بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه :

بازارهاي مالي مانند بازار سهام و اوراق قرضه مكانهايي هستند كه در آنها مازادهاي
پس اندازكنندگان به وام گيرندگان انتقال مي يابد .

پس انداز كنندگان مي توانند سهام و اوراق قرضه خريداري كنند و وام گيرندگان مي توانند از طريق انتشار سهام و اوراق قرضه منابع مالي بدست آورند .

اسلاید 2 :

بازار پول :

بازار مبادله ابزارهاي مالي با سر رسيد كتر از يك سال مي باشد ، ابزار بدهي مبادله شده در اين بازار حداقل نوسان قيمت را دارند و بنابراين كم مخاطره ترين سرمايه گذاري است . بازارهاي مالي بين المللي را مي توان به دو گروه بازارهاي پول بين المللي (كوتاه مدت)و بازارهاي سرمايه بين المللي (ميان مدت – بلند مدت)

اسلاید 3 :

از آنجا كه بازار پول اروپايي در مراكز خارج از اين كشورها تسعه يافته است ، لذا اصطلاح خارج از مرز(OFFSHORE ) براي مشخص كردن موقعيت آن مناسب مي باشد ، در مقابل آن براي بازار پولي داخل هر كشور اصطلاح داخل از مرز (ON SHORE ) به كار
مي رود .

مهم ترين تفاوت اين دو بازار در تفاوت در محيط مقرراتي آنها مي باشد .

اسلاید 4 :

مقررات بانكي داخل مرز و رشد بانكداري خارج از مرز:

بعضي اوقات مقررات بانكي در داخل يك كشور به رشد بانكداري خارج از مرز كمك شاياني مي كند .

براي مثال در سالهاي 1964 تا 1957 بانكهاي آمريكايي ، به سپرده هاي ديداري بهره نمي دادند به سپرده 90 روزه يك درصد و به همين ترتيب بهره ها براي سپرده ها خيلي پايين بود ، مردم هم كه به دنبال بهره بيشتر بودند به بازار خارج از مرز مثل بازار اورپايي روي مي اوردند.

اسلاید 5 :

دوام بازارهاي خارج از مرز :

بازار خارج از مرز علي رغم از بين رفتن انگيزه اوليه همچنان دوام داشته و رو به رشد است .

اسلاید 6 :

رشد بازار پول اروپايي

حجم بازار پول در اروپا در سال 1960 صفر و هم اكنون به حجم ناخالص 8/7 هزار ميليارد دلار و حجم خالص 8/4 هزار ميليارد دلار رسيده است .

اسلاید 7 :

سنديكايي كردن وام ها در بازار پول اروپايي :

براي اينكه بتوان با سرعت بيشتر و هزينه كمتري وام در اختيار مشتريان قرار داد و همچنين مخاطرات بانكها را در مقابل وام گيرندگان كمتر كرد سنديكايي كردن وام ها شكل منطقي گرفته است .

اسلاید 8 :

بازار دلار اروپايي و بحران نفت :

به دنبال افزايش قيمت نفت افزايش درآمد ارزي اعضاء اوپك و كسري پرداخت براي كشورهاي مصرف كننده نفت غير اوپك ايجاد شد كه بازار اروپايي عمده ترين بازار كمك كننده به تعادل تراز پرداختهاي خارجي كشورها بود .

اسلاید 9 :

بازار دلار اروپايي و بانك هاي آمريكايي :

توسعه بازار دلار اروپايي باعث كم شدن سود بانكداري آمريكايي شده است و بانكهاي آمريكايي با برنامه ريزي و تبديل دلارهاي خود در مقاطعي به طلا از كم شدن زياد سود خود و رواج بيشتر دلار اروپا جلوگيري مي نمايند .

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید