بخشی از مقاله

استفاده از فيبر نوري براي انتقال نور خورشيد به مکانهاي سربسته

همانطور که در عکس هاي بالا مشاده مي کنيد مي توان در روز با استفاده از فيبرهاي نوري نور خورشيد را به مکانهايي کاملا سر بسته و بدون نور برد بدون ذره اي تفاوت با يک لوستر بزرگ که با انرژي الکتريکي و لامپ محيط اطراف را روشن مي کند. اين شکل استفاده از تکنولوژي مي تواند کمکي براي شهرهاي آفتاب خيز ايران بسيار مقرون به صرفه و اقتصادي باشد چراکه در اکثر اين شهرها منبع توليد کننده برق وجود ندارد ( ولي آفتاب وجود دارد ) و به دليل آفتاب شديد و وجود نور زياد در اين مناطق، منازل مکان ها کاملا سر بسته است و با استفاده از انرژي الکتريکي و لامپهاي برقي اقدام به روشنايي محيط اطراف ميکنند.


البته ذکر اين نکته نيز نبايد فراموش شود که انرژي گرمايي خورشيد نيز به اين روش منتقل مي شود که البته گرماي ايجاد شده به اين روش بيسار کمتر گرمايي است که لامپ هاي پرمصرف براي توليد نور ايجاد مي کنند.

توضيحي در مورد فناوري بکار رفته در اين روش:
همانطور که مي دانيد فيبرهاي نوري نوعي وسيله انتقال انرژي هستند که براي انتقال نور به کار مي روند. با استفاده از فيبرهاي نوري مي توان نور را تا هر مسافتي ( البته با استفاده از تقويت کننده هاي مخصوص ) منتقل کرد و استفاده نمود. از اين قابليت فيبرهاي نوري براي انتقال اطلاعات استفاده مي شود. در اين روش با تبديل سيگنالهاي الکتريکي به امواج نوري مي توان سرعت انتقال اطلاعات را بسيار زياد نمود و دامنه بسيار زياد نويزها را خذف نمود و داده را با کمترين اختلال و بدون کمترين نويز به مقصد رسانيد. که البته اين روش انتقال اطلاعات هنوز جزو روشهاي گراني محسوب مي شود که مسلما کاربردهاي خاص خود را نيز دارد. به عنوان مثال ميتوان به استفاده از فيبرهاي نوري براي خطوط اصلي و ستون فقرات اينترنت نامبرد که بدون استفاده از تکنولوژي فيبرهاي نوري امکان انتقال اطلاعات عملا غير ممکن خواهد بود ( با حجم بالاي جابجايي اطلاعات و داده ها در عصر امروز )
مقايسه جديدترين پردازنده هاي خانواده «كور ۲ديو»Duo ۲ Coreشركت اينتل با پردازنده هاي توليدي شركت «اي ام دي» نشان مي دهد اينتل بار ديگر برتري خود را در زمينه عملكرد پردازنده هاي رايانه اي از شركت «اي ام دي» باز پس گرفته است.
به گزارش سايت اينترنتي «نيوزفكتور»، كارشناسان نشريه تحقيقاتي «رگ هاردور» اعلام كردند سرعت محاسباتي پردازنده جديد «كور ۲ديو» شركت اينتل كه به زودي به بازار عرضه مي شود، از سرعت محاسباتي آخرين محصولات «اي ام دي» به ميزان قابل توجهي بالاتر است و به همين علت شركت «اي ام دي» براي ادامه رقابت با اينتل يا بايد قيمت محصولات فعلي خود را كاهش داده و يا محصولات جديد و كارآمدتري را روانه بازار سازد.
شركت «اي ام دي» كه پس از اينتل، دومين توليدكننده بزرگ پردازنده هاي مورد استفاده در رايانه هاي شخصي و رايانه هاي سرور محسوب مي شود در ماه هاي اخير موفق شده بود با پردازنده هاي «اتلن» (ويژه رايانه هاي شخصي) و «اوپترون» (ويژه رايانه هاي سرور) كه داراي كارايي بالا و مصرف انرژي اندك بودند، بخش قابل توجهي از بازار پردازنده هاي شركت اينتل را تصاحب كند اما هم اكنون اينتل با پردازنده «كور ۲ديو» به اوج قدرت خود بازگشته است.


كارشناسان وب سايت «اكستريم تك» نيز در جديدترين اظهار نظرهاي خود اعلام كردند سري پردازنده هاي «كور۲ ديو» كه به مرور جايگزين پردازنده هاي پنتيوم ۴ شركت اينتل مي شوند، با برخورداري از دو هسته محاسباتي مجزا و سرعت محاسباتي دست كم ۲/۶۶گيگاهرتز، كاملا از نظر كارايي بر پردازنده هاي فعلي «اتلن ۶۴» و «اتلن اف اكس» شركت «اي ام دي» برتري دارند.
پست شده توسط xooxoo | نظر ها(۰)
کوچکترين کامپوتر دنيا
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۵
عکسي که مشاهده مي کنيد متعلق به کوچکترين کامپوتر دنياست که به “Space cube” موسوم است.شايد غير قابل باور باشد که اندازه اين کامپيوتر تنها 2x 2 x 2.2 اينچ است و

در خود يک CPU با سرعت ۳۰۰ مگا هرتز و ۶۴ مگابايت رم SD به همراه پورتهاي زير را جاي داده است :
USB
Ethernet Port
Flash Memory
VGA Port
Serial Port
Microphone
Space wire
اين ميکرو PC با استفاده از توزيعي از سيستم عامل لينوکس تخت عنوان “Atom Linux ” کار مي کند. سارنده اين ميکرو PC نوع کوچکتري از نوع PC را نيز ارائه داده است که “SEMC5701A” نام دارد که از Space Cube نيز کوچکتر است.
نوع دوم اين نوع کامپوتر که ” SEMC5701A ” نام دارد به Teacube معروف است و با استفاده از پروسسور مدل “VR5701″ ساخته شرکت NEC که در سرعتهاي ۲۶۶ و ۳۳۳ مگاهرتز مار مي کند ارائه شده است. Teacube داراي ۱۶ مگابايت حافظه از نوع فلش و ۶۴ مگابايت رم از نوع SDRAM دارد. خروجي گرافيکي Teacube مي تواند حداکثر روزولوشن 1280×1024 با تعداد رنگ ۶۵۰۰۰ رنگ را پشتيباني کند. اين ميکروPC نيز به همراه يک سيستم عامل داخلي ( Embeded ) ارائه شده و قابل استفاده است. T-cube در رنگهاي مختلفي و براي هر سليقه ارائه شده است. ژاپني ها يک PC را به طور تمام و کمال در حيت شما قرار داده اند.


Technorati Tags: technology nano-tech
Qosmio G35-AV650

معرفي يک لب تاپ جديد از شرکت توشيبا ، لب تاپي همراه با يک CPU دو هسته اي ( core duo ) از سري Qosmio مدل G35-AV650 شزکت توشيبا . اين لب تاپ اولين نوع از نوت بوکهاي امريکايي ( ارائه شده در امريکا ) است که به همراه HD DVD-ROM ، براي مشاهده فيلمهايي که به فرمت HD-DVD هستند ، به بازار ارائه شده است. شما با داشتن چنين لب تاپي که يک صفحه نمايش نوع عريض ” 17 ( widescreen ) با رزولوشن 19

20 x ۱۲۰۰ و اسپيکرهاي Dolby surround آن هميشه و همه جا يک سينماي خانگي را با خود به همراه خواهيد داشت. در اين لب تاپ پورتي وجود دارد ( پورت HDMI با پشتيباني از 1080i ) که شما را قادر ميسازد تا نوت بوک خود را به يک HDTV متصل نماييد. البته زماني که صفحه نمايش بزرگ اين نوت بوک شما را راضي نکند و شما بخواهيد تصاوير را در يک صفحه نمايش بزرگتر مشاهده کنيد وجود چنين پورتي بسيار کارامد خوهد بود.
اين نوت بوک به همراه 2 هارد ديسک 100GBبا دور 5400rpm ، يک گيگ ( 1024MB ) رم، تيونر تلوزيون داخلي ، کارت گرافيک Nvidia GeForce Go 7800 مجهز به 256MB حافظه ، رابط بلوتوث ( Bluetooth ) و بسياري چيزهاي ديگر قيمتي در حدود 3000$ خواهد داشت.
اطلاعات بيشتر از اين لب تاپ در ادامه همين مطلب ( به زبان انگليسي )
جديدترين کامپوتر همراه سوني Sony VAIO UX-180P
Secret Sony Vaio ultra-portable

عکسي را که در بالا مشاهده مي کنيد تصويري است از کامپيوترهاي همراه سري وايو ( VAIO UX-180P ) شرکت سوني که با يک CPU با سرعت 1.2GHz و هسته سولو از شرکت اينتل به همراه 512MB رم و 30GB هارد درايو ارائه شده است. صفحه نمايش اين کامپيوتر “4.5 بوده و داراي قدرت رزولوشن 1024x 600 مي باشد.
در اين کامپيوتر ۲ دوربين نيز تعبيه شده است که يکي در جلو و ديگري در پشت قرار گرفته اند. يک ميکروفون براي ضبط صدا و يک سنسور بيومتريک حساس به اثر انگشت نيز جهت حفاظت اين کامپيوتر و جلوگيري از سرقت آن تعبيه شده است.
در اين کامپيوتر از شبکه هاي بدون سيم ( Wireless ) با سه استاندارد 802.11a/b/g نيز پشتيباني شده که تمامي اين امکانات باعث شده است تا کاربر چنين کامپيوتري متوجه هيچ گونه کمبودي نگردد. قيمت اين رايانه ( فارسي را پاس بداريم ) که در ماه June به بازار مي آيد ۱۸۰۰ دلار برآورد شده است.
گرچه قيمت اين راياته و آرزوي داشتنش باعث احساس وجود بسياري از کمبودها مي شود.
پست شده توسط xooxoo | نظر ها(۰)
JBL Radial for iPod


ميدونم که تا به حال چيزي شبيه به وسيله فوق نديدين ( مگر اينکه اگر قبلا ” JBL Radial ” را ديده باشين ). وسيله فوق يک اسپيکر ( بلنگو ) پرقدرت براي iPod شماست که توسط کمپاني معروف JBL براي iPod ارائه شده است. گوش دادن به iPod با اين اسپيکر به خاطر ظاهر و شکل بسيار زيبا و جذاب بايد هيجان انگيز باشه . اما با اين همه تفاصير يک خبر بد هم دارم و اون قيمت بسيار بالاي اين اسپيکر است. $300 براي اين اسپيکر که در ماه آينده هم به بازار وارد مي شود. به نظر شما چطور است؟

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید