بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

nسنتر پيوت يکی از پيشرفته ترين دستگاه های آبياری بارانی است . استفاده از اين دستگاه ها  برای آبياری مزارع سابقه ای حدود 50 سال در دنيا دارد . در اين سيستم ها يک دکل مرکزی در وسط مزرعه نصب شده ومجموعه اسپن ها حول آن در يک مسير دايره و يا نيم دايره دوران می کنند در انتهای هر اسپن يک برج وجود دارد . هر برج دارای يک الکتروموتور ، دو گيربکس و دو چرخ در طرفين خود می باشد . اسپن ها در سه اندازه 49 ، 55 و61 متر موجودند . بر روی هر برج سيستم کنترل کننده ای وجود دارد که حرکت برج مربوطه را کنترل کرده و سبب می شود تا کل دستگاه همواره در يک خط مستقيم حرکت نمايد .

اسلاید 2 :

nسيستم های سنتر پيوت در اندازه های مختلف از 60 تا 600 متر موجود می باشند و می توانند مزارعی با مساحت يک تا 100 هکتار را آبياری کنند . سرعت گردش يک دور دستگاه بين 6 ساعت تا 12 شبانه روز (288 ساعت )  قابل تنظيم بوده که می توان با توجه به نوع محصول ، مقدار آب موجود در مزرعه و مساحت مزرعه ، دستگاه را طوری تنظيم نمود که دقيقا به اندازه نياز آبی گياه آبياری انجام گيرد .

اسلاید 3 :

ويژگيهای سيستم آبياری سنتر پيوت

n افزايش راندمان آبياری تا حدود 90 درصد

nبا استفاده از سنترپيوت در مصرف آب صرفه جويی شده و اين صرفه جويی گاهی به يک سوم نيز مي رسد .با افزايش راندمان آبياری ، سطح زير کشت نيز به همان نسبت افزايش يافته و در نتيجه درامد زارع بالا خواهد رفت . 

n يکنواختی آبياری  

nسنترپيوت آب را بطور يکسان در تمام نقاط مزرعه  پخش می کند در نتيجه محصول در تمام نقاط مزرعه بطور يکنواخت رشد کرده و عملکرد آن در هر هکتار افزايش می يابد .

اسلاید 4 :

n کاهش هزينه های کارگری

nنياز کارگری دستگاه  خيلی پايين است بطوريکه حتی يک نفر مي تواند چند دستگاه را همزمان مديريت نمايد . استفاده از سنترپيوت به اندازه ای راحت و آسان است که يک نفر با تحصيلات ابتدايی می تواند  پس از ديدن آموزش های لازم ، براحتی دستگاه را راه اندازی نمايد .

n عدم نياز به تسطيع اراضی

nسنترپيوت توانايی بالا رفتن از عوارض زمين رادارد بنابر اين نيازی به تسطيح مزرعه نيست .

n قابليت کاربرد مواد شيميايی همراه با آبياری 

nبا توجه به اين که اين سيستم دارای مخزن ، همزن و پمپ تزريق مواد شيميايی می باشد ، با استفاده از آن می توان عمليات کود پاشی و سمپاشی را بطور همزمان با آبياری و در حداقل زمان انجام داد .

اسلاید 5 :

n قابليت کاربرد مواد شيميايی همراه با آبياری 

nبا توجه به اين که اين سيستم دارای مخزن ، همزن و پمپ تزريق مواد شيميايی می باشد ، با استفاده از آن می توان عمليات کود پاشی و سمپاشی را بطور همزمان با آبياری و در حداقل زمان انجام داد .

n قابليت تنظيم دقيق ميزان آبياری 

n مناسب برای همه نوع خاک ، آب، محصول و شرايط اقليمی

n تسهيل عمليات خاک ورزی ، کاشت ، داشت و برداشت در سالهای بعد

n قابليت انتقال به ساير مزارع

اسلاید 6 :

nدر اين دستگاه از لوله های دو جداره با جدار داخلی  پلی اتيلن استفاده شده است اين لوله ها مقاومت بی نظيری در مقابل خوردگی داشته و از ده سال گارانتی برخوردار می باشند .الکترو موتورها و گيربکس ها از معتبر ترين کارخانجات سازنده اين وسايل در دنيا تامين شده و2 سال گارانتی دارند . تابلو برق و ديگر تجهيزات برقی از بالاترين کيفيت ممکن برخوردار بوده و به نحوی طراحی شده اند که کار با آنها بسيار آسان می باشد .

اسلاید 7 :

nاين دستگاه از يک سيستم ايمنی مجهز بهره می گيرد که در صورت بروز کوچکترين مشکل ، چه مکانيکی و چه برقی ، دستگاه را ب طور اتومات يک خاموش می کند .آبپاش ها با کيفيتی بسيار ممتاز و در انواع مختلف موجودند که با توجه به نوع محصول و نوع خاک می توان مناسبترين آنها را انتخاب کرد .همچنين ارتفاع آبپاش ها با توجه به ارتفاع محصول قابل تغيير می باشد وجود مخزن مواد شيميايی به ظرفيت 7000 ليتر و پمپ تزريق ، اين امکان را به زارع می دهد که بتواند توام با آبياری ، مزرعه خود را در حداق ل زمان ممکن کود پاشی يا سمپاشی نمايد .با استفاده از آبپاش تفنگی انتهايی (End gun) که در اندازه های مختلف موجود است ، می توان سطح زير کشت را با هزينه ای اندک تا حدود 10 درصد بالا برد

اسلاید 8 :

nتجهيزات ديگری از قبيل توقف در موقعيت دلخواه  ، قطع کن حساس به بارندگی ، توقف اتوماتيک –برگشت اتوماتيک ، چراغ حرکت و.... نيز بر قابليت های دستگاه افزوده است اين تجهيزات در دفترچه های راهنمای دستگاه به وضوح تشريح شده اند . اين دفترچه ها هنگام خريد هر دستگاه در اختيار خريدار قرار داده می شود .

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید