بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

روش های ایجاد ارتباط مستقیم بین کامپیوترها

ارتباط مستقیم کابلی بین دوکامپیوتر (Cable Connection)

 برای ایجاد ارتباط بین دوکامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

1.پنجره ی Network Connection را از طریق زیر باز کنید

Start      control panel       

network connection          

  1. در زیر ستون network tasks روی گزینه ی create a new connection کلیک کنید.

 

 

اسلاید 2 :

VPNیا تلفنی) متصل شوید.

گزینه ی سوم ، می توانید یک شبکه ی کوچک را به وجود آورید و یا به آن متصل شوید

گزینه ی آخر، برای ایجاد ارتباط مستقیم بین کامپیوتر ها با استفاده از رسانه های ارتباطی رایج(مانند درگاه موازی ، سریال یا مادون قرمز ) است. علاوه بر این می توانید کاری کنید که کامپیوتر های دیگر به کامپیوتر شما متصل شوند.

گزینه ی آخر را انتخاب کنید روی دکمه ی NEXT کلیک کنید.

اسلاید 3 :

گزینه ی اول ، به این مفهوم است که شما اجازه می دهید سایر کامپیوتر ها با اینترنت ، خط تلفن یا کابل مستقیم به کامپیوتر شما متصل شوند .

گزینه ی دوم ، هنگامی انتخاب می شود که بخواهید به طور مستقیم از طریق گذرگاه سیستم با کامپیوتر دیگر ارتباط برقرار کنید .

چون قصد اتصال مستقیم به کامپیوتر دیگر راداریم گزینه ی دوم را انتخاب می کنیم و با کلیک روی NEXT به مرحله ی بعد می رویم .

اسلاید 4 :

  1. 5. در این مرحله باید مشخص کنید کامپیوتری که در حال اجرای ویزارد روی آن هستید ، کامپیوتر میزبان است یا میهمان . کامپیوتر میزبان( host) کامپیوتری است که حاوی اطلاعات مورد نظر شما برای دسترسی است .

کامپیوترمیهمان (Guest) ، کامپیوتری است که قصد دسترسی به اطلاعات کامپیوتر میزبان را دارد .

با انتخاب گزینه ی اول (Host) و کلیک روی next وارد مرحله ی بعد می شویم . 

اسلاید 5 :

 6.  در این کادر از  شما خواسته شده است دستگاهی را که برای ایجاد ارتباط مستقیم با کامپیوتر دیگر مورد استفاده قرار خواهید داد ، تعیین کنید .در لیست این صفحه فقط درگاه سری و موازی آورده شده است ، حال آنکه اگر در کامپیوتر شما

دستگاه های دیگری مانند درگاه مادون قرمز وجود داشته باشد ، آنها هم نشان داده خواهند شد . نوع درگاه مورد استفاده ی خود را برای ایجاد ارتباط مستقیم تعیین کنید وبا کلیک روی next وارد مرحله ی بعد شوید.

اسلاید 6 :

7. در این کادر از شما خواسته شده است برای تعیین کاربرانی که اجازه ی استفاده از ارتباط در حال ا یجاد را دارند ، اقدام کنید. با علامت دار کردن یک کاربر ، در واقع مجوز دسترسی وی به کامپیوتر مورد نظر داده می شود . با کلیک روی

دکمه های فرمان Add وRemove می توان کاربری را به لیست فوق  اضافه  یا از آن کم کرد. روی دکمه ی next کلیک کنید تا به مرحله ی آخر ایجاد ارتباط برسیم.

اسلاید 7 :

  1. 8. این مرحله آخرین گام در ایجاد ارتباط جدید است . در این پنجره اعلام شده که ارتباطی ورودی با موفقیت به وجود آمده است و ارتباط ایجاد شده در پوشه ی ارتباطات شبکه ذخیره می شود . برای ایجاد ارتباط و بستن پنجره ی ویزارد ، روی دکمه ی فرمان Finish کلیک کنید .

اسلاید 8 :

میزبان باید کامپیوتر میهمان انتخاب شود ؛ به این مفهوم که کامپیوتر فعلی شما قصد استفاده از کامپیوتر دیگر را دارد. طبیعی است که با رفتن به مرحله ی بعد ، نام کامپیوتر میزبان از شما سؤال می شود. فرض کنید نام کامپیوتر میزبان server1 است. آن را تایپ کرده ، روی next کلیک کنید.

در کادر بعدی روی finish کلیک کنید.

اسلاید 9 :

دوباره به پنجره ی network connections در کامپیوتر میزبان نگاه کنید. دراین شکل آیکن جدیدی برای دسترسی سریع به کامپیوتر دیگر به وجود آمده است. روی آن دابل کلیک کنید.  

اسلاید 10 :

برای اینکه بتوانید به کامپیوتر دارای ارتباط مستقیم متصل شوید و از اطلاعات آن استفاده کنید ، باید روی آن دارای یک حساب کاربری باشید. نام کاربری وگذر واژه ی خود را وارد کنید و روی دکمه ی connect کلیک کنید. اگر مشخصات

حساب کاربری را به درستی وارد کرده باشید ، ارتباط شما با موفقیت برقرار خواهد شد.

روی دکمه ی properties کلیک کنید

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید