بخشی از پاورپوینت

وب سایت چیست


1- وب سايت چيست ؟
 وب سايت ، مجموعه اي از صفحات مرتبط به يکديگر است که اطلاعات را در قالب متن،تصوير، صدا، و فيلم در اختيار بازدید کننده وب سایت قرار می دهد. 
2- چه کسانی می توانند وب سايت داشته باشند ؟  تمام اشخاص و سازمانها می توانند وب سايت داشته باشند. به جرات می توان گفت که سريعترين و بهترين راه معرفی فعاليتها، محصولات و شرکتها ، وب سايت است. در واقع وب سایت نقش دفتر مجازی شما را بر عهده دارد که در تمام ساعات شبانه روز پذیرای مراجعات مراجعه کنندگان شما است .


- انگیزه ایجاد وب سایت چیست ؟
تصميم به طراحي و ايجاد يك پايگاه وب معمولاً به  عوامل مختلفی مانند : گسترش دسترسي به اطلاعات، بهبود ارتباط با مخاطبان ،‌ صرفه‌جويي در هزينه‌ي روش‌هاي سنتي تحويل اطلاعات، تا بهبود كارآيي سازماني  متكي است. گاهي عامل انگيزشي ممكن است صرفاً اين باشد كه "‌همه يك پايگاه دارند" [پس ما هم بايد داشته باشيم].
4- برای ایجاد یک وب سایت چه باید کرد ؟
یک وب سایت از چهار قسمت اصلی تشکیل شده
• دامنه (دامین) • وب هاست • طراحی • برنامه نویسی


درگام نخست باید برای شما یک نام (دامین) ثبت کرد . سپس متناسب با نوع وب سایت و فعالیت شما یک طرح گرافیکی طراحی ، تقسیم و برنامه نویسی کرد و در نهایت به یک صفحه وب تبدیل کرده سپس آن صفحه را در کامپیوتری که همیشه به اینترنت متصل است(سرور) ذخیره کنیم (روی فضای اینترنتی که به شما اختصاص داده ایم یا همان وب هاست) و حالا با وارد کردن نام دامنه در نوار آدرس مرورگر خود می توانیم وب سایت خود (همان صفحه وب)را ببینید.
نکته : در بالا ما خیلی ساده توضیح دادیم که این چند قسمت چه هستند و کارایی آنها چیست .
5- دامنه (Domain ) چیست ؟
نام اینترنتی شما است که از دو قسمت تشکیل شده قسمت اول نام دامنه و  قسمت دوم پسوند دامنه است  و منحصر به فرد است یعنی یک نام با پسوند مشخص را فقط یک نفر می تواند ثبت نماید .
 مانند دامنه www.digital.com که متعلق به شرکت hp است

-چگونه می توانم یک دامین داشته باشم ؟
شما باید در گام نخست از آزاد بودن یک دامین برای ثبت آگاه شوید. برای این منظور به آدرس :  www.domain.com مراجعه و نام یا نامهای مورد نظر خود را وارد و از آزاد بودن آن مطمئن شوید .
 و به ما اطلاع دهید تا ما دامنه مورد نظر شما را برای شما به ثبت برسانیم
7-برای ثبت دامنه از چه کاراکترهایی می توانم استفاده کنم ؟
کارکترهای مجاز عبارتند از : حروف a تا z ، اعداد 0 تا 9 و خط تیره ( - ) ، در ضمن حروف کوچک و بزرگ تفاوتی نمی کند .


8- آیا می توانم Domain خود را برای همیشه به ثبت برسانم ؟
خیر ، می توانید مدت ثبت آن را از 1 تا 10 سال تعیین کنید و قبل از به پایان رسیدن دوره ثبت ، برای تمدید آن اقدام نمائید .
9- یک نام خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟
مراجع شود به قسمت مشاوره ثبت دامنه


12- قالب (Template) چیست ؟
برای هر وب سایت یک ظاهر لازم است . که در آن چهارچوب متنها ، تصاویر و هر آنچه بازدید کننده وب می بیند نمایش داده شود این ظاهر قالب یا تمپلیت نام دارد.


13- ظاهر وب سایت چه اهمیتی دارد ؟
همانطور که شما به ظاهر دفترتان و کارکنانتان اهمیت می دهید و این امر را در جلب نظر و رضایت مشتریانتان مهم می دانید ظاهر وب سایتتان نیز که دفتر کار مجازی شما یا حتی در بعضی از موارد دفتر کار اصلی شما است در جلب ، نگهداری و رجوع مجدد مشتریهای شما بسیار موثر و حائز اهمیت است .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید