بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

          پوست مصنوعی  

بي شک آن را مي توان اوج جاه طلبي پژوهشگران در عرصه پزشکي نوين عنوان کرد. اين فناوري در سال هاي گذشته، به لطف تلاش ها و پيشرفت هاي صورت گرفته در آزمايشگاه هاي فوق مدرن دنيا، خيز بلندي برداشته و اکنون کار به جايي رسيده است که توليد آن به صورت کاملا خودکار به عنوان برنامه جديد دانشمندان در زمينه توليد پوست هاي مصنوعي تبديل شده است.

اسلاید 2 :

گروهي از محققان در انستيتو فرانهوفر آلمان در صدر چنين تحقيقاتي هستند و اميدوارند در قالب پروژه اي موسوم به «مهندسي خودکار بافت مبتني بر تقاضا» توليد پوست مصنوعي را به فرآيندي صنعتي تبديل کنند.

اسلاید 3 :

چگونگی ساخت پوست مصنوعی؟

در پزشکي امروز نياز به پوست هاي متنوع مصنوعي آن هم در حجم قابل توجه به مقوله اي تبديل شده است که با حيات انسان ها سروکار داردمحققان در اين جاه طلبي علمي بي سابقه و در قالب فرآيندي چندمرحله اي، ابتدا به سراغ قطعات پوستي استرليزه مي روند و آنها را به قطعات کوچک تري تقسيم مي کنند. در ادامه و با استفاده از آنزيم هاي مخصوص، اصلاحاتي در اين پوست ها انجام مي دهند و در نهايت با ترکيب آنها در يک لايه، فرآيند توليد پوست مصنوعي را به پايان مي رسانند.

اسلاید 4 :

مزایا و معایب پوست مصنوعی

توليد پوست مصنوعي براساس چنين روشي، مزاياي خاص خود را دارد. پوست توليد شده به اين روش، از خاصيت کشساني کاملا طبيعي برخوردار است. با اين حال اين کار هنوز کاملا به صورت خودکار و صنعتي انجام نمي شود. در حال حاضر، پوست هاي مصنوعي که در آزمايشگاه هاي مختف جهان توليد مي شوند، با قيمت هاي بسيار گزاف در اختيار خريداران قرار مي گيرند و اين همه عمدتا به دليل استفاده از نيروهاي انساني و سرعت پايين فرآيند توليد آن است.

اسلاید 5 :

طي يک سال گذشته، 4 انستيتو و مرکز تحقيقاتي معتبر در آلمان، تلاش هاي مشترکي را در اين زمينه دنبال کرده اند و اکنون نتيجه همکاري، ثبت رسمي 8 پوست مصنوعي به روش کاملا خودکار است..

کيفيت اين پوست با توجه به مدت زمان زيادي که به کار گرفته مي شود، از جمله فاکتورهاي تعيين کننده در اين زمينه است.

اسلاید 6 :

جایگزین های پوستی

پيش بيني مي شود در صورت موفقيت هاي آتي اين فناوري نوين، کارخانه توليد کاملا خودکار پوست هاي مصنوعي تا 2 سال آينده راه اندازي شود. تلاش محققان اين پروژه بر آن است ماهانه حدود 5000 مدل پوستي با بالاترين کيفيت ممکن و با قيمتي در حدود 34 يورو براي هر قطعه توليد شود.

اسلاید 7 :

تولید انبوه پوست مصنوعی با کیفیت پوست طبیعی امکان پذیرشد

پيش بيني مي شود از اين پس جراحان براي ترميم قسمت هاي مختلف بدن بيماران دچار سوختگي و حوادث مشابه، استفاده از پوست هاي مصنوعي توليد شده به روش کاملا خودکار را به عنوان گزينه اي مطمئن در نظر بگيرند.

دانشمندان آلماني موفق به ابداع يک تکنيک جديد شده اند که به کمک آن به زودي پوست مصنوعي با کيفيت پوست طبيعي به مرحله توليد انبوه مي رسد.

اسلاید 8 :

کاربرد پوست مصنوعی

توليد انبوه پوست مصنوعي به ويژه براي افرادي که دچار سوختگي هاي شديد مي شوند،مفيد است. اين افراد اغلب نيازمند دريافت پوست به مقدار زياد براي پوشاندن نقاط سوخته بدنشان هستند.

اسلاید 9 :

يکي ديگر از کاربردهاي مهم پوست مصنوعي توليد بافت هاي مختلف است. مهندسي بافت سال هاي بسيار زياد مورد توجه پژوهشگران بوده است، اما محققان موسسه مهندسي و بيوتکنولوژي فرانهوفر در اشتوتگارت آلمان در نظر دارند، در اين عرصه يک قدم پيشتر بروند. آن ها به زودي خواهند توانست توليد کاملا خودکار هر بافتي را امکان پذير کنند.

اسلاید 10 :

نحوه تولید پوست مصنوعی

در يک پروسه ماشيني با کمک يک دستگاه و با استفاده از يک ترکيب ژلي خاص طي چند مرحله شامل تهيه بيوپسي، ايزوله کردن سلول هاي مختلف، شبيه سازي رشد و ترکيب سلول هاي پوستي با کلاژن، پوست مصنوعي آماده مي شود؛ سپس مي توان بافت توليد شده را منجمد و براي استفاده در آينده ذخيره کرد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید