بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

شبکه تلفن همراه :

امروزه ميليون‌ها نفر در سراسر جهان از تلفن‌هاي سلولي (همراه) استفاده مي‌كنند . در واقع تلفن‌‌هاي همراه نوع پيشرفته راديو تلفن‌هاي دهه 1880 هستند كه در آن زمان روي خودروها نصب و استفاده مي‌شد . اين سامانه داراي يك يا چند دكل آنتن مركزي براي هر شهر بود وهر دكل مي‌توانست تا 25 كانال ارتباطي را تا شعاع 40 الي 50 مايل پوشش دهد . اما به علت محدوديت كانال‌هاي ارتباطي امكان مشترك شدن براي همه وجود نداشت. تلفن همراه سامانه اي سلولي است زيرا مناطق تحت پوشش آن به سلول‌هاي تقريباً 6 گوش تقسيم بندي مي شود. بدين ترتيب كل فضاي مورد نظر تحت پوشش سلول‌هاي مختلف قرار مي‌گيرند . در مركز هر سلول يك دكل آنتن به نام (BTS) نصب مي‌شود و بر حسب ظرفيت هر سلول تعداد مشتركان تغييرمي كند.معمولاً هر سلول آ‌نالوگ قادر است تا 56 كانال راديويي را پشتيباني كند به عبارت ديگر هر سلول مي‌تواند همزمان مكالمه‌ي 56 نفر با تلفن همراه را در محدوده‌ي تحت پوشش خود اداره نمايد . اما اين ظرفيت در روش‌هاي ارتباطي ديجيتالي امروزه افزايش يافته است .

اسلاید 2 :

GSM چیست ؟

جی‌اس‌ام (GSM) یا سامانه جهانی ارتباطات همراه یکی از متداول‌ترین استاندارد های تلفن‌های همراه در جهان است. حدود سه میلیارد نفر در ۲۱9 کشور از این استاندارد بهره می‌گیرند.گستردگی این استاندارد رومینگ بین‌المللی میان اپراتورهای تلفن همراه را رایج نموده است. این امکان مشترکین را قادر می سازد از تلفن‌های همراه خود در بیشتر نقاط دنیا استفاده کنند.

اسلاید 3 :

GSM چیست ؟

جی‌اس‌ام در اصل کوتاه‌شده عبارت فرانسوی Groupe Spécial Mobile (گروه ویژه تلفن همراه) است. تفاوت GSM با تکنولوژی‌های پیش از آن در سیگنالینگ و کانال‌های صدای دیجیتال است و به همین دلیل از آن به عنوان نسل دوم سیستم‌های تلفن همراه (2G) یاد می‌شود.

همچنین GSM برای اولین بار یک جایگزین ارزان (برای حامل شبکه) برای تماس‌های تلفنی ارائه کرد، سرویس پیام کوتاه(SMS)، که امروزه در سایر استانداردهای تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌شود.

یک مزیت دیگر آن است که استاندارد شامل یک شماره تلفن اورژانس جهانی  ۱۱۲، می‌باشد.

اسلاید 4 :

مقایسه سیستم های آنالوگ وGSM

ظرفیت محدود

تجهیزات حجیم و بزرگ

قابلیت اطمینان پایین

فقدان امنیت

عدم تطابق سیستم ها در کشورهای مختلف

استفاده کارا از طیف رادیویی

امنیت برای انتقال صوت

امکان انتقال اطلاعات

ظرفیت بالا

امکان کنترل ترافیک اطلاعات

اسلاید 5 :

نواحی شبکه GSM

کلیه شبکه های مخابراتی به منظور سرویس دهی تماسهای ورودی نیازبه ساختار مشخصی دارند و علت این امر تغییر پذیری و جابجایی مکان مشترکین در شبکه موبایل می باشد.

سلول

ناحیه موقعیت (location area)

ناحیه سرویس MSC

ناحیه تحت پوشش شبکه (PLMN)

اسلاید 6 :

انواع شبکه های بی سیم بر اساس محدوده پوشش دهی جغرافیایی

WPANS (Wireless Personal Area Networks( شبکه های بی سیم ناحیه شخصی

WLANS (Wireless Local Networks) شبکه های بی سیم ناحیه محلی

WMANS (Wireless Metropolitan Area Networks) شبکه های بی سیم ناحیه شهری

WWANS (Wireless Wide Area Networks) شبکه های بی سیم ناحیه گسترده

اسلاید 7 :

بلوتوث Bluetooth

نوع ساده اي از ارتباط شبكه هاي بي سيم است كه حداكثر ارتباط 8 دستگاه را با تكنولوژي Bluetooth پشتيباني مي كند. دستگاههايي از قبيل PDA ، نوت بوك ، تلفن هاي همراه و كامپيوترهاي شخصي از جمله اين موارد هستند.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید