بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه: قبل از اینکه به مقوله مدیریت پورتفولیو بپردازم, لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که علارغم تلاشهای به کار رفته در جهت ایجاد اصطلاحی به جای پورتفولیو هنوز نتوانسته ایم واژه و عبارتی مناسب جایگزین آن کنیم.

اسلاید 2 :

پورتفولیو در لغت به معنی  مقام, سهام و در علوم بازرگانی به معنی موجودى اوراق بهادار ،اسناد بهادار جمع آورى شده می باشد

مدیریت پورتفولیورا میتوان به عباراتی چون مدیریت سبد کاری پروژه٫مدیریت بسته های کاری پروژه و ... تعبیر کرد.

اسلاید 3 :

اگر قبول کنیم که کیفیت مهم است, بنابراین کنترل پروژه ضروری به نظر می رسد.و کنترل پروژه بدونمدیریت پورتفولیو غیر ممکن است. پس رابطه بین دو موضوع روشن است: مدیریتپورتفولیوی پروژه برای اطمینان یافتن از کیفیت پروژه ضروری است.

اسلاید 4 :

مدیریت پورتفولیودر حال تبدیل شدن به جزء با اهمیت و بحرانی در مرحله توجیه پروژه و مرحله ارزیابی آن است و سازمانها را قادر می سازد سرمایه های موجود و پیشنهادی خود را با ارزیابی صحیحی از تخصیص محدود منابع, زمان و بودجه ترکیب کنند.

اسلاید 5 :

شرکت ها باید بتوانند منابع صحیح را به پروژه های صحیح اختصاص دهند.ما در محیطی زندگی می کنیم که علارغم تقاضاهای نامحدود با محدودیت منابع روبرو هستیم. بعضی اوقات این بدان معنی است که به پروژه هایی که در جهت تحقق اهداف استراتژیک شرکت ها و سازمان ها ایجاد نمی شوند و ارزش زیادی را به ارمغان نمی آورند, باید خاتمه داد.

اسلاید 6 :

لازم به ذکر است که عدم بکارگیری صحیح مدیریت پورتفولیو می تواند باعث تضاد سردرگمی و فشار و استرس شود.

اسلاید 7 :

معمولا شامل سه مرحله می شود:
1:مرحله تطبیق دادن
2:کاربرد پذیروسودمند کردن
3:متعادل کردن

اسلاید 8 :

مرحله تطبیق کردن:این مرحله شامل ارزیابی پروژه های جاری و سپس مرور استراتژی سازمان می شود.در این مرحله حتما باید معیار هایی برای انتخاب و اولویت بندی پروژه ها در نظر گرفته می شود.قبل از اینکه پروژه ای جهت سرمایه گذاری انتخاب شودباید بتواند در چار چوب معیار های ایجاد شده قرار گیرد.معیار های ایجاد شده نیز باید در راستای مسیر استراتژیک حد اقل بازار و خاتمه دادن به توجیهای کاغذ بازی ایجاد شود.

اسلاید 9 :

مرحله کاربرد پذیر کردن و سود مند کردن:
این مرحله در زمانی صورت می گیرد که ارزش هر پروژه به وسیله هزینه ها منافع وریسک های وابسته به خوبی تعریف شده باشد.
لازم به ذکر است که بحرانی ترین پروژه ها در برابر استان داردهای از پیش تعیین شده ای اندازه گیری می شوند و توسط فرایند های آنالیز شده که خود به وسیله اطلاعات قابل سنجش بدست می اینددر جهت پیش بینی هزینه ها و منافع مرور می شوند.

اسلاید 10 :

مدیریت پورتفولیوصحیح در جهت ارزیابی, انتخاب, اولویت بخشی, بودجه بندی و برنامه ریزی برای پروژه های صحیح ارائه میدهد. البته برای پروژههایی که بالاترین ارزش را برای اهداف استراژیک سازمان ها به ارمغان می آورند

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید