بخشی از مقاله

مقاله در مورد اینترنت 


دنیای بر خط
PC ابزار اصلی برای باز کردن در به دنیای برخط می باشد. برای برخط شدن نیاز به اتصال PC خود به شبکه سراسری دارید که ما آن را اینترنت می نامیم. این عمل می تواند به روش های مختلفی انجام پذیرئد. می توانید به وسیله مودم های کابلی متصل به تلوزیون کابلی، با استفاده از ISDN یا ADSL (هر دو از طریق سیم تلفت زوجی – به هم تابیده انجام می شوند)، پیوندهای ماهواره ای بی سیم و اتصالات مستقیم از طریق LANها وارد شوید. هرچند که ما اغلب به سادگی با وصل کردن خط تلفن به مودم PC خود و اجرای نرم افزار ارتباطی خود وارد فضای مجازی می شویم.


اینترنت چیست؟
اینترنت یک مجموعه جهانی از شبکه های متصل به هم است. آن در واقع از هزاران شبکه مجزا از قبیل موسسه های دانشگاهی، تاسیسات نظامی، مراکز دولتی، شرکت های تجاری و سایر سازمان ها تشکیل شده است. جستجوگران مجازی پس از آمدن در اینترنت می توانند به دسته وسیعی از منابع اطلاعاتی دست پیدا کنند، به میلیون ها فایل قابل بازیابی برسند، با هزاران گروه

خبری جهانی صحبت کنند. به صدها میلیون نفر در هر کشوری e-mail بفرستند و از مزایای سرویس های اطلاعاتی رایگان یا قابل خریداری بهره مند شوند. آیا اکنون اینترنت بزرگ است؟ شبکه، که نام اختصاری اینترنت می باشد، میلیون ها کامپیوتر را به چندین کامپیوتر سرویس دهنده میزبان در هر کشوری از جهان متصل می کند. میزبان های اینترنت به طور 24 ساعته به اینترنت متصل هستند. بیش از هزاران نفر در هر ماه به این شبکه متصل می شوند.


اتصال به اینترنت
شما چگونه به اینترنت متصل می شوید؟ در این قسمت در مورد اتصال به اینترنت و همچنین نحوه بسته بندی اطلاعات و ارسال آنها در اینترنت صحبت می کنیم. سه سطح در اتصال به اینترنت وجود دارد:
اتصال از طریق یک سرویس شاهراه اطلاعاتی:
یک روش برای دسترسی به اینترنت عضو شدن در یک سرویس اطلاعاتی تجاری است. این روش اتصال انتخابی معروف برای افرادی هستد که در منزل یا در کسب کوچکی کار می کنند و همچنین برای آنهایی که می خواهند PC منزل خود را با به اینترنت متصل کننند.


اتصال از طریق یک ارائه کننده خدمات اینترنت:
در سطح دوم از سرویس اینترنت، از طریق یک اتصال شماره گیری و به وسیله یک ارائه کننده خدمات اینترنت ارتباط برقرار می شود. این نوع از اتصال دستیابی مستقیم به اینترنت را مقدور می سازد. اتصال از نوع شماره گیری یک اتصال موقتی بنا شده به وسیله مودم برای گرفتن شماره (از طریق یک خط تلفن یا یک خط ADSL یا ISDN دیجیتالی) خط مثل به کامپیوتر دوردست با امکان دسترسی به اینترنت می باشد. ارائه کننده خدمات اینترنتی شرکتی است که برای شرکت ها یا افراد امکان دستیابی یا ظاهر شدن در اینترنت را فراهم می آورد.


اتصال مستقیم از طریق ارتباط شبکه ای:
سطح سوم از اتصال مستقیم به اینترنت در حالت کلی به یک اتصال از نوع شماره گیری (سطوح یک و دو فوق) ترجیح داده می شود به این دلیل که به طور عادی تبادل سریع تری با اینترنت ایجاد می شکند. در این سطح، PC شما به طور مستقیم و معمولاً از طریق یک شبکه محلی (LAN) به اینترنت متصل می شود.
TCP/IP و بسته ها
قرارداد کنترل انتقال / قرارداد اینترنت (TCP/IP) یک قرارداد ارتباطی است که انتقال داده در اینترنت را سبب می شود. هر سیستم عامل مدرن (به عنوان مثال ویندوز 2000/NT/9X یا Mac OD) به همراه خود نرم افزار مورد نیاز برای راه اندازی ارتباطات TCP/IP دارد. ارتباطات در شبکه از طریق این قرارداد دو لایه ای صورت می پذیرد. یک قرارداد مجموعه ای از قواعدی است که کامپیوترها برای صحبت کردن با همدیگر استفاده می کنند.


قرارداد کنترل انتقال (TCP از TCP/IP) قواعهد بسته بندی اطلاعات به شکل بسته ها را به کار می گیرد. هر پیغام، فایل و چیزی از طریق اینترنت ارسال می شود تفکیک شده و برای مسیریابی در اینترنت ارسال می شود تفکیک شده و برای مسیریابی در اینترنت در بسته ها قرار می یگرد. قواعد اینترنت (IP از TCP/IP) آدرس را منظور می کند به گونه ای که هر بسته به مقصد مورد نظرش

برسد. نحوه عمل بدین صورت می باشد. وقتی که درخواست یک فایل از یک کامپیوتر سرویس دهنده اینترنت می کنید، لایه TCP فایل را به یک یا چند بسته تقسیم می کند، یک شماره را برای هر بسته درنظر می گیرد و سپس آنها را یک – به – یک از طریق لایه IP مسیردهی می کند. هر بسته دارای آدرس IP مقصد می باشد اما آنها ممکن است مسیرهای مختلفی را در اینترنت به مقصدهای خود بپیمایند. در مقصد، لایه TCP منتظر می ماند تا کلیه بسته ها برسند، آنها را کد گذاری کرده و سپس آنها را به صورت یک فایل به سمت کاربران می فرستد.


هر نقطه – حضور (POP) در اینترنت داریا یک ادرس منحصر به فرد با چهار دسته عدد جدا شده توسط کاراکتر نقطه می باشد (به عنوان مثال 10، 104، 28، 206). یک POP در اینترنت دارای یک آدرس منحصر به فرد با چهار دسته عدد جدا شده توسط کاراکتر مقطه می باشد (به عنوان مثال 10 . 104 . 28 . 206) یک POP یک مقطه دستیابی به اینترنت است. یک ISP ممکن است دارای چندین POP باشد به گونه ای که مشترکین بتوانند شماره تلفن های محلی را به منظور دستیابی بگیرند.


برخط شدن بدون یک PC
شما مجبور به داشتن یک اتصال به اینترنت نیستند. دسترسی به اینترنت به گونه ای جزئی از زندگی ما شده است كه مهندسين در حال پيدا كردن روش ها جديد به منظور بدست آوردن دسترسي به اينترنت مي باشند. افراد فاقد استطاعت مالي و آنهايي كه نمي خواهند يك PC بخرند مي توانند به روشهاي ديگري دسترسي پيدا كنند. دستگاه هاي خيلي معروف آنهايي

هستند كه با تلوزيون همراه مي باشند. برخي از تلوزيون هاي جديد داراي مودم هاي پيش ساخته، مرورگرهاي وب و نرم افزار E-MAIL مي باشند. يا اگر شما نياز به يك تلوزيون جديد نداشته باشيد اين قابليت ها به صورت يك جعبه قابل تنظيم و قابل اتصال به تلوزيون قابل خريداري مي باشد. هر تلوزيون داراي يك صفحه كليد از راه دور براي ورودي مي باشد.


افراد پيشقدم تصورات زيادي در ارائه خدمات اينترنتي دارند. حتي يك كاتريج قابل اتصال وجود دارد كه يك بازي ويديويي Sega را يه يك مرورگر وب دگرگون مي كند. ابزار تلفن اينترنتي مسيري ديگر براي دستيابي به اينترنت مي باشد. چنين دستگاه هايي در ابتدا براي بررسي e-mail استفاده مي شوند. برخي از تلفن ها داراي نمايشگر تعبيه شده اي مي باشند، كه شبيه يك دوربين ويديويي مي باشد و امكان بهره برداري از اينترنت را فراهم مي كند.
بازيابي و مشاهده اطلاعات


پس از متصل شدن به اينترنت، آماده براي كاوش كردن در شگفتي هاي اينترنت خواهد بود. براي انجام چنين كاري نياز به بازر كردن يك برنامه سرويس دهنده مي باشد كه امكان بازيابي و مشاهده منابع اينترنتي را فراهم آورد. يك برنامه سرويس دهنده روي PC شما اجرا مي شود و به همراه برنامه سرويس دهنده اي كار مي كند كه روي كامپيوتر ميزبان اجرا می شود. برنامه

سرويس گيرنده با برنامه سرويس دهنده ارتباط برقرار مي كند و با همديگر كار مي كنند تا دستيابي به منابع روي سرويس دهنده اينترنت فراهم شود. برنامه هاي سرويس گيرنده براي كار با چند نوع خاص از برنامه های سرويس دهنده طراحي شده اند (به عنوان مثال نرم افزار سرويس گيرنده Microsoft Internet Explorer به همراه نرم افزار سرويس دهنده Internet Explorer كار مي كند). يك كامپيوتر سرويس دهنده تنها بايد چندين برنامه سرويس دهنده متفاوت در حال اجرا روي خود داشته باشد تا آن را با سرويس گيرنده هاي متنوعي هماهنگ كنند.


يك مرورگر برنامه سرويس گيرنده است. مرورگرها نرم افزارهاي كاربردي هستند كه يك رابط كاربر گرافيكي (GUI) را براي جستجو، پدا كردن، مشاهده و مديريت اطلاعات روي هر شبكه ارائه مي كنند. Microsoft Internet Explorer و Netscape Communicator دو مرورگر خيلي معروف هستند.

مكان ياب متحدالشكل منابع: آدرس اينترنتي
URL، يا جايگزين متحدالشكل منابع (با تلفظ "يو-آر-اِل") معادل اينترنتي يك آدرس است. درست همان گونه كه يك آدرس پستي از كل به جزء (كشور، ايالت، شهر تا آدرس خيابان) جلو مي رود، URL همين روش را در پيش مي گيرد. URL روش استانداردي براي آنهايي است كه اطلاعات را روي اينترنت در دسترس قرار مي دهند؛ تا بتوانند اجزاء اينترنت از قبيل سايت هاي سرويس دهنده، اسناد، فايل ها، گروه هاي خبري و ساير مواردي كه يافت

 از اين قبل مواجه خواهيد شد.
ftp://ftp.pernhall.com (Prentice Hall سايت)
http://www.yahoo.con (موتور جستجو و دروازه اينترنتي)
news://at.tennis (گروه خبري تنيس)
gopher://wiretap.spied.com/oo/library/classic/twocity.txt (اطلاعات كنگره ملي آفريقا)
مرورگرها: ابزار اطلاعاتي


از وقتي كه مزه اينترنت را چشيده ايد، فرصت خوبي است كه بخش عمده اي از وقت خود را با يك مرورگر وب صرف كنيد. مرورگر اينترنتي يا مرورگر وب يك ابزار نرم افزاري است كه بهره برداری از منابع اطلاعاتي دنياي الكترونيكي و برقراري با آنهايي كه در دنياي الكترونيكي زندگي مي كنند را ممكن مي سازد.


ناحيه قابل مشاهده از يك مرورگر مي تواند با اسنادي پر شود كه شامل تركيباتي از متن، تصاوير ويديويي متحرك و انيميشن است. اطلاعات بصري مي تواند با صداي واقعي توسعه يابد. فرم هاي متفاوت از برقراري ارتباط در داخل اسناد HTML ارائه مي شود. مرورگر، يك سند HTML را باز نموده و اطلاعات را بر طبق دستورالعمل هاي HTML تعبيه شده در سند به نمايش درمي آورد. سند HTML كليه عناصر مورد نياز شامل فايل هاي تصوير، دنباله صوتي و برنامه های كوچك به نام

ريزبرنامه ها را با همديگر درنظر مي گيرد. مرورگرها ريزبرنامه را پذيرفته و سپس آنها را تفسير و اجرا مي كنند. اين ريزبرنامه ها اغلب دستورالعمل هايي براي يك دنباله انيميشن مي باشند. مرورگر مي تواند با يك اتصال اينترنتي يا بدون آن استفاده شود؛ هرچند كه براي دستيابي به فايل هايي به غير از آنهايي كه روي PC شما يا شبكه ناحيه محلي هستند نياز به يك اتصال اينترنتي مي باشد. در مورد مرورگرها در مبحث اينترنت بحث خواهد شد.


مفاهيم و قابليت ها
ما از نرم افزار پردازش واژه، نشر روميزي، ارائه، صفحه گسترده و بانك اطلاعاتي براي ايجاد انواع سند استفاده مي كنيم. نرم افزار مرورگر از اين نظر متفاوت است و هيچ گونه سندي حاصل نخواهد شد. مرورگرها به شما اجازه مي دهند اطلاعات را به هنگام تبادل با كامپيوترهاي سرويس دهنده بازيابي و مشاهده كنيد. در مقايسه با ساير ابزارهاي بهره وري، مرورگرها از نظر استفاده ساده و قابل درك هستند.


اينترنت: يك شبكه عمومي
بخش وسيعي از منابع اينترنتي كه توسط ميليون ها شبكه مشترك در دسترس قرار گرفته اند مي تواند به وسيله هر كس و در هر جايي دستيابي شوند. براي برخورداي از مزيت اين منابع، به مرورگر و يك اتصال اينترنتي نياز خواهيد داشت.
سازمان اينترنت. خوشبختانه، اينترنت داراي يك سازمان سرراست مي باشد. در بالاي سازمان سرويس دهنده های اينترنت قرار دارند، كامپيوترهايي كه توزيع اطلاعات درخواستي را بر عهده دارند. هر سرويس دهنده داراي يك يا چند صفحه شروع مي باشد. وقتي كه به يك سايت وب

خاص (شايد سايت دانشگاه خود) مي رسيد اولين صفحه اي كه به طور عادي مشاهده مي كنيد صفحه شروع سايت است. اطلاعات روي وب كه ممكن است گرافيك، صدا، ويديو، انيميشن و متن باشد از طريق صفحات قابل مشاهده مي باشند. يك صفحه وب مي تواند شامل متن، به علاوه ساير اجزاء چند رسانه اي، باشد.
سرويس دهنده های اينترنتي. وب با گستره جهاني (www)، يا سرويس دهنده وب با قابليت چند رسانه اي آن، به عنوان سرويس دهنده غالب در اينترنت پديدار شد. سرويس دهنده FTP انتقال فايل ها مابين كامپيوترها را تسهيل مي كند و سرويس دهنده هاي Gopher يك مخزن سلسله مراتبي براي اطلاعات را فراهم مي آورند. سايت هاي FTP و Gopher به سرعت با قالب كاربر پسندانه سرويس دهنده وب يكپارچه شده اند. مرورگرها بازيابي اطلاعات براي هر نوع سرويس

دهنده اينترنت را مقدور مي سازند.
كاربردهاي اينترنت. سرويس دهنده هاي وب با گستره جهاني به عنوان انتخاب فراگير در اينترنت پديدار شدند: هر چند كه برخي از انواع غيركاربر پسندانه از سرويس دهنده هاي داراي اطلاعات مفيد هنوز هم از طريق منابع وب گسترده قابل دستيابي نمي باشند. اين سيستم ها، كه قبل از وب گسترده جهاني وجود داشتند، شامل FTP، Gopher، Telnt، Webcasting مي باشند. منابع حياتي در اين سرويس دهنده ها مجدداً قالب بندي شده و براي توزيع از طريق سرويس دهنده

های وب با گستره جهاني مدرنيزه شده اند. اين قسمت سروسي دهنده هاي مدرن و سنتي روي اينترنت را توضيح مي دهد.
www: وب با گستره جهاني. وب با گستره جهاني، كه به طور اختصار وب ناميده مي شود، يك سيستم اينترنتي است كه پيوند كردن اسناد چند رسانه اي از طريق سرويس دهئده هاي روي اينترنت را ممكن مي سازد. با بنا كردن يك رابط مثل مابين اسناد وب، اطلاعات مرتبط به سادگي قابل دسترس مي شوند، اين رابطه هاي مرتبط كاملاً از نظر مكان فيزيكي مستقل هستند. خواص زير سرويس دهنده هاي وب را از ساير سرويس دهنده هاي اينترنت جدا مي كنند.
كاربر دوستانه. قبل از پيدايش وب با گستره جهاني، اغلب كاربران كامپيوتر تكنسين ها و افراد حرفه اي IT بودند. بيشتر منابع براي دستيابي از طريق مرورگرهاي اينترنت طراحي مي شوند. اين مرورگرهاي سهل الاستفاده، با رابط هاي كاربر گرافيكي خود، به كاربران اجازه مي دهند به روش اشاره – و – كليك مسير خود را در اينترنت پيدا كنند.


سندهاي چند رسانه اي. يك صفحه وب خيلي فراتر از يك صفحه در يك كتاب است. آن شامل همه اين موارد چند رسانه اي مي باشد: گرافيك، صدا، ويديو، انيميشن و متن.
فوق پيوندها. منابع چند رسانه اي در وب از طريق فوق پيوندها به هم متصل مي شوند. اسناد وب توسط HTML (زبان علامت گذاري فوق متن) توليد مي شوند. HTML زبان "برچسب" مورد استفاده براي قالب بندي و انتقال صفحات وب است. كلمات و عبارات داخل اسناد HTML (صفحات روي وب) مي توانند علامت گذاري (برچسب داده شوند) و برافروخته شوند تا پيوندهاي تبادلي به متون يااطلاعات چند رسانه اي را ايجاد كنند. فوق پيوندها در وب به طور متمايز از متن همراه ظاهر مي شوند كه معمولاً با رنگي (اغلب آبي) و متن آنها نيز زيرخط دار مي باشد. هرچند كه پيوندها محدود به متن نيستند. هر شي چند رسانه اي در صفحه (تصاوير، اشياء متحرك و غيره) مي تواند يك فوق پيوند باشد. وقتي كه كرسر روي يك فوق پيوند قرار مي گیرد به صورت يكدست با انگشت در حال اشاره تغيير شكل مي دهد. وقتي كه روي پيوند (تصوير يا كلمات برافروخته) كليك شود به طور

الكترونيكي به آدرس URL مشخص شده در سندذ HTML منتقل مي شويد. پيوند مي تواند به محل ديگري در همان سند يا به سند ديگري در همان سرويس دهنده وب يا به سرويس دهنده وبي در قاره يا ديگر برود. انتقال بين فوق پيوندها براي كاربران وب به طور يكپارچه صورت مي پذيرد.
تبادلي. سيستم وب، با صفحات آن، تبادل بين كاربران و سرويس دهنده ها را ممكن مي سازد. روش هاي زيادی براي تبادل با وب وجود دارد. مرسوم ترين روش كليك كردن روي فوق پيوندها براي

پيمايش اينترنت مي باشد. برخي از صفحات داراي كادرهاي ورودي هستند كه مي توانيد از طريق آنها اطلاعات متني را وارد كنيد. مي توانيد روي دكمه هاي راديوي براي انتخاب گزينه هاي مورد نظر كليك كنيد. دكمه هاي راديويي نشانه هاي دايره اي در مقابل ديد كاربر هستند كه به هنگام انتخاب يك نقطه توپر در داخل دايره قرار مي گيرد. وقتي كه اطلاعات در كادر متن وارد مي كنيد يا عمل انتخاب را انجام مي دهيد به طور عادي بايد روي يك دكمه ارسال براي انتقال اطلاعات به كامپيوتر سرويس دهنده كليك كنيد.


قاب ها. برخي از سايت هاي وب قسمتي يا همه اطلاعات خود را در قاب ها ارائه مي كنند. قاب نمايش بيش از يك بخش مستقل و قابل كنترل را روي يك صفحه وب تنها ممكن مي كند. وقتي كه به يك صفحه وب استفاده كننده از قاب ها متصل مي شويد URL آن صفحه يك فايل HTML اصلي مي باشد كه اندازه، مكان و محتوي قاب را تعریف مي كند. در پايان تقاضاي شما براي يك صفحه داراي قاب، چندين فايل HTML حاصل از سرويس دهنده وب منتج خواهد شد. از قابليت قاب ها ممكن است براي نمايش گزينه هاي اصلي سايت در يك قاب كوچك و صفحه اطلاعات اوليه در قاب بزرگتر ديگر استفاده شود. گاهي وقت ها قاب سومي نيز دستورالعمل هاي حساس به متن را نشان مي دهد.


FTP: بار كردن اطلاعات درخواستي. قرارداد انتقال فايل (FTP) به شما اجازه باز كردن و قراردادن فايل ها در اينترنت را مي دهد. FTP از مدت زمان خيلي قبل وجود دارد به گونه اي كه هزاران سايت FTP ميليون ها فايل سودمند – رايگان – را ارائه مي كنند. به كارگيري FTP يك فعاليت معروف در شبكه مي باشد.


Gopherspace: گشتن براي اطلاعات. Golpherspace مكان هزاران سرويس دهنده Gopher در جهان مي باشد. سيستم Gopher، كه قبل از وب با گستره جهاني وجود داشت، در دانشگاه مينسوتا و خانه Golden Gophers توسعه يافت. به سيستم Gopher به شكل يك درخت منوي عظيم فكر كنيد كه اجازه انتخاب عناصر منو را مي دهد تا به اطلاعات مورد نظر برسيد. منابع Gopher همچنين مي توانند از طريق مرورگرهاي Internet دستيابي شوند.


Telnet: ارتباط از راه دور. Telnet به كلاسه اي از برنامه هاي كاربردي اينترنتي اطلاق مي شود كه اجازه ورود به يك كامپيوتر دوردست به وسيله قرارداد ارتباطي Telnet را مي دهند. Telnet يك قرارداد شبيه سازي ترمينال است كه اجازه كار از يك PC را مي دهد در صورتي كه آن يك ترمينال باشد و به طور مستقيم به يك كامپيوتر ميزبان متصل شود.


Webcasting: پخش اينترنتي. كليه سايت هاي اينترنتي تا چندي پيش كمابيش غيرفعال بودند و منتظر شناسايي توسط جستجوگران بودند. اكنون واضح است كه اينترنت مي تواند يك رسانه پخش كننده خوبي باشد. به عنوان مثال هزاران ايستگاه راديويي امنون سيگنال هاي صوتي خود را از طريق اينترنت پخش مي كنند.
موضوعات اينترنت
اينترنت يك باغ وحش ديجيتالي بدون نظم و قانون است. با اين وجود، طعمه اين پيشگام جديد جرياني بي پايان از قطارهاي واگن است. شبيه به باغ وحش، هر كسي مي تواند به تنهايي وارد شود. اينترنت سرزمين عمومي است؛ بنابراين دسترسي يكي از مشكلات مادرزادي اينترنت است. با داشتن امكان دستيابي نامحدود، مخربين بدجنس سبب اختلال شبكه هاي كامپيوتري مي

شوند. چنين مخربيني همواره در حال انجام كارهايي براي از هم گسيختن جريان اطلاعات مي باشند. اغلب اين يورش هاي الكترونيكي به طرف سرويس دهنده هاي اينترنت يا ساير دستگاه هاي ارتباطي مي باشد كه داده ها را كره به كره در شبكه مسير مي دهند. اين عمليات شبيه به تغيير دادن علامت هاي در طول سيستم شاهراه مي باشد. متاسفانه مخربين تنها با تغيير علامت راه ها بسنده نمي كنند. آنها همچنين ويروس هاي كامپيوتري را در اينترنت پخش مي كنند به گونه اي كه به صوت فايل هاي اغواكننده قابل بارگيري يا e-mail باشند.


امنيت يك موضوع جدي در اينترنت است، مخصوصاً با هياهويي كه اخيراً با تجارت الكترونيكي راه افتاده است. تجارت الكترونيكي به طور ساده هدايت تجارت به صورت برخط مي باشد، و البته به معني انتقال الكترونيكي پول و فرمت هاي فراوان براي تقلب و سرقت مي باشد. سازمان ها مجبور هستند به دوران هاي ديوار و قلعه ها برگردند تا خودشان از خطرات محافظت كنند. يك روش، راه اندازي اينترانت ها در داخل موسسه ها مي باشد تا به گونه اي دستيابي به اينترنت را از طريق يك ديوار آتش مجاز كنند. يك ديوار آتش نرم افزاري است كه براي محدود كردن دستيابي در شبكه سازمان ها يا اينترانت آن طراحي شده است. ديوار آتش ترافيك الكترونيكي را در هر دو جهت به تصوير درمي آورد تا امنيت سازمان حاصل شود. اين فرايند مي تواند در چندين سطح امنيت تنظيم شود.
افراد زندگي واقعي خود را در اينترنت منعكس مي كنند – اغلب خوبي است و تعدادي نيز بد هستند. اجزاء بد در زاويه مي گنجند. خوشبختانه افراد مسئوليت پذير به پشت سر توجه مي كنند. وقتي كسي چيزهاي دورافتاده، نامناسب يا خارج از محدوده هنجارهاي اجتماعي را به يك گروه خبري يا ليست پستي ارسال كند با موارد بيهوده اي مواجه مي شود. بدين ترتيب سدي براي پيغام هاي زيان بار افراد خشمگين در اينترنت ايجاد مي شود.
سپس مقاله پستي مطرح مي شود، چيزي كه با عنوان يك ارسال بي ارزش شناخته مي شود به غير از مواردي كه در دنياي مجازي كامپيوتر هستند. مقاله پستي يك e-mail بي ارزش درخواست نشده است اغلب براي تبليغات محصولات تجاري يا خدمت مي باشند. گاه وبيگاه ارسال كنندگان مقاله هاي پستي، افراد مظنون را با پيغام هاي سياسي مواجه مي كنند. هرچند كه اغلب ما ترجيح مي دهيم كه برتري ما مقاله هاي پستي ارسال نشود ولي همان طور كه رهايي از

مراسلات بي ارزش در صندوق پستي براي ما مقدور نمي باشد رها كردن اينترنت عمومي از مقاله پستي مشكل است. درست همانند منزل، بايد مقاله هاي پستي را مرتب كنيم تا به e-mail صحيح خود برسيم.
اينترنت با عظمت و شكوه قله اورست هم آوردي مي كند اما براي هر كوهي يك طرف سايده دار وجود دارد. در دامنه اين كوه باشكوه اطلاعاتي يك چراگاه سنگلاخي نيز وجود دارد. در حين عبور تاز چراگاه مواظب قدم هاي خود باشيد تا از صعود به كوه اينترنت لذت ببريد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید