بخشی از مقاله

قارچ و مبارزه با ان

نياز روز افزون به تا مين مواد غذايي و به خصوص مواد پروتئيني از مسائل عمده اي است كه بخش عظيمي از سرمايه و انرژي ملتها و دولتها را به خود اختصاص داده است و اصولاٌ باعث دغدغه خاطر دولتها و ملتها گرديده است و از طرفي هزينه هاي سنگين توليد و عرضه گران قيمت اين محصول و همچنين رشد تصاعدي جمعيت باعث فقدانيا كمبود مواد پروتئيني در رژيم غذايي گشته است .
در اين بين توليد و مصرف قارچ هاي خوراكي در اكثر كشور هاي دنيا با توجه به ارزش غذايي و خواص دارويي بالا جايگاه با ارزش در رژيم غذايي مردم پيدا كرده است و از آنجايي كه توليد اين محصول ارزشمند از ضايعات استحصالي ، زراعي، باغي و جنگلي مثل كاه و گندم ، جو، ذرت، خاك اره ني،... ممكن مي باشد مي تواند راه حلي براي استفاده بهينه از ضايعات كشاورزي و تامين بخش عظيمي از غذاي جامعه مورد استفاده قرار گيرد و قارچ هاي خانوادة پلوروتوس (صدفي) به لحاظ سازگاري بالا، تكنولوژي ساده، تنوع وسيع بستن و دورة رشد كوتاه از مزاياي خوبي برخوردار هستند لذا در ذيل به يكي از روشهاي موجود در پرورش قارچ صدفي اشاره خواهد شد.

نكته: اگر پيدا كردن « كاه، كيسه پلاستيكي و كيسه چهالا»برايتان مشكل است با ما تماس بگيريد تا آنها را در اختيارتان قرار دهيم.

ابتدا كاه را داخل كيسه پلاستيكي بريزيد و با طناب در آن را ببنديد كيسه را داخل ديگ بگذاريد و سپس وزنه سنگين(موزاييك) را روي كيسه قرار دهيد و داخل ديگ آن قدر آب بريزيد كه كيسه محتواي كاه و موزاييك كاملاٌ زير آب بروند سپس ديگ را روي اجاق گاز قرار دهيد و منتظر بمانيد تا آب جوش آيد و از زماني كه آب شروع به جوشيدن كرد بايد 30 دقيقه بگذرد تا كاه كاملاٌ ضد عفوني شود . سپس كيسه را از آب بيرون آوريد و در صورت امكان آن را آويزان كنيد تا آب اضافي آن خارج شده و سرد شود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید