بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

 

 

—كاغذ به عنوان حامل اطلاعات مهم جای خود را كم‌كم به دیگر راههای تبادل اطلاعات می‌دهد. در واقع كاغذ دارای معایبی از قبیل انتقال آهسته و پرهزینه اسناد می‌باشد. همچنین شیوه‌های ذخیره‌سازی اطلاعات نیز بسرعت در حال تغییر است و بجای بایگانی انبوه دسته‌های كاغذ از روشهای الكترونیكی استفاده می‌شود.

—

اسلاید 2 :

—فن‌آوریهای جدید انتقال اطلاعات، مانند:پست الكترونیك، ارسال و ذخیره اطلاعات را ساده‌تر، سریعتر و حتی ایمن‌تر ساخته است.

—

 

اسلاید 3 :

معرفي امضاي ديجيتالي

— یكی از تكنولوژیهایی كه موجب افزایش اعتماد گردیده، امضای دیجیتالی می‌باشد. این تكنیك مبتنی بر رمزنگاری باعث به رسمیت شناسی اطلاعات الكترونیكی شده به طوریكه هویت پدیدآورنده سند و جامعیت اطلاعات آن، قابل بازبینی و كنترل می‌باشدوبخاطر ساختار غیرفیزیكی واسطه (وسیله حامل داده)، روشهای سنتی علامتگذاری فیزیكی واسطه توسط مهر یا امضاء (برای مقاصد تجاری و حقوقی) غیرقابل استفاده می‌باشند

—

 

اسلاید 4 :

—برای اينكه هويت فرستنده سند تاييد شود و نيز برای اطمينان از اينكه سند در طول مدت انتقال به گيرنده دستكاری نشده است از امضای ديجيتالی استفاده می شود . ميتوان كل يك سند و يا قسمتی از آن را امضا كرد .

اسلاید 5 :

دلایل استفاده از امضای دیجیتال

◦به طور كلی سه دليل برای استفاده از امضای ديجيتالی وجود دارد كه شامل:

1- استفاده از كليد عمومی اين اجازه را به هر شخصی می دهد كه كليد خود را به سمت فرستنده اطلاعات بفرستد و سپس گيرنده پس از دريافت اطلاعا ت، آن را توسط كليد خصوصی خود بازگشايی ميكند، بنابراين امضای ديجيتالی اين امكان را مي دهد كه فرستنده يا گيرنده مطمئن شوند كه اطلاعات از محل يا شخص مورد نظر دريافت ميشود .

اسلاید 6 :

2- اطلاعات در طول مدت انتقال ممكن است توسط ديگران دستكاري شود . براي اينكه از صحت اطلاعات رسيده مطمئن شويم نياز به يك امضاي ديجيتالي در اين حالت احساس مي شود.

3 - رد كردن اطلاعات فرستاده شده . گيرنده اطلاعات براي اينكه مطمئن شود فرستنده بعدا از اطلاعاتي كه فرستاده اعلام بي خبري نكند و آنها را رد نكند از فرستنده يك امضا درخواست ميكند تا شاهدي بر اين ادعا باشد .

اسلاید 7 :

   فرق امضای دیجیتالی با دستی

—1) امضای دیجیتال نوعی رمزنگاری نامتقارن است که خصوصیات امضای دستی را در فضای مجازی فراهم می کند.

— 2) هر فرد در فضای مجازی دارای امضای دیجیتالی خاص خود است وتنها این فرد قادر به تولید این امضاست.

—

اسلاید 8 :

3) اما امضای دیجیتال دارای خصوصیات دیگری نیز هست که امضای دستی فاقد آن است.بوسیله امضای دیجیتال می توان مطمئن بود که محتوای سند یا پیغام تغییر نکرده وافراد غیر مجاز سند الکترونیکی مربوطه را مخدوش نکرده اند.این بدان دلیل است که امضای دیجیتال به ازای هر سند یا پیام وابسته به متن ،تولید می شود و امضای تولید شده برای هر سند، منحصر به فرد می باشد.

اسلاید 9 :

 4) امضای دیجتال برای هر مستند یا پیغام بوسیله کلید خصوصی فرد تولید میشود و در واقع یک عدد با طول بلند است. کلید خصوصی فرد به صورت امن در وسیله ای مانند کارت هوشمند نگهداری می شود .بدین ترتیب جعل امضای دیجیتال بسیار مشکل تر از امضای دستی است.

اسلاید 10 :

—5)توسط امضای دیجیتال سندیت خاصی به اسناد الکترونیکی داده می شود. بدین ترتیب می توان بصورت قابل اعتماد و مطمئن ارسال کننده سند را شناسایی کرد. در نتیجه اسناد الکترونیکی قابل پیگیری بوده وبه کمک آن فعالیت افراد در فضای مجازی جنبه حقوقی پیدا می کند وقوانین حقوقی اسناد کاغذی در مورد اسناد الکترونیکی قابل اجرا می شود.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید