بخشی از مقاله

یک آزمایش مهم ساختار خدمات PAMML که تحت حمایت این مقاله است مربوط به توانایی آن در مدلگذاری مورد آزمایشی است تجزیه و تحلیل غیرساختاری Mass GIS . این آزمایش تجربی در اینجا ارائه می‌شود. از طریق مرجع دادن مسائل موجود در فصل 3 و پرداختن به جزئیات اینکه چطور ساختار PAMML آنها را مخاطب قرار می‌دهد،

ما قادر هستیم که بگوییم PAMML نه تنها می‌تواند انواع تجزیه و تحلیلها رایج برنامه‌ریزان فیزیکی را کاهش دهد، بلکه قادر است به هزینه‌های زیاد مدیریت مشارکتی اطلاعات و پردازش بپردازد . در این روش مافراتر از بحث اصلی که در بسیاری سیاستها رایج است می‌رویم که می‌گوید کاربرد خدمات وب تثبیت شده‌اند تا هزینه‌ها را کاهش دهند، بنابراین اگر بتوانیم ابزارهای قدیمی حمایت از برنامه‌ریزی را در اوج معماری خدمات وب دوباره بسازیم، بطور طبیعی هزینه‌ها را در سیاست‌ برنامه‌ریزی کاهش خواهیم داد.

این بحث قانع کننده است ولی هرکس می‌تواند بگوید که سیاست‌ برنامه‌ریزی آن گونه از خصوصیات منحصر به فرد را نشان می‌دهد که از فواید سازگاری تکنولوژیهای دیگر زمینه‌ها جلوگیری می‌کند از طریق اشارة آشکار مسائل مدیریت اطلاعات در تجزیه و تحلیل غیرساختاری، ما تا حد چشمگیری موقعیت PAMML را استحکام می‌بخشیم .

داده‌های جسد متحرک: مفهوم داده‌های جسد متحرک که پیش از این توسعه یافته را به خاطر بیاورید. اینها داده‌هایی هستند که از نگهدارنده شان بدست آمده‌اند و بعدا برای سالها یا ماهها بکار برده می‌شوند و شاید بعد از شناخت با دانش محلی با کمترین ملاحظه است تغییرات نگهدارنده در طول آن زمان ساخته شوند. این داده‌ها در واقع وقتی از حیات خود یعنی منابع به روزرسانی قطع اتصال کنند از بین می‌روند. همچنین بازهم زنده هستند چون مالک شان هنوز آنها را مفید می‌داند.

مسئله داده‌های جسد متحرک در قسمت اصلی وضع دشوار هزینه مدیریت اطلاعات قرار دارد. مردم از تجهیزات انتظار دارند که سبک باشند و آگاهی اینترنتی در عملکردهای محدودشان داشته‌ باشند مثل ابزار غیرساختاری آن‌لاین EOEA که پیش از این به آن اشاره شد، تا آمارهای را برای شهرهای چند گونه و مختلف جمع‌اوری کنند. آنها به ابزارهای تجزیه و تحلیل پخته‌تر و غنی از خصوصیات معتقدند مثل Arcview یا Geo Vista که عمدتا به منابع داده‌های محلی بستگی دارند و اینکه مسئله مدیریت داده‌ها در نرم‌افزار تجزیه و تحلیل یک مسئله خارجی است.

این نکته مسئله اصلی راهکار غیرساختاری Mass GIS است. آنها ابزارهای تجزیه و تحلیل خیلی عالی را فراهم می‌کنند به شکل Excel و Arcview . همچین فراهم می‌کند که جعبه ابزار تجزیه و تحلیل غیرساختاری نام دارد. آنچه که به آن توجه نمی‌کنند، سوال مربوط به مدیریت داده‌هاست. خیلی خوب شد اگر مدیرتی اطلاعات مرکز پیشرفت مفید تجزیه و تحلیل نبود.

اگر داده‌ها به ندرت
تغییر می‌کردند. هزینه انجام چیزهای مختلف از کسر سودها بیشتر می شد اما موضوع این نیست برنامه‌ریزان می‌خواهند که بطور پیوسته برنامه‌ریزی کنند، آنها هیچ انتخاب مسیری ندارند که هزینه را موثر کنند بنابراین وظیفه ما اینست که ساختار PAMML با هزینه‌های معقولی به پیش ببریم. در فصلهای قبلی به موضوع تکنولوژی اندازه‌گیری پرداختیم . هزینه‌های اجرای یک سیستم باید تا حد زیادی اندازه‌گیری شود از همان آغاز پرروژه وقتی بودجه‌های زمانی اختصاص داده می‌شوند و حمایت از پروژه تقویت می‌شود. هزینه‌های در حال اجرا باید تا حد ممکن کم باشند. در غیراینصورت زیربنای تکنولوژی بخاطر عدم حفظ و نگهداری یکپارچگی‌اش را از دست خواهد داد .

برای دستیابی به هزینه‌های پایین، برنامه‌ریزی زیربنای ST باید تا حد امکان و هرچه بیشتر زیربنای IT را بطور کلی بکار ببندد. در اینجا ما به عمق جزئیات می‌رویم و نشان می‌دهیم که یک مدل عملیاتی که چطور ساختار PAMML سندرم داده‌های جسد متحرک را مخاطب قرار می‌دهد و توجه زیادی به موضوع رده‌بندی کرد تکنولوژی دارد. جدول 1 ماتریکس تلاش/ هزینه را برای سه راهکار مختلف مدیریت داده‌ها فهرست بندی می‌کند. اولین آن «ارسال داده‌ها» قدیمی‌ترین است که شامل نگهدارنده داده‌ها در ارسال نامه یا ایمیل‌زدن مجموعه داده‌ها به هر کاربرد می‌باشد. وقتی داده‌ها تغییر می‌کنند گل پروسه باید تکرار شود.

دردومین راهکار انتشار داده‌ها وب سایت که در حال حاضر پیشرفته‌ترین است نگهدارنده داده‌ها از وب برای عدم ارسال به روزرسانی به هر کاربر استفاده می‌کند. به جای آن یک کپی از داده‌ها را در وب سایت بر روزرسانی می‌کند و سپس به کاربر اطلاع میدهد که میتواند آن را دانلود کند. این راهکار ثابت شده که تا حد زیادی ذخیره کننده زمان است که در آن نماینده نگهداری دیگر مجبور نیست درخواستهای اطلاعات را کنترل کند یعنی وب یک سیستم خود خدماتی است، ولی به هزینه‌های کاربران نمی‌پردازد.

راهکار PAMML نیاز به انتشار ابتدایی یکسان بسیار زیادی دارد. ولی نرم‌افزار از به روزرسانی در جریان بین منتشر کننده‌های داده‌ها و کاربران توجه می‌کند همانطور که در فصل 4 گفته شد ساده‌ترین تکنیک انتشار داده‌ها که PAMML ارائه می‌کند. بیشتر شبیه به ارسال فایلهای داده‌ها در وب سایت است. تفاوت اصلی اینست که به جای طراحی یک صفحه وب HTML برای تکمیل فایل داده‌ها منتشر کننده، یک فایل PAMML WSDL (زبان توصیف خدمات وب) و یک فایل فوری داده‌های PAMML را طراحی می‌کند. برای استفاده از داده‌ها، یک کاربر در خدمات داده‌ها «نام‌نویسی» می‌کند و از آن لحظه‌به بعد نرم‌افزار قادر است یک کپی محلی از مجموعه داده‌ها را بسازد (برای افزایش عملکرد) و بطور دوره‌ای با چک کردن منتشر کننده داده‌های اصلی برای به روز رسانی عمل می‌کند.

این کار موانع کار کاربران و منتشر کنندگان را کاهش می‌دهد، هزینه انجام و عملیات مدیریت اطلاعات را به حداقل می‌رساند. هزینه‌های به روز نگه‌داشتن داده‌ها بر مبنای طراحی نرم‌افزار و مرحله توسعه تغییر می‌کنند، وقتی در طول هزاران کاربر گسترده می‌شوند به جای اینکه هزاران کاربر هر یک راه‌ حل‌های فردی خودشان را داشته باشند. همچنین PAMML به نوع دیگری از مسائل داده‌های جسد متحرک اشاره می‌کند. تقسیم داده‌ها اغلب بدون آگاهی نگهدارنده رسمی داده‌ها صورت می‌گیرد.

علاوه بر احتمال قدیمی بودن داده‌ها این کار به موقعیت‌هایی می‌انجامد که داده‌ها بتواند در راههایی استفاده شوند که از ابتدا به آن منظور نبوده‌اند. اشاره به این موضوعات انگیزة کار کاتالوگ گذاری داده‌ها را در نمایندگیها ایجاد می‌کند از قبیل FGDC (www.fgdc.gov در ساختار کاری PAMML فایل توصیف داده‌ها تقسیم می‌شود (کد لیست b-1) و خود داده‌ها تقسیم نمی‌شوند کاربرد جدید این فایل XML را می‌گیرد و آن را برای مشترک کردن مستقیم خدمات داده‌ها از منتشر کننده بکار می‌برد. این کار دو هدف دارد. اول اینکه کاربر جدید آخرین نوع داده‌ها را می‌گیرد. این یک ویژگی خوب است ولی اهمیت واقعی این راهکار اینست که کاربران به مجموعه داده‌های اطراف کاری ندارند. بطور موثری آنها با یک قرارداد سروکار دارند که با منتشر کننده داده‌ها در تماس‌اند.

وقتی کاربر جدید در تلاش است که به داده‌ها دسترسی یابد. منتشر کننده فرصت دارد که تصمیم‌ بگیرد آیا با آن کاربر تجارت کند یا نه اگر داده‌ها عمومی و رایگان باشند هیچ اتفاق مهمی در این مرحله نمی‌افتد و به سادگی به کاربر فرستاده می‌شود. با این حال اگر داده‌ها به همین روش حساس باشند. منتشر در این لحظه اعتبار کاربر را بررسی می‌کند و مطابق آن عمل می‌کند و البته اگر کاربران عمدا نخواهند که سیستم را خراب کنند، آنها استفاده از ساختار PAMML با روشهای گذشته را انتخاب خواهند کرد چرا که همانطور که گفته شد PAMML آسانترو ارزانتر است. و با انجام این کار ما ارتباط قرارداد را (اجتماعی ، فنی یا تجاری) را میان منتشر کنندگان و کاربران تفویت و استحکام می‌بخشیم.

در مورد یک مجموعه جداگانه نظریه قرارداد بین منتشر کننده و کاربر بسیار حیاتی بنظر می‌رسد. حتی با اهمیت ترهم می‌شود وقتی یک مدل واقعی باید مثل تجزیه و تحلیل غیر ساختاری را بحث می‌کنیم که برخی موضوعات مربوط به قرارداد را بر می‌انگیزد آیا مشتری از سرور منابع پردازش استفاده می‌کند. اگر این کار را می‌کند آیا ما باید این اجازه را بدهیم آیا آنها یک نمایندگی عمومی ،‌فردی یا یک توسعه دهندة زمین‌اند؟ آیا ما باید مسئولیت سود‌دهی شرکت را برای دسترسی متقبل شویم؟ همه این موضوعات راه‌ حل‌های فنی دارند. و تجهیزات PAMML با مزیت هماهنگی با خدمات وب بطور حتم قادرند با کمترین هزینه به آنها پاسخ دهند چون می‌توانند از شناسایی عمومی و تکنیکهای امنیتی طراحی دشه در خدمات وب استفاده کنند به جای اینکه سیستمهای جدیدی برای دولت یا برنامه‌ریزی اختراع کنند.

بحث داده‌های جسد متحرک با هدف کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی (تلاش) حفظ به روزرسانی داده‌ها آغاز شد . ما نشان دادیم که چطور PAMML می‌تواند آن مسئله را حل می‌کند ولی موضوع کلی‌تری وجود دارد که به آن بپردازیم همانطور که پیش از این گفته شد هیچ تفاوت واقعی میان یک مجموعه داده‌ها و یک مدل وجود ندارد . یک مجموعه داده‌ها می‌تواند بعنوان یک خلاصه مختصر از برخی پردازش تحلیلی در نظر گرفته شود. بنابراین هر راه حل در مسئله داده‌های جسد متحرک هم باید در مدلهای تحلیلی اجرا شود.

در واقع مسئله همین است. بیادآورید که در یک ساختار کاری PAMML کاربرد از طریق نام نویسی در خدمات PAMML به داده‌ها دسترسی پیدا می‌کند. جزئیات این نام نویسی در یک فایل فوری داده‌های PAMML ذخیره شده‌اند صحیح‌تر آنست که بگوییم در یک فایل فوری مدل چون می‌دانیم که PAMML این دو تا را متمایز از هم نمی‌داند بنابراین در معماری PAMML (از دیدگاه کاربر) هیچ تفاوتی میان دسترسی به یک مجموعه داده و دردسترسی به یک مدل پیچیده وجود ندارد.

با این حال از دیدگاه منتشر کننده شاید تفاوت زیادی وجود داشته باشد. اگر هدف منتشر کننده اینست که دسترسی تعاملی به مدل را فراهم کند پس بطور حتم به چیزی بیش از یک وب سرور ساده برای رسیدن به این هدف نیاز دارد آنها در ابتدا مدل را در PAMML توصیف می‌کنند. ساده‌ترین روش در انجام این کار اینست که از ابزار Genenic Model (مدل کلی) استفاده شود که به فرد امکان میدهد برای مدل اسم بگذارد پس ورودیها و خروجی‌هایش را توضیح بدهد پس آنها باید یک نوع نرم افزار پردازش داده‌های PAMML را اجرا کنند تا کاربران بتوانند پارامترهای مدل را تغییر دهند و تجزیه و تحلیلهای خودشان را اجرا کنند. این سیستم پیچیده‌تر با وجود تواناییهای نمایندگیهای مثل Mass GIS بخوری کار می‌کند که از آنها خوشش می‌آید و معتقدند که PAMML تناسب خوبی بین پختگی نیازهای نماینده و پختگی مورد نیاز در زیربنای ساختار IT شان ارائه می‌کند.

نکته‌ای دربارة نکات قراردادی نمودارها: این فصل شامل تعدادی نمودارهای جعبه‌ای مثل آنچه نشان دادیم است این نمودارها پروسة عملکرد عملیات تحلیلی را نشان می‌دهد که مجموعه داده‌ها را می‌سازند که به نوبت در مرحله بعدی عملیات استفاده می‌شوند. نمودار باید از پایین به بالا خوانده شود که بالاترین جعبه نتیجه همه پردازش‌های داده‌هاست جعبه‌ها همگی اسم و نوع عملیات را دارند.

(متن آن در کروشه‌های گرد آمده است) که به یک عنصر XML در طرح PAMML پاسخ می‌دهند. توجه کنید به شکلهای کوچکی که در بالا و مرکز هر جعبه وجود دارد این شکلها نوع خروجی داده‌ها از جعبه را نشان می‌دهند یک دایره نشانگر خروجی داده‌ها بردار است. یک مربع نشانگر یک جدول (یا ماتریکس 2 بعدی) و یک مثلث نشانگر مقدار عددی واحد است ‌(Boolean) و عدد صحیح یا دسی مال . یک ستاره دارای خروجی‌های چندگونه است. علامت رنگی جعبه‌ها یک نشانگر تصویری سریع است که به نوع مدل PAMML و همچنین نوع داده خروجی مربوط می‌باشد (تفاوت‌های رنگ شاید در کپی سیاه و سفید این نوشته سخت باشد).

مشارکت سهامدار: اگر این تحقیق هیچ کاری نکرد ولی به مسئله مدل داده‌‌ای جسد متحرک می‌پردازد و این یک موفقیت است اما همچنین ساختار کاری PAMML قادر است مسئله را با مشارکت سهامدار که در تجزیه و تحلیل غیرساختاری مشاهده شده به پیشرفت برساند. در آنجا ما عدم اتصال را مشاهده کردیم که بین تلاش تجزیه و تحلیل و بحث و مذاکراه و انتخاب‌هایی که وقتی تجزیه و تحلیلها به شهرداری آورده می‌شوند اتفاق افتاد و توسط Hodges 2004 بررسی شد.

در حالیکه دانشمندان اجتماعی می‌توانند بعد از حقیقت به این بحث برسند این اتفاق وقتی چیزی را می‌توان انجام داد بندرت صورت می‌گیرد. حتی وقتی تلاش کمی برای هدایت تجزیه و تحلیلهای جدید یا اجرای مدل بر اساس ورودی سهامدار وجود دارد این کار معمولا نیاز به طراحی ویژه سیستم جداگانه‌ای برای استفاده در جلسات یا دیگر رسیدگیهای فراتر از محیط کاری تحلیلگر نیاز دارد.

گاهی اوقات این کار ضروریست چون هر مدل روزها یا ساعتها طول می‌کشد که کامل شود ولی اغلب بدلیل اینست که نرم‌افزار مدلگذاری طراحی نشده است که به خارج از دفتر دسترسی داشته باشد و اجازه دهد که رابط کاربر تحلیلگر داده‌ها با یک رابط کاربر حمایت از تصمیم جایگزین شود PAMML راه حل‌ها را در مسائل غیر اجرایی تسهیل می‌کند با روشهای زیادی PAMML بطور موروثی طوری طراحی شده که به خارج از یک دفتر دسترسی داشته باشد بخاطر ریشه‌های خدمات وب آن است.

همه عملیات از طریق پروتکل‌های اینترنت صورت می‌گیرند که شاید به یک کامپیوتر در یک دفتر محدود شوند یا کامپیوتر چند منظوره‌ای که در سطح جهانی پراکنده شده‌اند توانایی اجرای رابط‌های مختلف کاربر در یک مدل PAMML از این هم شگفت انگیز‌تر و مهم‌تر است این ویژگی تا حد زیادی نتیجه استفاده از xml است که برای این هدف طراحی شد. تکنولوژی اینکه چطور کار می‌کند را بطور جزئی در زیر توضیح می‌دهیم.
بنابراین می‌بینیم که تصمیمات اولیه طراحی در ساخت استانداردها مثل XML و خدمات وب به موضوعات آدرس کمک می‌کند که اغلب بعنوان خصوصیات خاص حرفة برنامه‌ریزی دیده شده است.

اما کاری که هنوز خودمان باید انجام بدهیم اینست که بحث و مذاکره عمومی را بگیریم و با تلاشهای مدلگذاری یکپارچه کنیم بیاد داشته باشید که ما ابزار PAMML به نام Altmoder را طراحی کردیم تا این کار را تسهیل کند. در تجزیه و تحلیل غیرساختاری واضح‌ترین کاربردش اینست که جریانات مختلف منطقه‌گذاری را بگیریم تا اینکه تغییرات منطقه گذاری بتواند بر اساس تاثیراتش بر رشد آینده ارزیابی شود از قبیل تغییرات تعداد مدارس مورد نیاز یا افزایش فشار بر سیستمهای آب و فاضلاب این کار باید بدون هیچ منظوری بعنوان یک پاسخ کامل به موضوع مشارکت سهامدار در نظر گرفته شود ولی بیشتر یک نقطه شروع برای تحقیق بیشتر است.

در زیر بخوبی می‌بینیم که چطور ساختار کاری PAMML رابط‌های غنی کاربر را کنترل می‌کند ولی موضوع جالب‌تر در اینجا انواع اطلاعاتی است که یکنفر می‌خواهد بدست آورد. برای مثال برنامه‌ریزان اغلب از بازیهای وزن و سرعت در تنظیمات مشارکت استفاده می‌کنند این تکنیکها به یک مدل گسترده اطلاعاتی که در اینجا گفته شد نیاز دارد ولی اگر ساختار کاری PAMML یا حداقل XML بعنوان نقطه شروع استفاده شود احتمال توانستن یکپارچه کردن تکنولوژیها بسیار زیاد است.

برنامه‌ریزی مشارکتی: البته نقاط بالقوه بسیار زیادی در کشف و بحث به جای تنظمات منطقه‌گذاری وجود دارد. برای مثال موضوعات محیطی همیشه یک نگرانی هستند . افراد شاید بحث کنند که توسعة مسکونی حساس زیست محیطی از زمینهای مرطوب چقدر باید دوره باشند. یا شاید علاقمند باشند که بدانند حضور عوامل چندگونه محیطی در محدودة صحیح ساختمان سازی چقدر مهم هستند. هیچکدام از این موضوعات چون به Generic model (مدل کلی) بستگی دارد.

که سطح بالای دیدگاه تجزیه و تحلیل را فراهم می‌کند. با این حال ما می‌توانیم این موضوعات را بیان کنیم از طریق مدلگذاری آنها با جزئیات بیشتر که به نوبت وجود سطح متناسب بحث‌ها را امکان پذیر می‌کند. انجام این کار می‌تواند تجزیه و تحلیل از ظاهر مدلگذاری بیرون آورده و به گردهمایی عمومی بیاورد. این کار همیشه مرکز توجه PSS مشارکتی بوده است ولی آنگونه سیستمها به ندرت اجرا شده‌اند به روشی که یک اتصال مستقیم بین فعالتیهای مشارکتی یا تساعی و تجزیه و تحلیل اصلی و اولیه را حفظ کنند.

بعنوان یک مثال خیلی اساسی، تجربة ما را با مدلهای حفاظ از فصل قبل به یاد آورید. می‌گوییم که در مدل غیرساختاری جریانات توسط یک منطقه با حفاظ 100 فوت (48/30 متر) حمایت می‌شود و این با یک مدل حفاظ توصیف می‌شود که متشکل از یک مدل ارزش (مقدار) و یک مجموعه داده‌های بردار است. همانند مدلهای تکامل یافته در جای صحیح خودشان، حفاظ، مقدار یا داده‌های بردار هر یک می‌توانند با روشهای مختلفی مشاهده و جایگزین شوند. نتیجه اینست که افراد با تجربه مختلف می‌تواند بر کشف و پالایش قسمتهای مختلف مدل تمرکز کنند و این همان چیزی است که اتحادیة کارشناسی نگران آن است

تجزیه و تحلیل غیرساختاری برای ارائه در PAMML دشوار نبود اگرچه دنبال رمز XML بدون مطالعه دقیق آسان نیست . این مدل بیشتر تمایل دارد که با استفاده از یکنوع ابزار تصویری تجزیه و تحلیل دیده شود. و چگونگی آن اینجا ارائه شده است.

از مذاکره پیش تجزیه و تحلیل غیرساختاری به یادآورید که جریان کلی تجزیه و تحلیل مراحل زیر را دنبال می‌کند: 1- زمینهایی که پیش از این توسعه یافته در نظر بگیرید. هیچ توسعه مجددی در این مناطق نیست. 2- دیگر مناطق را بگیرید و مکانهای تحت حمایت دائم را از توسعه حذف کنید. 3- مناطق با محدودیتهای نسبی توسعه شناسایی کنید. 4- حداکثر توسعه تجاری و مسکونی را برای مناطق شناسایی شده مرحله 2 را محاسبه کنید و مرحله 3 را برای اجرای یک عامل جریمه بکار ببرید که به مقدار نهایی غیرساختاری منطقه می‌رسد.

یک مدل مرحله 1 را نشان می‌دهد مناطق از قبل توسعه یافته با استفاده از داده‌های Landuse GIS Mass GIS معین می‌شوند و مناطقی که کاربرد زمین‌ آنها قبلا توسعه آنها را نشان داده را انتخاب می‌کنیم .این مدل Reclass به نام توسعه یافته در پایگاه داده کاربرد زمین است توجه کنید که یک مدل Reclass متشکل از یک مجموعه داده بردار ، کاربرد زمین و یک جدول
(رنگ بنفش) Macconnell Landuse است. این جدول برای طبقه‌بندی مجموعه داده‌های کاربرد زمین استفاده می‌شود مقادیر ویژگی LU را به مقادیر ویژگی جدید مسیر می‌دهد یعنی DEV در این حالت، جدول طبقه‌بندی مجدد می‌گوید که برای ویژگی LU کاربرد زمین، همة مقادیر مساوی یا کمتر از V به مقدار DEV صفر مسیردهی می‌شوند.

همة مقادیر بین 8 تا 13 بطور فشرده به مقدار DEV 1 و به سمت جلو مسیردهی می‌شوند (نقشه‌گذاری می‌شوند) . داده‌های Landuse در برخی مکانهای تا ده سال عمر دارند پس برای تکمیل آن با استفاده از بررسی‌های محلی مفید است (مدل nem lu) و همچنین آخرین پروژه‌های توسعه دهندگان (مدل Subdivisions ) اینها از طریق یک عملیات Union تبریک می‌شوند تا یک مدل زیر تقسیم تازه توسعه یافته را شکل می‌دهند. اینها به نوبت با داده‌های قدیمی متحد می‌شوند تا مدل کامل زیر تقسیم تازه توسعه یافته را شکل دهند.

اینها به نوبت با داده‌های قدیمی متحد می‌شوند تا مدل کامل زمین توسعه یافته را بسازند که ما به سادگی به آن توسعه یافته می‌گوییم. این مدل خوب شکل یافته زمین توسعه یافته است که برنامه ریز ساخت مدل غیرساختاری از آن استفاده خواهد کرد. با این حال فرد دیگری شاید هیچ نیازی به دانستن همه ملاحظات ندارد که به مفهوم کلی زمین توسعه یافته و تنها نتیجه نهایی می‌انجامد در این حالت آنها هیچ نیازی به دانستن همه ملاحظات ندارد که به مفهوم کلی زمین توسعه یافته و تنها نتیجه نهایی می‌انجامد در این حالت آنها هیچ نیازی ندارد که به مدل توسعه یافته عمیق‌تر نگاه کنند در آن سطح جزئیات مدل مثل یک مجموعه داده‌های برداری با یک اسم است که کاربران انسانی را با نشانه‌های معنایی با توجه به محتوای مجموعه داده‌ها مجهز می‌کند.

آنها فقط می‌بینند چطور آن مدل زمین توسعه یافته ساختار پیدا کرده اگر آنها به آن عمیق‌تر بیاندیشند.
یک لایه داده‌های فضایی می‌سازد که شامل همة شرایط مختلف زیست محیطی است که می‌تواند توسعه در یک منطقه خاص را محدود کند. تصمیم نهایی دربارة اینکه چطور آنها تا حد زیادی بر توسعه تاثیر می‌گذارند توسط قضاوت انسانی تصمیم‌گیری می‌شوند به جای الگوریتم پس هدف این مدل انجام دادن برخی محاسبات جغرافیایی است. نتیجه نهایی این آنست که تحلیلگر هر منطقه شهری ضمیمه شدن مستقیم به موارد محیطی را دارد تا تصمیم مربوط به توسعه بالقوه را بتوان راحت‌تر انجام داد.

مدل زمینهایی است که نمی‌توانند بدلیل محیطی توسعه یابند که شامل شیب تند، دشتهای سیل‌زاد و با تلاقها همه اینها در یک مدل زمین نسبتا توسعه یافته وارد می‌شوند. ویژگی قابل توجه این مدل مربوط به گوناگونی زیاد منابع اولیه داده‌های مورد استفاده است. در ماساچوست داده‌های محیطی معمولا از Mass GIS بدست می‌آیند که آن را از نمایندگی دولتی می‌گیرند ولی پردازش بیشتری صورت می‌گیرد تا برای استفاده در کار منطقه‌ای (ناحیه‌ای) آسانتر شوند داده‌های باتلاقها باز هم ممکن است از دیگر منابع بدست آید و سه انتخاب ممکن در این مدل نشان داده می‌شوند. در واقع Mass GIS بطور خاصی این ارزش انتخاب برای داده‌های باتلاقها را بررسی می‌کند پس وجود آن در اینجا یک ضرورت است نه فقط راهی برای استفاده از مدل Alternatives که در فصل قبل بررسی شد.

مراحل نهایی تجزیه و تحلیل غیرساختاری را نشان میدهد. با خواندن از قسمت پایین زمین توسعه یافته و مناطق با محدوده‌های کامل محیطی ترکیب می‌شوند با استفاده از یک مدل متحدتا مناطق غیرساختمان سازی را ایجاد کند.

این مناطق پس از شهر با استفاده از لایه‌ داده‌های منطقه گذاری کم می‌شوند تا اینکه رمزهای منطقه‌گذاری بتوانند به مناطقی که در سمت چپ مدل زمین توسعه نیافته متصل شوند. ما پس بطور دائم فضای باز تحت حمایت را حذف می‌کنیم تا یک مدل از زمینهای توسعه نیافته حفاظت نشده را بسازد. سپس ما ویژگیهای (مشخصه‌های) مدل مناطق نسبتا قابل توسعه را به آن متصل می‌کنیم تا مدل مناطق نسبتا و کاملا قابل توسعه را بسازد.
اکنون ما با مهمترین ویژگی‌این نمودار مواجهیم، طبقه‌بندی مجدد یا جستجو ، جدول‌ها محدودهای نسبتا زیست محیطی جدولی است که یک تحلیلگر می‌سازد تا معین کند که چقدر محدوده‌ها تاثیر نسبی بر توسعه آن قسمت خاص از زمین خواهند داشت در کار Mass GIS این مرحله در مایکروسافت اکسل انجام شد

در حالیکه ESRI Arcview برای عملیات فضایی استفاده شد و این کار را برای دنبال کردن تجزیه و تحلیل از آغاز تا پایان را مشکل کرد.
این دو برنامه نرم افزاری هنوز می‌توانند برای اجرای تجزیه و تحلیل استفاده شوند اگر آنها حمایت از خدمات PAMML را توسعه دهند ولی PAMML به ما روشی می‌دهد که رسما پروسه را بدون وابستگی به هر بسته نرم‌افزاری ‌خاص توضیح دهد. همچنین این نمودار نشان می‌دهد که این مرحله بحرانی تجزیه و تحلیل قادرست نشانگر یک جدول ساده جستجو باشد

و براحتی بتواند در وب برای تولید جریان تعاملی در دسترس باشد حتی اگر باقی مدل از یک جعبه سیاه بیشتر باشد کاربرد زمین Bus/Com/ind و کاربرد زمین مسکونی به سادگی برای حل کردن مدل زمین نسبتا و کاملا قابل توسعه در شکل تجاری و مسکونی استفاده می‌شود چون آنها به شکل متفاوتی تجزیه و تحلیل می‌شوند. پس تحلیلگر از دو جدول نهایی جستجو محل خانه با نوع منطقه و bus/com/ind dev با نوع منطقه استفاده می‌کنند تا حداکثر ارقام توسعه را بر مبنای تراکم توسعه مجاز تحت رمز منطقه گذاری توسعه دهد. غیرساختاری مسکونی و تجاری باهم ظاهر می‌شوند تا دیدگاه یکنواخت نهایی
آنها فقط می‌بینند چطور آن مدل زمین توسعه یافته ساختار پیدا کرده اگر آنها به آن عمیق‌تر بیاندیشند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید