاب و تا سقف 200000 تومان در روز با هماهنگی اینترنتی با شرکت.
- قابلیت استفاده از تمام دستگاه های پایانه فروش (POS) در فروشگاه های طرف قرارداد بانک سامان و شرکت.
- استفاده از تخفیف در مراکز تخفیف طرف قرارداد گروه کارت های اعتباری زرین کارت (تئاترهاو سینماهای تهران، فروشگاه های هاکوپیان، پاتن جامه و ... که لیست کامل آن در قسمت گروه کارت های اعتباری سایت موجود است)


- قابلیت خرید و پرداخت اینترنتی .
- شرکت در قرعه کشی ماهانه بانک سامان .
- اعتبار کارت ها بر اساس طرح بازاریابی خریداری شده 2 تا 5 سال بوده و قابل تمدید نیز می باشد.

7 ) لوازم الکترونیکی : مانند note book , TC , On net ( Web TV ) , flash ( mp3 , mp4 )

8 ) میوه خشک و پاستیل میوه و ... :
انواع میوه ورقه ای خشک شده و پاستیل انواع میوه با کیفیت عالی، مناسب برای مصرف خانواده و صادرات
طرح های فروش شرکت


شرکت جهت کنترل بر عرضه محصولات خود ، آنها را بصورت بسته هایی در 6 طرح مختلف عرضه داشته است. همچنین برای تشویق افرای که تمایل به بازاریابی برای شرکت داشته اما از توان لازم برخوردار نیستند ، طرح رایگان را ارائه نموده است. این طرح ها عبارتند از :
نوع طرح مبلغ خرید طرح کد طرح پاداش فروش مستقیم حداکثر درآمد روزانه


طرح رایگان - G 2 یورو 420 یورو
طرح 1 80 یورو F 2 یورو 420 یورو
طرح 2 180 یورو E 3 یورو 600 یورو
طرح3 420 یورو D 5 یورو 700 یورو
طرح4 750 یورو C 7 یورو 880 یورو
طرح5 150 یورو B 8 یورو 1100 یورو
طرح6 2600 یورو A 10 یورو 1600 یورو


همه طرحهاي شرکت هم قابل خريد و هم قابل ارتقا ء از طرح قبلي مي باشند.
پاداش فروش مستقیم به بازاریاب هایی که مشتری های جدید را به شرکت معرفی می کنند تعلق می گیرد .

طرح رایگان :
داوطلب بازاریابی بــدون پــرداخت وجــه و فقط پس از ثبت نام در این طرح صاحب دفتر کار الکترونیکی شده و می تواند به بازاریابی و فروش محصولات شرکت بپردازد. این بازاریاب می تواند با خرید از هر کدام از بسته ها به طرح های ششگانه تبدیل گردد یا با فروش بسته های شرکت و رسیدن به مقدار فروش لازم خود را به طرح 1 یا بالاتر ارتقاء دهد.

طرح 1 : این طرح شامل بسته هایی ترکیبی از محصولات شرکت است که ارزش هرکدام از آنها 80 یورو بوده و داوطلبانی که از این طرح خرید میکنند می توانند یکی از بسته ها را به دلخواه انتخاب نمایند .

 

طرح 2 : این طرح شامل بسته هایی ترکیبی از محصولات شرکت است که ارزش هرکدام از آنها 180 یورو بوده و داوطلبانی که از این طرح خرید میکنند می توانند یکی از بسته ها را به دلخواه انتخاب نمایند .

 

طرح 3 : این طرح شامل بسته هایی ترکیبی از محصولات شرکت است که ارزش هرکدام از آنها 420 یورو بوده و داوطلبانی که از این طرح خرید میکنند می توانند یکی از بسته ها را به دلخواه انتخاب نمایند .

 

طرح 4 : این طرح شامل بسته هایی ترکیبی از محصولات شرکت است که ارزش هرکدام از آنها 750 یورو بوده و داوطلبانی که از این طرح خرید میکنند می توانند یکی از بسته ها را به دلخواه انتخاب نمایند .

 

طرح 5 : این طرح شامل بسته هایی ترکیبی از محصولات شرکت است که ارزش هرکدام از آنها 1500 یورو بوده و داوطلبانی که از این طرح خرید میکنند می توانند یکی از بسته ها را به دلخواه انتخاب نمایند .

 

طرح 6 : این طرح شامل بسته هایی ترکیبی از محصولات شرکت است که ارزش هرکدام از آنها 2600 یورو بوده و داوطلبانی که از این طرح خرید میکنند می توانند یکی از بسته ها را به دلخواه انتخاب نمایند .


نحوه فعالیت و پرداخت پاداش
هر داوطلب بازاریابی محصولات شرکت پس از ثبت نام، صاحب دفتر کار مجازی با شماره شناسایی خاص خود خواهد شد که کلیه فعالیت ها ی وی در آن ثبت می گردند. بازاریاب با فروش بسته های شرکت ، دو نفر کمک برای خود با عنوان بازاریاب اول و بازاریاب دوم به شرکت معرفی می کند و آنها نیز تحت سرپرستی همین بازاریاب به فروش محصولات شرکت مشغول می شوند . جهت اعمال مدیریت بازاریاب بر کمک بازاریاب ها، حداقل فروش بازارياب ها به عنوان مبنای فروش در نظر گرفته شده و بازاریاب به ازاي فروش هر کدام از بسته هاي شرکت از (هشت ونیم) 8.5 در صد پاداش بازاريابي بهره مند خواهد شد.
بعنوان مثال اگر بازاریابی، بازاریاب های اول و دوم خود را معرفی کرده باشد و بازاریاب اول او 260 یورو و بازاریاب دوم او 420 یورو فروش کرده باشد، مقدار پاداش بازاریاب برابر :
(260 + 260) * 8.5% = 44.2 یورو خواهد بود. 160 یورو باقیمانده فروش بازاریاب دوم ،روز بعد محاسبه میگردد.

پاداش های اختصاص یافته به بازاریاب نیز بصورت زیر به وی تعلق می گیرد :
70 درصد از پاداش به بانک نقدی منتقل میگردد که از طریق انتقال به بانک نقدی افراد دیگر یا انتقال به کارت اعتباری یا خرید کد الکترونیکی قابل نقد نمودن است .
10 درصد از پاداش به بانک کالا منتقل میگردد که از آن برای خرید کالاهای ارائه شده شرکت استفاده می شود .
10 درصد از پاداش به بانک تور منتقل میگردد که از آن برای خرید تورهای ارائه شده شرکت استفاده می شود .
5 درصد از پاداش توسط شرکت ذخیره شده و برای انصراف دهندگان از فعالیت بازاریابی استفاده می شود .
5 درصد از پاداش توسط شرکت ذخیره شده و برای کمک به سازمان های بشردوستانه استفاده می شود .
همچنین بانک های کالا و تور هر بازاریاب قابل انتقال به یکدیگر نیز می باشند .


برای مثال فوق از 44.2 یورو : 30.94 یورو به بانک نقدی و 4.42 یورو به بانک کالا و 4.42 یورو به بانک سفر و 2.21 یورو به انصراف و 2.21 یورو به سازمانهای بشردوستانه تعلق می گیرد .

حداکثر درآمد بازاریابی
هر بازاریاب از مجموع حداقل فروش بازاریاب های اول و دوم خود پاداش دریافت میکند. حداکثر مقدار پاداش بستگی به طرح خریداری شده دارد. با ارتقاء طرح و خرید طرح جدید میتوان از حداکثر درآمد تمام طرح های خریداری شده استفاده نمود.
طرح: ط 1 ط 2 ط 3 ط 4 ط 5 ط 6 ط 1و2 ط 1و2و3 ط 1 تا 4 همه طرحها
حداکثر درآمد روزانه به یورو: 420 600 700 880 1100 1600 1020 1720 2600 5300

 

انصراف از فعالیت بازاریابی
ممکن است داوطلب بازاریابی پس از تکمیل فرم ثبت نام و اعلام آمادگی برای بازاریابی به هر دلیلی پشیمان شده و بخواهد از ادامه کار در طرح های بازاریابی شرکت انصراف دهد. در این صورت می تواند در دفتر کار خود از طریق قسمت کنسل کردن تصمیم خود را به شرکت اعلام نماید و درصورتی که هیچ گونه فایده مالی نداشته باشد، انصراف وی پذیرفته می گردد. در این صورت کالاهای خریداری شده بازاریاب برای وی ارسال و هزینه خدمات دریافت شده نیز به بازاریاب عودت داده می شود.
آشنایی با سایت شرکت


برای ورود به سایت شرکت از آدرس www.irexport.net استفاده میکنیم که پس از انتخاب زبان ، در ابتدا صفحه اصلی سایت باز شده و در آن قسمت های زیر مشاهده می شود :
کلمه کاربری، رمز عبور، تایید : این قسمت ویژه بازاریاب های شرکت است که وارد دفتر کار الکترونیکی خود شوند.
فراموشی رمز عبور : که رمز عبور اول به ایمیل شخصی بازاریاب ارسال می گردد.


شرایط و مقررات : کلیه شرایط و مقررات شرکت در دو قسمت 1 و 2 در این محل قرار دارد .
فرم درخواست بازاریابی : ویژه افرادی است که متقاضی ثبت نام و شرکت در طرح های بازاریابی شرکت میباشند .
تماس با ما : برای ارتباط و ارسال پیام به مدیران و مسئولین شرکت از این گزینه استفاده می گردد.
پیگیری مرسولات : برای ردیابی محصولات خریداری شده از فروشگاههای بخش تجارت الکترونیک شرکت است .

لینک های اعتباری : از طریق هرکدام از این لینک ها می توان به سایت بانک مورد نظر ( سامان – اقتصاد نوین – پارسیان ) یا صادر کننده کارت اعتباری زرین کارت وارد شده و اطلاعاتی در مورد آنها کسب نمود .

سازمان های بشردوستانه : مطالبی برای آشنایی با سازمان های خیرخواهانه مانند یونیسف و بنیاد امور بیماریهای خاص و . . . در اینجا آورده شده است که بازاریاب های شرکت در اجر معنوی کمک به آنها سهیم هستند .


اطلاعات مسافرتی : اطلاعات مفیدی درباره آخرین وضعیت حرکت قطارها و پرواز هواپیماها در کشور می دهد.
آب و هوا : آخرین وضعیت آب و هوای کشور را نشان می دهد .
فرش ایرانی : اطلاعاتی بسیار مفید در مورد فرش دستباف ایرانی در این قسمت وجود دارد .
تورهای مسافرتی : انواع تورهای تفریحی و زیارتی در این قسمت لیست شده و قابل خرید است .


فروشگاه ها : شرکت دارای فروشگاه های تجارت الکترونیک در زمینه های خشکبار و غلات، لوازم الکترونیک، فرش و تابلو فرش، فرهنگی آموزشی و میوه است که بازدیدکنندگان از سایت می توانند توسط کارت های اعتباری یا به روش پرداخت بانکی یا تحویل در محل از اجناس این فروشگاه ها خرید نمایند.
منشور شرکت : در این قسمت اطلاعات کاملی در مورد شرکت و برنامه های آن به چشم می خورد .
خشکبار و غلات : در اینجا خشکبار و غلات ایرانی معرفی شده و اطلاعاتی در مورد آنها داده شده است .


ایرانگردی : این قسمت مختص معرفی جاهای دیدنی ایران برای علاقمندان به گردشگری است .
خروج : برای برگشت از صفحات داخلی به صفحه اصلی سایت یا خروج از دفتر کار مجازی بازاریاب استفاده میشود .

لینک خبری : آخرین اخبار سیاسی و اقتصادی روز ایران و جهان در این محل نمایش داده می شوند .

ویزا : کارت اعتباری برای خرید از سایت های بین المللی است که توسط سایت شرکت پشتیبانی می شود .
مستر کارت : کارت اعتباری برای خرید از سایت های بین المللی است که توسط سایت شرکت پشتیبانی میشود .
وری ساین : لوگوی یکی از شرکت هایی است که امنیت تبادل اطلاعات در سایت شرکت را بیمه کرده و با کنترل کلیه اطلاعات وارده به سایت اینترنتی، اجازه ورود به ویروس ها و هکرهای مخرب را نمی دهد.
کومودو : لوگوی یکی از شرکت هایی است که امنیت تبادل اطلاعات در سایت شرکت را بیمه کرده و با کنترل کلیه اطلاعات وارده به سایت اینترنتی، اجازه ورود به ویروس ها و هکرهای مخرب را نمی دهد.

 

روش خرید از فروشگاه های شرکت :
فروشگاههای شرکت واقع در صفحه اول سایت ویژه افرادی طراحی شده اند که فقط میخواهند کالایی را به روش خرید اینترنتی (تجارت الکترونیکی) از سایت شرکت تهیه نمایند. این فروشگاهها عبارتند از :
فروشگاه خشکبار و غلات
فروشگاه لوازم الکترونیک
فروشگاه فرش و تابلو فرش
فروشگاه فرهنگی آموزشی
فروشگاه میوه


مشتری پس از ورود به هرکدام از این فروشگاه ها می تواند اجناس موجود در آن فروشگاه را دیده و انتخاب نماید. کالاهای انتخاب شده در سبد خرید قرار گرفته و اطلاعات مورد نیاز مانند اسم و آدرس و ... از مشتری پرسیده می شود. به روش های زیر نیز مبلغ کالا پرداخت و کالا تحویل مشتری می گردد :
1. پرداخت بوسیله کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب .
2. پرداخت مبلغ خرید به حساب شرکت و اعلام شماره فیش پرداختی .
3. تحویل در محل و دریافت مبلغ کالا .
شرکت توسط ایمیل، فاکتور خرید را ارسال و در قسمت پیگیری مرسولات وضعیت تحویل کالا را مشخص می کند.


روش ثبت نام در طرح های بازاریابی شرکت :
برای ثبت نام در طرح های بازاریابی شرکت و بهره مندی از پاداش های بازاریابی، در صفحه اصلی سایت فرم درخواست بازاریابی را انتخاب می کنیم که بایستی مراحل زیر را طی نماییم :
1. جدولی نشان داده میشود و در آن یکی از طرح های ششگانه شرکت یا طرح رایگان را انتخاب می نماییم.
2. سپس بسته های موجود در طرح مورد نظر نمایش داده میشوند که یکی از آنها را انتخاب می کنیم. ( این قسمت در طرح رایگان وجود ندارد )
3. بعد شرایط و مقررات شرکت وجود دارد که مطالعه کرده و قسمت های ملاحظه شد و تایید را تیک میزنیم.
4. جمله ای برای تایید علاقمندی به بازاریابی می آید که تیک می زنیم.


5. صفحه ای باز میشود که کد معرف، کد جایگاه، کد الکترونیکی را وارد و بازاریاب اول یا دوم را انتخاب میکنیم.
6. در صفحه بعد اطلاعات شخصی شامل نام و ... خواسته می شود که بایستی به فارسی تکمیل گردند.
7. در صفحه بعد آدرس و کد پستی و ایمیل و ... خواسته میشود که وارد میکنیم.
8. قاره، کشور، شغل، جنسیت و... در صفحه بعد از شما سوال می گردند.


9. جمله ای مبنی بر عدم فعالیت در شرکت های بازاریابی خارجی را بایستی تایید نماییم .
10. جمله مبنی بر حضور معرف و دو حرف اول نام خانوادگی در صفحه بعدی وجود دارند .
11. کلمه کاربری خاص شما اعلام میگردد. این کد کاربری به حروف کوچک و بزرگ حساس بوده و شامل دو حرف اول نام خانوادگی،سال خرید، کدجنسیت، قاره، طرح بازاریابی و چهار کاراکتر کد شخصی است.


12. پس از اختصاص کلمه کاربری، ضرایب فرمول رمز اول و همچنین رمز دوم از شما در خواست می گردد.
تبریک ورود که شرکت برای شما ارسال میکند نشان دهنده پایان ثبت نام و شروع فعالیت شما در بازاریابی برای محصولات شرکت است.
روش ادامه فعالیت و کار با صفحه اختصاصی بازاریاب :


کلمه کاربری و رمز عبور بازاریاب در واقع کلید ورود به صفحه اختصاصی بازاریاب است که آنها را در قسمتهای کلمه کاربری و رمز عبور در صفحه اصلی سایت وارد میکند. سپس کلمه مجوز عبور ظاهر می شود که با انتخاب آن صفحه اختصاصی اعضا باز می گردد.

در قسمت چپ صفحه اطلاعات شخصی بازاریاب شامل کد شخصی، رتبه بازاریابی، مقدار پاداش، نوع خرید، آخرین اتصال و ... نشان داده می شود.


در نوار بالای صفعه عنوان های زیر وجود دارند :
سازمان های بشردوستانه ، آب و هوا ، منشور شرکت ، خروج : توضیحات آنها در قسمت های قبل وجود دارند.
انصراف از بازاریابی : در قسمت نحوه فعالیت کاملا توضیح داده شده است .
کتابخانه : برای بازدید از کتابخانه الکترونیکی شرکت بر اساس عنوان ، نویسنده یا ... می باشد .
اخبار داخلی : ویژه اعلام اخبار مربوط به شرکت و بازاریاب ها طراحی شده است .
چت داخلی : ویژه ارتباط بازاریاب ها با یکدیگر و با مسئولین شرکت طراحی شده است .
دوره آموزشی : این عنوان شامل موارد زیر است :


درباره آموزش : توضیحات کلی در مورد آموزش در شرکت داده شده است .
وضعیت آموزشی : رتبه های آموزشی و نحوه ارتقاء آموزشی بازاریاب ها توضیح داده شده است .
دوره درخواستی : بازاریاب دوره آموزشی مورد نیاز خود را از این محل تقاضا می کند .
گروه کارت های اعتباری : این عنوان شامل موارد زیر است :
معرفی مراکز تخفیف : شامل مراکزی است که میتوان بوسیله کارت اعتباری از تخفیف آنها استفاده نمود.
درخواست عقد قرارداد : برای مراکزی است که تمایل دارند به مراکز تخفیف شرکت اضافه شوند.
درباره کارت اعتباری : اطلاعات جامعی در مورد کارت های اعتباری آورده شده است .


در صفحه داخلی نیز عنوان های زیر وجود دارند :
فراموشی رمز : برای کسانی است که رمز عبور دوم خود را فراموش کرده اند.
ارتقاء : برای خرید بسته های ارتقائی و ارتقاء از یک طرح به طرح بالاتر است که حداکثر درآمد روزانه افزایش مییابد.
گزارش کار : در این قسمت گزارشی از عملکرد فروش و ... بازاریاب در مقاطع درخواستی به وی ارائه می دهد .


دیاگرام : بازاریاب های تحت سرپرستی و میزان فروش آنها و بعضی مشخصات آنها را به بازاریاب نشان می دهد .
بانک خاص : مقدار سهم بازاریاب در این بانک که ویژه کارهای خیرخواهانه است را نشان می دهد .
بانک کتاب : این محل ویژه تهیه کتاب بصورت فایل های الکترونیکی از کتابهای موجود در کتابخانه شرکت می باشد. امکان دانلود ( انتقال از سایت به کامپیوتر شخصی ) برای طرح ها متفاوت و بصورت زیر است :


طرح خریداری شده طرح 1 طرح 2 طرح 3 طرح 4 طرح 5 طرح 6
تعداد دانلود کتاب در ماه 5 7 10 12 15 17

بانک تور : درصد اختصاص یافته از پاداش به این بانک را نشان میدهد که مبلغ موجودی بانک را میتوان به بانک کالای خود بازاریاب یا به بانک تور بازاریاب دیگر منتقل نموده یا برای خرید تورهای ارائه شده شرکت مورد استفاده قرار داد.

بانک کالا : درصد اختصاص یافته از پاداش به این بانک را نشان میدهد که مبلغ موجودی بانک را میتوان به بانک تور خود بازاریاب یا به بانک کالای بازاریاب دیگر منتقل نموده یا برای خرید کالاهای ارائه شده شرکت مورد استفاده قرار داد.
بانک نقدی : درصد اختصاص یافته از پاداش به این بانک را نشان میدهد که مبلغ موجودی بانک را میتوان به کارت اعتباری شخصی یا بانک نقدی بازاریاب های دیگر منتقل نموده و یا برای خرید کد الکترونیکی استفاده نمود .


روش معرفی شرکت :
برای معرفی شرکت ابتدا خود را بعنوان بازاریاب شرکت معرفی نموده و پس از توضیح مختصری در مورد شرکت، محصولات شرکت، طرح های فروش شرکت و نحوه فعالیت و پرداخت پاداش در شرکت را مطابق همین جزوه توضیح دهید.
اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام و کار کردن با سایت شرکت نیز داده شده است. برای اطلاعات بیشتر از متون آموزشی ارائه شده توسط شرکت استفاده نمایید.

آرزوی ما رسیدن شما به آرزوهای بلندتان است.

گروه آموزشی شرکت شبکه گردان موفق


شباهت بازاریابی اینترنتی به بازی مارو پله

( عوامل موفقیت و شکست در بازاریابی اینترنتی )

همه ما ایرانی ها با بازیهای منچ و مار و پله آشنا هستیم . این بازیها از ساده ترین و دوست داشتنی ترین بازیهایی است که هر ایرانی حتما به آنها پرداخته است . در این بین بازی مار وپله چون از هیجان بیشتری برخوردار بوده و فراز و نشیب بیشتری دارد ، از طرفداران بیشتری نیز برخوردار است. در این بازی همانطور که همه می دانند در مسیر حرکت به سمت جلو ، پله ها باعث پرتاب از یک خانه به خانه های بالاتر شده ولی مارها باعث سقوط به چندین خانه عقب تر میشوند . در مسیر بازاریابی اینترنتی هم پله ها و مارهای متعددی وجود دارند که بایستی سعی کنیم از پله ها برای ترقی استفاده کرده و در عین حال مارها را نیز بشناسیم و از آنها اجتناب کنیم تا دچار سقوط نگردیم .


در این فصل با کمک گرفتن از مارها و پله ها که نماد شکست و موفقیت هستند ، اصول و مبانی اولیه برای پایه گذاری یک شبکه بازاریابی چند مرحله ای الکترونیکی با مجموعه به شما آموزش داده می شود. لازم به ذکر است موارد مطرح شده در این جزوه بر پایه تجربه و اصول علمی مورد قبول در سراسر دنیاست و اگر شما قدم به قدم آن را به کار بگیرید حتماً موفق خواهید شد. بازاریابی اینترنتی این مزیت را نیز دارد که با شناخت کاملی از مارها و پله ها میتوان طوری حرکت نمود که همیشه پله های ترقی پیش روی انسان باشد و از روی مارها پریده و به پله های بالاتر برسد.


در اینجا 12 پله در سه دسته طرح شده اند که5 پله اول عوامل تئوری موثر بر موفقیت ، 3 پله بعد موارد عملی مورد نیاز و4 پله بعدی نیز موارد تکیملی مورد لزوم برای بقای فعالیت در بازاریابی شبکه ای می باشند وبه کار بستن تک تک این موارد برای توفیق در این حرفه ضروری می باشد. همچنین 12 مار نیز وجود دارند که منتظر بلعیدن شما بازاریاب عزیز می باشند. لذا لازم است بر آنها اشراف کامل داشته باشید تا در دام آنها گرفتار نیایید.


زمانه ما عصری بی نظیر برای زیستن است. هرگز در گذشته این همه فرصت های گوناگون و فراوان برای این تعداد ازمردم برای موفقیت و رسیدن به هدفهایشان وجود نداشته است و این وضعیت روز به روز بهتر هم میشود. امروزه دانش ما در مورد چگونگی دستیابی به نتایج بهتر از هر زمان دیگری بیشتر است و این اطلاعات ، ایده ها و افکار مانند آب به همه جا جریان پیدا میکنند و در دسترس هرکسی که خود را در معرض آنها قرار دهد و مشتاق به کارگیری آنها باشد قرار میگیرند .


امروزه راهبردها و تکنیک های کسب موفقیت در هر رتبه کاری و در هر نوع فعالیتی بیشتر و بهتر از قبل در دسترس است و ما با فراگرفتن و به کار گیری آنها در زندگی میتوانیم از آنها بهره مند شویم . بایستی تلاش کنیم تا در طول زندگی ، در صدد کسب و توسعه برگهای برنده باشیم ، برگهایی که نقش اساسی در موفقیت و شکست ما دارند .
میزان موفقیت هرکسی در زندگی وکار بستگی به این دارد که بفهمد چه چیزی برایش موثر است و سپس آن را در زمان ها و مکانهای مناسب به کار بگیرد تا نتایج معینی به دست آیند . ذیلا بعضی از عواملی که میتوانند باعث موفقیت یا شکست شما در این حرفه شوند آورده شده اند .


مطالعه دقیق و بکار بستن آنها میتواند تاثیر بسزایی در پیشرفت شما داشته باشد . به یاد داشته باشید که ندانستن یک اصل عذر موجهی برای سرپیچی از آن نیست . حتی اگر اصلی را به اشتباه زیر پا بگذارید ، باز هم باید جریمه کامل آن را به شکل های مختلفی همچون شکست ، ناامیدی و نرسیدن به هدف هایتان بپردازید . پس بیایید تلاش کنیم تا اصول موفقیت و شکست در این حرفه را به خوبی فرا بگیریم تا بتوانیم بدرستی به اهدافمان برسیم .
پله اول : کار گروهی


- اینکه بتوانید درانجام امور پیچیده با دیگران همکاری کنید،مهارتی اساسی برای پیشرفت درکار است
- قبل از شروع یک کار پیچیده ، همه کارها، وظایف و فعالیت هایی را که باید انجام شوند لیست کنید.
- همه چیز به حساب می آید. هر کاری که انجام می دهید یا به شما کمک می کند یا آسیب می رساند. هیچ چیزی خنثی نیست.
- هنگام کار کردن وقت تلف نکنید . بی وقفه کار کنید و از خودتان بیشتر مایه بگذارید.
- جلسات ابزار ضروری تجارت شماست . شما باید تمام توانتان را به کار گیرید تا از اوقات جلسات حداکثر استفاده را بکنید.
- تا جایی که ممکن است انجام کارهایی که ممکن است از عهده شما برآید را به دیگران بسپارید . در این صورت برای انجام کارهایی که فقط از عهده شما بر می آید وقت کافی خواهید داشت.
- کارهایی را بر عهده بگیرید که آنها را بهتر انجام می دهید . این کارها برای شما آسان تر است و آنها را سریع تر انجام می دهید.
جملات فوق که مطالعه نمودید ، جملاتی ارزشمند از برایان تریسی در کتاب مدیریت زمان است که به روشنی در ارتباط با کار گروهی گفته شده اند .
اولین پله ای که در بحث تجارت الکترونیک و بازاریابی شبکه ای می تواند موجب ترقی گردد ، درک این نکته است که این کار، کاری تیمی و گروهی است . هرشخص در بازاریابی اینترنتی شبیه یک حلقه از یک زنجیر است که اگر ضعیف باشد باعث ضعف کل زنجیر خواهد بود و اگر نقص کوچکی در کار تیمی پدید آید ، تمام کار تیمی آسیب خواهد دید. هر بازاریاب اینترنتی در این تجارت در واقع پل ارتباطی بین بالاسری ها و زیر مجموعه اش است. یعنی هر نفر حداقل در دو تیم عضو می باشد و حداقل در دو نوع جلسه حضور دارد:
1 ) جلسه با تیم بالاسریها در شبکه بازاریابی که هر شخصی در این تیم بایستی سعی در جمع آوری اطلاعات جدید داشته باشد.
2 ) جلسه با تیم نفرات مجموعه که بایستی اطلاعات رسیده از بالاسریها به این تیم منتقل گردند.( دفتر یادداشت یا سررسیدی خاص این کار داشته باشید تا موارد مفید جلسات و تجربیات خودرا در آن یادداشت کنید .)
همان طور که هر تیم فوتبال به یک دروازه بان و ... نیاز دارد ، هر گروه نیز برای موفقیت باید نقش های متداول و شناخته شده ای را برای اعضای خود در نظر بگیرد. اگر چه تشکیل یک تیم متحد و یک دست مشکل به نظر می رسد ، اما پیچیده نیست و بایستی دقت داشته باشیم که افرادی را که وارد مجموعه خود میکنیم در واقع اعضای تیم ما هستند که روز به روز نیز بیشتر میشوند و باید طوری انتخاب گردند که در آینده بتوانیم کار گروهی خوبی داشته باشیم تا مجموعه مان پیشرفت داشته باشد. هر تیمی ممکن است ناخواسته درگیر پنج مشکل خطرناک گردد که عبارتند از :
1 ) بی اعتمادی اعضای تیم به یکدیگر
2 ) ترس از برخورد آرا و عقاید
3 ) عدم تعهد به تصمیم ها و برنامه های تیم
4 ) پرهیز از مسئولیت پذیری در تیم
5 ) بی توجهی به هدف و نتیجه کار گروه


همیشه در نظر داشته باشید که شما تنها مغز متفکر در تیم هایتان نیستید . شما میتوانید در کارهای تیمی علاوه بر یاد دادن دانسته هایتان به دیگران ، از آنها چیزهای زیادی یاد بگیرید. تجارت الکترونیک این امکان را به شما میدهد که تیمی قوی داشته باشید و روز به روز به دانسته هایتان اضافه کنید.
پله دوم : هدفمند بودن

هدف به زبان ساده ، تمام آن چیزهایی هستند که ما دوست داریم در مسیر زندگی به آنها برسیم. هدف در واقع نیروی محرک ما برای عمل می باشد . هرچه این نیرو قویتر و استفاده از آن صحیح تر باشد ، سرعت و قدرت ما برای انجام کارها بیشتر خواهد شد. هدفتان علت اصلی فعالیت شماست و دلیل برخاستن از خواب و اینکه چرا این شغل خاص را در این صنعت بخصوص به عهده گرفته اید.

هر فرد با توجه به روحیات خود اهداف خاصی را دنبال می کندو زمانی به اهداف خود می رسد که ابتدا آنها را تعیین و سپس آنها را باور داشته باشد.
داشتن هدف های روشن باعث افزایش بهره وری می گردد. برای اینکه هدف بتواند راهنمای عمل قرار گیرد ضروری است که تعریف شده، قابل سنجش، قابل دستیابی، مکتوب و زمان بندی شده باشد. اهداف روشن موجب انجام کار بیشتر و سریع تر می شوند.

هدفمند بودن و ایجاد تحرک به انگیزه نیاز دارد. انگیزه درونی فاصله بین حال و آینده را از بین می برد و این امکان را فراهم میکند که تصویری ذهنی ازآینده برای خود ساخته و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.


این تصویر ذهنی بایستی براساس ارزشهایی باشد که برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردارند.( مانند رضایت والدین ، آرامش و رفاه در زندگی ، شادی و عشق و ...) برای شما باید این موضوع کاملا واضح باشد که به چه دلیل مشغول انجام کار فعلی تان هستید ؟ چرا به سختی کار می کنید ؟ می خواهید به چه نتیجه ای برسید ؟ دلائلی که شما برای اهدافتان می آورید انگیزه حرکت شما برای رسیدن به آن اهداف هستند.


بدون وجود دلیل ، اهدافمان رویاهایی بیش نیستند و هیچگاه پای حرکت بسوی اهدافمان را پیدا نخواهیم کرد مگر آن که برای آنها دلیل واضح داشته باشیم.

بنابراین پس از تعیین ارزش ها و ایجاد تصویر روشنی از آینده خود، بایستی هدفهایمان را مشخص کنیم. توانایی انتخاب بین هدف های مختلف و سپس اتخاذ تصمیم قاطع، قدرتمندترین ابزار برای دستیابی به اهداف است.


حال که توانایی مشخص کردن و اولویت بندی اهداف و دلایل آنها را پیدا کردیم، بایستی آنها را با تمام جزئیاتشان مکتوب کنیم. افراد موفق دنیا کسانی بوده اند که اهدافشان را از آسمان رویاها به زمین کشیده و روی کاغذ مهار نمودند. افراد موفق در مورد آینده شان به ایده آل پردازی و تصویرسازی ذهنی می پردازند و سپس تلاش میکنند که آن تصاویر را به واقعیت تبدیل کنند. در نظر داشته باشید که پله های موفقیت با گامهای کوچک طی میشوند.
افراد موفق بیشتر اوقات در مورد هدفشان و این که چگونه به آن برسند فکر می کنند. و یک قانون همیشه صادق است : اگر همان کاری را که مردم موفق انجام داده اند بکنید ، حتما شما هم موفق می شوید.
نکته مهم دیگری که وجود دارد ، تقسیم بندی اهداف به کوتاه مدت و بلند مدت و درنظر گرفتن مراحلی در فصله بین مبدا تا مقصد می باشد. این مراحل ،اهداف کوتاه مدت ما هستند که محرک ما در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت می باشند و پیمودن کل فاصله بین مبدا تا مقصد، اهداف بلند مدت ما و در واقع انگیزه ما برای حرکت می باشند.

یک فرمول ساده هشت مرحله ای برای هدف گذاری و دستیابی به آنها وجود دارد :
1 ) بطور واضح و شفاف مشخص کنید در هر زمینه از زندگی تان چه می خواهید ؟
2 ) خواسته هایتان را واضح و دقیق طوری که قابل سنجش و اندازه گیری باشند ، بنویسید.
3 ) برای دسترسی به هدفهایتان مهلت تعیین کنید .


4 ) یک لیست از کلیه اقداماتی که باید برای رسین به اهدافتان انجام دهید ، تهیه کنید.
5 ) لیست تهیه شده را به صورت برنامه ای تنظیم و اولویت بندی کنید.
6 ) براساس برنامه فوق فورا کار را شروع کنید.
7 ) از همین امروز تصمیم بگیرید که هر روز برای نزدیک تر شدن به هدف اصلی کاری بکنید.
8 ) در فواصل زمانی مشخص اهدافتان را مرور کرده به روز کنید و میزان پیشرفتتان را بسنجید.

کیفیت زندگی شما بستگی به کیفیت تفکر شما دارد. هر چه از خودتان سوالات بهتری بپرسید ، پاسخ های بهتری دریافت می کنید. با این کار در حالی که کیفیت تفکرتان را بهبود می بخشید، کیفیت کارتان را نیزبالا می برید. چون برای بهبود کیفیت تفکر حدی وجد ندارد، پس برای بهبود زندگی تان هم واقعا هیچ محدودیتی وجود ندارد. هرچه در مورد این که شما که هستید ، چه می خواهید و برای بدست آوردن آن چه باید بکنید صراحت و شفافیت بیشتری داشته باشید حرکتتان به سوی جلو سریع تر می شود ، موفقیت های بیشتری به دست می آورید و زندگی تان در همه جنبه ها بهتر می شود.

 

توجه داشته باشید که در بازاریابی شبکه ای ، هدفمند بودن بالاترین محرک افراد بوده و اهداف مهمترین عاملی هستند که با تاکید بر آنها می توان شبکه را پویا و فعال نگه داشت. شما پس از نوشتن اهـدافتان احساس می کنید که به شخص کامل تری تبدیل شده اید.

همین حالا همین حالا همین حالا مطالعه ادامه مطالب را متوقف کرده و اهداف جدیدی را برای شغل، خانواده، تندرستی، وضعیت مالی و زندگی شخصی خود مطابق فرمول فوق تعیین و مکتوب کنید و از این لحظه به بعد مراقب کار هایتان باشید که در راستای رسیدن به اهدافتان باشند.


جدول زمانی اهداف در I.R. export

نام : نوع خرید: زمان شروع برنامه :
هدف ها به ترتیب اولویت : بودجه مورد نیاز زمان تحقق
1-

2-



توجه : زمان تحقق اهداف با توجه به میزان سوددهی پیش بینی شده قابل تعیین می باشد.

پله سوم : متعهد بودن

مهم ترین عامل موفقیت در هر کاری ، متعهد بودن به اهداف تعیین شده برای انجام آن کار می باشد. حال که رویاها و اهدافمان را از گوشه ذهن بیرون کشیده و به روی کاغذ آوردیم ، بایستی بدانیم که متعهد بودن به آنها بیشترین کمک را در اجرایی شدن آنها می کند. تعهد عاملی است که تضمین می کند شما به اهداف تعیین شده خود می رسید و اهداف و رویاهای شما زمانی دست یافتنی خواهند بود که شما به آنها متعهد باشید یعنی تمام آنها، اهداف و دغدغه های واقعی شما در زندگی باشند و تا به آنها نرسیده اید یک لحظه آرامش نداشته باشید.
این تعهد است که باعث می شود آرزوهای شما ، ازمرحله آرزو به واقعیت تبدیل شوند. هدفمند بودن و متعهد بودن همانند دو پای انسان در حرکت برای رسیدن به آینده مطلوب هستند که مکمل یکدیگر بوده و وجود یک پا به تنهایی کافی نمی باشد.
خواستگاه تعهد قلب انسان است و بایستی با مراجعه به انرژی درونی خودمان ، میزان تعهد به اهدافمان را تعیین کنیم. معیار سنجش تعهد ، عمل انسان است و بایستی تلاش کنیم که به تعهداتمان کاملا عمل کنیم . تعهد بایستی واقع بینانه و عملی باشد. حال بببینیم که در یک شبکه بازاریابی، متعهد بودن به چه مواردی برای بازاریاب اهمیت دارد:

1 ) متعهد بودن به خود : شما بایستیی قبل از هر چیز به خودتان متعهد باشید ، برای خود ارزش قائل شوید و نسبت به گوهر وجود خود متعهد و مسئول باشید. هر لحظه از وقت وانرژی خود را طوری صرف کنید که همواره در حال نزدیکتر شدن به تعهدات و اهدافتان باشید.

2 ) متعهد بودن به اهداف : در قدم بعدی بایستی نسبت به اهداف تعیین شده خود متعهد باشید و از هر عاملی که باعث تاخیر در رسیدن به اهداف می گردند دوری کنید. متعهد بودن به هدفهای تعیین شده برای کسب موفقیت و پیشرفت در این تجارت بسیار لازم و ضروری می باشد.

3 ) متعهد بودن به شرکت بازاریابی : شما هم اکنون بعنوان بازاریاب در یک شرکت تجارت الکنرونیکی مشغول به کار و کسب درآمد هستید . بنابراین شما به این تجارت و شرکتتان متعهد هستید که تمام تلاشتان را برای توسعه و پیشبرد اهداف شرکت به عمل آورده و هر روز گامی به جلو بردارید.

4 ) متعهد بودن به بالاسری : شما توسط یک نفر معرف وبالاسری به این سیستم وارد شده اید تا به فروش اینترنتی و کسب درآمد بیشتر به وی کمک کنید . بنابراین در ازای درآمدی که در این سیستم خواهید داشت، به بالاسری خود متعهد هستید که در پیشبرد اهداف یار و یاور او باشید و این مقدور نخواهد شد مگر با صرف وقت وکسب اطلاعات بیشتر از بالاسری ها که دارای تجربه بیشتری در بازاریابی شبکه ای می باشند.

 

5 ) متعهد بودن به مجموعه : شما برای کسب درآمد و پیشرفت در فروش اینترنتی عده ای را وارد این شبکه می کنید که با امید و اعتماد به شما این کار را شروع کرده اند . بنابراین شما متعهد میباشید کلیه اطلاعات وابزارهای مورد نیاز این صنعت را در اختیار آنها نهاده و همه نکات لازم را به آنها آموزش دهید.

برای تقویت میزان تعهد ، راههای زیادی وجود دارد . یک راه اعلام کردن آن به اطرافیان و نزدیکان قبل از انجام عمل است که بدین ترتیب نسبت به انجام آن کار برای خود در نزد دیگران تعهد ایجاد می کنیم. در یک روش دیگر می توانید برای خود و مجموعه تان لیست تعهد تنظیم کرده و مکتوب کنید. در این راستا باید به دو نوع تعهد توجه گردد:
- تعهد زمانی: تعهد به تعداد ساعات کار در روز یا هفته که برای این تجارت صرف خواهد شد.


- تعهد کاری : تعهد برای کارهای مشخص . مثلا معرفی سیستم به سه نفر در هفته آینده.
با ارئه این تعهدات ، مجموعه شما به جدی بودن کار و تجارتی که با شما در آن شریک است پی خواهد برد و درک خواهد کرد که این کاری است که برای مرحله به مرحله آن برنامه ریزی و زمان بندی شده است و او هم جزئی از یک سازمان است که باید نقش خود رابه نحو مطلوب در آن ایفا نماید.
مشخص کردن و دانستن میزان متعهد بودن افراد مجموعه به شما کمک میکند که اگر کسی به تعهد خود عمل نکرد ، به سادگی تعهدش را یادآور شده وبه اندازه مورد نیاز به او فشار آورده و انتقاد کنید.

 

همین حالا همین حالا همین حالا مطالعه ادامه مطالب را متوقف کرده و میزان تعهدات خود را در راه رسین به اهدافتان مشخص و مکتوب کنید. در نظر داشته باشید که بازاریابی اینترنتی ، کاری مشکل، سخت و بسیار حساس است و شما باید این تعهد را داشته باشید که در مقابل سختیهای این کار مقاومت کنید تا به سود مورد نظرتان برسید.

تعهد نامه
اینجانب متعهد میشوم در راستای اهداف شرکت شبکه گردان موفق و برای نیل به اهداف شخصی ، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و روزانه / هفتگی . . . ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهم و در هفته آتی نیز تعداد . . . جلسه برای معرفی شرکت و پیگیری و سایر موارد لازم خواهم داشت.
همچنین نسبت به خودم متعهد می شوم تا برای درآمد معادل . . . تومان تا تاریخ / / از طریق طرح بازاریابی شرکت تمام کوشش خود را به عمل آورم.


در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید