بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

راه اندازى، كنترل و نگهدارى شبكه شايد يكى از مشكلترين و دشوارترين بخشهاى كارى يك Administrator يا مسئول سايت باشد. چون مشكلات و عيوب ناشى از سخت افزارهاى يك شبكه ،با مشكلات و عيوب ناشى از برنامه هاى نرم افزارى شبكه ادغام شده واگر به فرض در هنگام تنظيم شبکه مشکلی به وجود آيد ،وقت زيادی تلف خواهد گرديد تا بفهميم مشكل از ناحيه سخت افزارى است يا نرم افزارى.

اسلاید 2 :

مقدمه

    لذا بر آن شدم يك جزوه بسيار ساده و روان در رابطه با شبكه ( سخت افزارى و نرم افزارى) در حدى كه مورد نياز مدارس، جهت رفع مشكلات آنها باشد، بنويسم. قابل ذكر است كه بنده شخصا" رشته تحصيلى ام كامپيوتر نبوده و هيچ ادعايی در زمينه هيچ يك از برنامه هاى كامپيوترى نداشته و ندارم و فقط در حد دانسته ها و اطلاعات خود، آنچه را كه میدانم و با

اسلاید 3 :

مقدمه

فوت وفن دبيرى خود مخلصانه در اختيار ديگر عزيزان قرار مى دهم، تا شايد گشايش بابى نوين در جهت پيشرفت و ترقى آنهايى كه كمتر با اينگونه برنامه ها آشنا هستند گرديده و به قولى ما فقط استارت كار را مى زنيم و انشاءا... شما هزار مرتبه بهتر و فنی تر از ما خواهيد شد.
اين جزوه شامل چهار بخش است:

اسلاید 4 :

معرفي كارت شبكه، و راه اندازى و نگهدارى شبكه از لحاظ سخت افزارى

كارت شبكه يا LAN Card

كامپيوترها جهت اتصال به هم و استفاده از برنامه هاى هم و اشتراك برنامه ها از نظر سخت افزارى احتياج به كارت شبكه يا LAN Card دارند. كه بطور معمول در بازاردو نوع کارت معمول می باشد. يک قسم آنها کارتهاِی 10 در 10 بوده و قسم ديگر کارتهای 10 در 100 ميباشند. جهت كنترل اتصال درست كارت شبكه به كامپيوتر مىتوانيد روى آيكون My Computer كليك راست نموده

اسلاید 5 :

و ازقسمت Properties پوشه Device manager را انتخاب نماييد. در بين ابزارهاى نصب شده طبق شكل بايد در قسمت Network adapters ،نام ومشخصات كارت شبكه شما وجود داشته باشد.
اگر در اين بخش علامت سوال يا تعجب به شكل زرد رنگ وجود داشته باشد نشان مىدهد كه راه انداز (Driver ) كارت شبكه شما ناقص بوده و درست نصب نشده است و بايستى

اسلاید 6 :

طبق روشهاى Hardware settings آنرا برداشته(Remove) و با Refresh ، يا از قسمت Add new hardware در بخش كنترل پنل (Control Panel )

درايور يا راه انداز مناسب و صحيح آنرا نصب نماييد. (براى مشاهده جزئييات نصب يك سخت افزار در صورت لزوم به جزوه آموزش نصب و راه اندازى ويندوز و تنظيمات كامپيوتر از همين سرى جزوات مراجعه نماييد.(
توجه نماييد كه بعد از نصب كارت شبكه، آيكون Network Neighborhood در روى ميز كار (Desktop ) مشاهده خواهد شد كه بعدا" به توضيح تنظيم آن خواهيم پرداخت.

اسلاید 7 :

شبکه BNC کامپيوترها بطور سری به هم متصل می شوند و در صورتی که شبکه و سيمهای ارتباطی يک کامپيوتر خراب شود باعث از کار افتادن بقيه شبکه نيز خواهد گرديد. رابط BNC که به شکل يک استوانه مِباشد دارای دو برآمدگِی مِی باشد.( مانند شکل(

اسلاید 8 :

در ابتدا و انتهای سيمهای رابط اين نوع شبکه يك عدد رابط به نام به نام BNC پرچ شده است که جهت اتصال به سيمها و کامپيوترهای ديگر در سر هر کدام از آنها یک عدد T-Connector قرار می دهند همانطور که در شکل مشاهده می نماييد در سر تی ها برآمدگی و ي شکافها و فرورفتگيهاِی جهت برقرار اتصال با هم وجود دارد و شما بايست بطور دقيق هنگام اتصال دو قسمت به هم ، شکافها یا فرورفتگی ها را با برآمدگيهای قطعه مقابل چفت نمود و با يک بار چرخش آنرا قفل نماييد تا سفت شود.

اسلاید 9 :

اِينگونه سيم کشی تا حدود نسبتا" زيادی از نظر هزينه به صرفه بوده و ارزان می باشد ولی کنترل ، نگهداری آن بسيار مشکل بوده و بايستی همواره احتياط را پيشه خود نمود. بسيار ديده شده که اين سيمها و رابطها از مناره ها شکسته و قطع می گردند لذا می توانید قسمتهای انتهاِيی را باچسپ محکم و يا سيم محک نماييد تا شکسته و قطع نشود.

اسلاید 10 :

گاهى در شبكه مشكلاتى پيش مىآيد كه شايد با كمى تامل و دقت قابل رفع باشد. اگر شبكه يا كامپيوترى از شبكه قطع باشد و بعد از كنترل موارد لازم، در شبكه مطمئن شديد كه از لحاظ برنامه و نرم افزار مشكلى نداريد مى توانيد كنترلهاى زير انجام دهيد:
تريميناتورهاى دو سر شبكه را چك و كنترل نماييد و مطمئن شويد که مشكلى نداشته و محكم متصل باشند.
تيكانكترها متصل بوده و هيچ سيمي قطع نباشد.
معمولا" بر اثر كشيدگى سيمها پرچ سر سيمها جدا مى شود

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید