بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

در سال 1343 شركت برق منطقه اي خراسان تشكيل شد و مسئوليت تامين برق شهرستان مشهد را با استفاده از چند دستگاه مولد ديزلي بر عهده گرفت.

در سال 1347 براي تامين برق شهرهاي ديگر استان نيروگاه حرارتي مشهد به بهره برداري رسيد. در سال 1349 بنا به تصميم وزارت متبوع (آب و برق) مديريت نيروگاه مشهد به شركت توليد و انتقال نيروي برق ايران (توانير) منتقل و بدين ترتيب اين شركت تا سال 1365 ضمن تامين برق شهرهاي جنوبي و چند شهر شمالي خراسان با نيروگاههاي ديزلي تحت مديريت خود مسئوليت انتقال و توزيع برق در استان خراسان را بر عهده داشت.

اسلاید 2 :

در آن زمان شركت داراي سه معاونت تخصصي بود:

  • معاونت توزيع نيرو
  • معاونت بهره برداري توليد و انتقال
  • معاونت طرح و نوسازي

 

از آنجا كه واحدهاي تابعه شركت عملا بصورت واحد مستقل به وظايف خود عمل مي نمودند در سال 1371 كه به منظور تمركز زدايي و واگذاري كارها به بخش خصوصي و نظارت و هدايت بيشتر واحدها، تشكيل شركت هاي وابسته در دستور كار شركت قرار گرفت و با شتاب بيشتري اين مهم اجرا و هر يك بصورت يك شركت هويت تازه اي يافتند.

در حال حاضر 16 شركت در سه بخش توليد، انتقال و توزيع و خدمات فني مهندسي و خدماتي به ثبت رسيده و ارائه خدمات مي نمايند.

.

اسلاید 3 :

     برق در منابع اصلی خود نیروگاهها تولید می شوند سپس به مراکز توزیع برق انتقال داده می شوند و پس از تقسیم و کاهش ولتاژ در بین مصرف کنندگان توزیع می شود. پروژه ی مد نظر در فاز انتقال برق است.

     

اسلاید 4 :

      شرکت برق منطقه ای خراسان پروژه ی مدیریت طرحهای سرمایه ای را از اوایل سال 1382 آغاز کرد. وسعت این پروژه در سراسر استان خراسان سابق
(خراسان شمالی رضوی جنوبی) بود که با عنوان سیستم های توزیع برق آغاز به کار کرد. اما بعدها به دلیل پاره‌ای از مسائل این پروژه به قسمتهای کوچکتری تقسیم شد تا کاملتر و تخصصی تر به این پروژه پرداخته شد.

    مدیریت طرحهای سرمایه ای در حوزه‌ی برق خراسان و در شرکت برق منطقه ای خراسان فعالیت خودش را آغاز کرد تا بتواند از طریق وب و اینترنت به کاربران خود ارائه خدمات بدهد و سیستم بروکراسی را به فراموشی بسپارد.

این پروژه دو هدف عمده را در نظر داشت :

üبرنامه ریزی و اجرا،

üبهره‌برداری و توزیع.

اسلاید 5 :

  

ملاحظات داخلی

1- نبود بانک اطلاعاتی جامع و کاملی که تمامی فرآیندها به طور مستقل از آن بهره ببرند. هر بخش برای خود سیستم اطلاعاتی داشت که اطلاعات مربوط به پروژه که به آن بخش مربوط بود را در خود نگاه می داشت که این کار باعث بروز افزونگی زیاد در داده ها که در نتیجه امکان جمع آوری اطلاعات آماری را بسیار مشکل می نمود.

2- پیمانکاران برای ارسال و ثبت صورت وضعیت خود و دریافت تاییدیه ای برای آن که منجر به پرداخت هزینه به آنان می شود باید صورت وضعیت رابه مجریان مربوط تحویل و آنان نسبت به ثبت اقدام می کردند که این امر به دلیل زیاد بودن مشغله ی کاری مجریان در اکثر موارد با تاخیر صورت می گرفت که در نتیجه باعث پرداخت نشدن به موقع پول به پیمانکاران و توقف مراحل اجرایی پروژه تا پرداخت پول به پیمانکاران می شد.

اسلاید 6 :

3- کارشناس مربوط به بررسی صورت وضعیت های ارسالی توسط پیمانکاران باید از مراحل و میزان پیشرفت فیزیکی هر پروژه اطلاعات کامل و جامعی داشته باشد تا بتواند نسبت به رد یا قبول صورت وضعیت اقدام کند که این امر در سیستم حاضر به علت نبود ناظری که اطلاعات را در پایگاه به طور مستقیم ثبت کند وجود ندارد.

اسلاید 7 :

راه حل

اصلاح سیستم مکانیزه موجود با اعمال تغییرات در عملکرد سیستم حاضر :

  • اضافه کردن بخشهایی برای ناظران مقیم که پیشرفت هایی فیزیکی پروژه های انجام شده توسط پیمانکاران را به صورت مدام ثبت نماید.
  • ایجاد بخشهایی برای پیمانکاران جهت ثبت صورت وضعیت ها به صورت مستقل
  • افزودن قابلیت ویرایش اطلاعات ثبت شده در سیستم که منجر به جلوگیری از تغییرات دستی داده ها در پایگاه داده اطلاعاتی و ایجاد ناسازگاری در آن می شود.
  • یکپارچه کردن پایگاه داده های بخش های مختلف جهت جلوگیری ازافزونگی داده ها

اسلاید 8 :

امکان سنجی

امکان سنجی تکنیکی:

  • برای اصلاح سیستم موجود احتیاج به افزودن چندین صفحه وب جهت محقق شدن اهداف فوق می باشد که فن آوری ایجاد آن در موجود می باشد.( از جمله سیستم وب ، هاست ، دامین )
  • آموزش ناظران مقیم و پیمانکاران جهت کار با صفحات و کارتابل های اضافه شده

اسلاید 9 :

امکان سنجی

امکان سنجی عملیاتی:

  • به علت این که اصلاحات صورت گرفته باعث تسریع در روند پرداخت هزینه ها به پیمانکاران، عدم ایجاد داده های ناسازگار و تسریع در عملیات تایید صورت وضعیت می شود درنهایت سبب کاهش زمان اجرای پروژه خواهد شد. که این امر با استقبال خوبی از سوی سازمان و پیمانکاران روبرو است.

اسلاید 10 :

امکان سنجی

امکان سنجی اقتصادی:

  • ایجاد اصلاحات در این سیستم احتیاج به صرف هزینه زیادی ندارد. ولیکن باعث تسریع و بهبود عملیات انجام شده می شود.
  • هزینه برنامه نویس جهت پیاده سازی صفحات وب در مجموع 1000000 ریال
  • هزینه سرور برای ایجاد پایگاه مرکزی حدود 40000000 ریال (که البته در سازمان وجود دارد)
  • هزینه آموزش کاربران از جمله پیمانکاران و ناظران مقیم جهت کار با سیستم مکانیزه حدود 500000 ریال
در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید