بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

سیستم عامل

سيستم عامل، يك نرم افزار سيستمي بسيار پيچيده است كه  بين كاربر و سخت افزار، ارتباط برقرار ميكند .به طور قطع هيچ كامپيوتري  بدون سيستم عامل قادر به انجام كار نيست .در واقع مجموعه دستورات سيستم عامل، در ابتداي راه اندازي كامپيوتر، در حافظه بارگذاري شده و به نحوي مديريت سيستم را در اختيار ميگيرد

اسلاید 2 :

سیستم عامل Dos

این سیستم عامل،  سیستم عامل دیسکی مایکروسافت می باشد  از خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تک کاربره

2- 16 بیتی

3- مبتنی بر متن

در این سیستم عامل امکاناتی برای ایجاد برنامه های چند کاربره ار طرف سیستم عامل تدارک دیده نشده است و با استفاده از وقفه ها نیز این کار به صورت دشوار انجام می شود که همین محدودیت ها از محبوبیت این سیستم عامل کاسته است.

اسلاید 3 :

Windows :سیستم عامل ویندوز

سیستم عاملی که شرکت مایکروسافت در سال 1983 معرفی کرد. ویندوز یک محیط گرافیکی چند وظیفه ای است که در کامپیوتر های مبتنی بر داس اجرا می شود. ویندوز در کامپیوترهای رومیزی ، ایستگاههای کاری ، سرویس دهنده های شبکه اجرا می شود. این سیسم عامل یک رابط گرافیکی استاندارد براساس منوهای کشویی ، ناحیه های پنجره مانند و یک وسیله اشاره ای مثل ماوس را فراهم می کند .

اسلاید 4 :

ویندوز های اولیه

ویندوز 1.0

این برنامه یک واسط گرافیکی و محیطی پنجره ای را تحت سیستم عامل دیسکی یا همان داس فراهم می ساخت

ویندوز 2.0

این ویندوز در سال 1987 به عنوان ارتقایی برای سیستم عامل 1.0 روانه بازار شد . این نسخه بعداً با خصوصیاتی از قبیل قابلیت روی هم قرار گرفتن پنجره ها به نام به نام ویندوز /286 . بعد ویندوز /386 ارایه شد

ویندوز 3.0

درسال 1992 ویندوز 3.0 که نسبت به نسخه های قبلی از خصوصیات بهتری برخوردار بود روانه بازار شد البته ویندوز 3.0 یک سیستم عامل نبود بلکه به عنوان نرم افزاری کاربردی برای ایجاد محیط گرافیکی تحت سیستم عامل داس محسوب می شد . با رفع اشکالات این نرم افزار مایکروسافت موفق به ساخت اولین سیستم عامل گرافیکی به نام ویندوز 95 شد.

اسلاید 5 :

سیستم عامل Unix

Unix یک سیستم عامل قدرتمند چندوظیفه ای (Multitask) و چند کاربره (Multi-user) است که امکان اجرای چندین برنامه کاربردی و با استفاده از چندین فایل را برای یک یا چند استفاده کننده فراهم می کند.این سیستم عامل یکی از معروفترین و قویترین سیستمهای عامل دنیاست که می توان از آن در میکروکامپیوترها گرفته تا بزرگترین Mainframeها و ابرکامپیوترها استفاده کرد. SCO Unix نیز متداولترین سیستم عامل Unix جهت اجرا بر روی سیستمهای Intel/Cyrix/AMD Pentiumمی باشد. از مهمترین ویژگیها و مزایای SCO Unix می توان به موارد زیر اشاره نمود:

.1 قسمت اعظم آن به زبان C نوشته شده است و بنابر این خواندن , فهم و اعمال تغییرات وانتقال آن به سایر سیستمها آسان است.

.2با توجه به قابلیت Time Sharing , سیستم عاملی Multitask و Multi-User است.

.3 به تمام دستگاههای جانبی به یک شکل و از طریق یک رابط جامع و ساده برخورد می کند

.4 ساختار سلسله مراتبی فایل سیستمها نگهداری آنها را ساده می سازد .

.5سیستم عاملی کاملاً ایمن (Secure) است..

.6 از زبانهای برنامه نویسی استاندارد پشتیبانی می کند و حاوی مجموعه ای قوی از برنامه های کمکی است. ضمناً ویرایشگرهای قوی داشته و حاوی ابزارهای مناسب برای رفع اشکال برنامه هاست.

.7  SCO Unixبه جز ئیات سخت افزاری ماشین وابستگی ندارد(Hardware Independency) .

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید